Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako opettaja hakea oppilaan kouluun aamulla. OV

Vierailija
30.03.2012 |

Sen kummemmin en rupea erittelemään, mutta tänään oli hoitajalta opettaja hakenut lapsen. Hoitaja ollut sen verran hölmistynyt ettei ollut tajunnut estellä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isompi kysymys tässä on se, miksi lapsi ei ole koulussa.

Jos ei ole lomaa anottuna, tulee käydä koulussa. Joka päivä.

Vierailija
2/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole turhia poissaoloja. Kiusaamisia selvitelty. lasta siis kiusattu koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös poliisi voi hakea ellei ap siirry kotiopettajaan.

Vierailija
4/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kahden opettajan tyttö ja kyllä minua on kuskattu kouluun ja kotiin muiden opettajien toimesta. Ja onpa isäni ja äitini poiminut koulumatkalla kyytiin koulun oppilaita mukaan autoon.

Vierailija
5/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimäinenkerta koko lukuvuonna ettei jaksalähteä kouluun. Kiusaamista on tosiaan taustalla ym. Hoitaja minulle aamulla töihin soitti ja sanoi että poika ei vain lähde kouluun, ajattelin et olkoon kotona ja soittaisin iltapäivällä opelle ja kysyisinkiusaamisesta. Ni ei kerinny ku oli haettu opettajan toimesta. Mulla niin sieppaa, kun ei ollut ilmoittanut minulle/lapsen isälle, eik ollut edes esitellyt itseään hoitajalle.

Vierailija
6/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmoittaneet aiemmin opettajalle poissaolosta? Itse opettajana (tosin erityisluokan) huolestun, jos oppilas ei tule kouluun, eikä mitään kuulu.

Aika jännä ratkaisu opettajalta hakea oppilas kouluun. Kannattaa varmaan miettiä sitä välittämisen kannalta. Ei opettaja kuitenkaan provikkapalkalla ole, joten mitään kiksejä opettaja ei saa siitä, että kaikki ovat koulussa. Että ihan ilkeyttään ei opettaja oppilasta kotoa hae...

Vierailija
7/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla kuin Porvoossa ei ole niin innokkaita opettajia, että viitsisivät lähteä keräilemään lapsia kouluun ympäri kyliä.

Ei mene läpi tämä provo.

T. itsekin opettaja

Vierailija
8/24 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettaja, tai vaikkapa kuraattori hakee oppilaan kouluun. Yleensä näissä tapauksissa ongelmat ovat jatkuneet jo pidempään.

T: ope

Vierailija
9/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja, eikä noin saa menetellä. Ei ole opettajan asia arvioida lapsen kotonaolon syytä - tai ainakaan lähteä hakemaan häntä kouluun! Täysin laiton toimi siis. Toivottavasti kiusaamisasia on jo hoidossa la lapsi uskaltanut palata opintielle :)

Vierailija
10/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan terve? Itse arvostaisin todella jos opettaja toimisi noin. Jos olet niin avuton ettet saa koulukiusaamisen takia lastasi kouluun niin taidat olla vähän avuton ja säälittävä. Tuskinpa lastasi koulumatkalla opettajan kanssa kukaan kiusaa. Voi sinua raukkaa. Ja tiedoksi.Normaali kouluikäinen ei tarvitse enää mitään hoitajaa kotiin. Nimimerkki 3 normaalin koululaisen äiti

Vierailija
11/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu välistä, ehkä jotain mitä ap.kaan ei tiedä. Hyvähän tuo on jos ope on hakenut. Onkohän koulumatkalla ollut kiusaamista, josta muut lapset kertoneet opelle tms. ?

Vierailija
12/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt muuten selity kuin sillä, että opettaja on välitunnilla piipahtanut teidän ovellanne.

Vierailija
13/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanhempien luvalla. Hoitaja tekee virheen, jos luovuttaa muulle kuin vanhemmille tai monesti vain sovitulle huoltajalle.

Opettaja ei voi hakea lasta kuin vanhemmilta, eikä koskaan ilman, että vanhemmat tietävät.

Vierailija
14/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat ovat raivoissaan.

Kyllä, tässä asiassa on nyt toimittu väärin:

1) Miksi et heti aamusta ilmoittanut, että lapsi ei tule tänään kouluun? Oma mokasi siis. Opettaja ei tiennyt, että olet anomassa lapselle vapaapäivää.

2) Tuntematon ilmestyy ovelle ja pyytää lapsen esittelemättä mukaansa. Hoitaja antaa lapsen tuntemattomalle. Miksi ihmeessä et syytä hoitajaa? Ei lasta anneta tuntemattomalle eikä varsinkaan sellaiselle, joka ei esittele itseään

3) Mistä tiedät, että kyseessä oli opettaja, jos kerran ei esitellyt itseään ja oli hoitajalle tuntematon?

4) Välittääkö kukaan tuosta lapsesta niin paljon, että viitsisi ilmoittaa ajoissa kaikille osapuolille, mitä tapahtuu? Mielestäni tässä opettaja on ainoa, joka on välittänyt tarpeeksi. En ymmärrä näitä "ajattelin iltapäivällä ilmoitella" tai "hoitaja soitti, että ei lähde kouluun, kun kiusataan". Kyllä soittaisin opettajalle välittömästi ja saattaisinpa jopa viedä itse lapsen kouluun ja samalla vaihtaisin sanan tai kaksi kiusaajienkin kanssa. En vain odottelisi, että jossain välissä olisi aikaa hoitaa lapselle elintärkeitä asioita. Työ on kuitenkin sivuseikka, jos omaa lasta kiusataan.

Mutta täytyyhän tässä siis se syyllinen olla opettaja. Kehtaakin tehdä jotain tuollaista! Sivuuttaa nyt vanhempien oikeus pitää lasta kotona eikä tyydy odottamaan, että se vanhempi ehtii ilmoitella sillä omalla aikataulullaan.

Vierailija
15/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko muutenvaan provo jäänyt aikanaan kesken? Kuka nostelee näin vanhoja ketjuja, joissa ei ole sisältöä? Ei tähän enää luultavasti tulekaan mitään lisävalaistusta.

Vierailija
16/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä tarina on totta. Tai sitten ap ainakin jättää kertomatta jotain oleellista.

Yhdelläkään alakoulun opettajalla kun ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia lähteä aamuisin hakemaan kouluun oppilaita, jotka ovat poissa ilman vanhemman ilmoitusta. Jos noin toimittaisiin, niin kuka sitten niitä muita luokan oppilaita opettaisi / vahtisi välitunnilla?

Kyseessä siis lienee ap:n keksimä tarina tai sitten hänen lapsensa on jäänyt kotiin jo useampia kertoja syystä/syistä, jotka ovat herättäneet koulussa sen tasoisia epäilyksiä, että on päätetty, että opettajan on parasta käydä kotona katsomassa mikä tilanne siellä on.

Loppuun vielä: En usko, että yksikään opettaja olisi niin pönttö, että hän lasta hakiessaan jättäisi kertomatta kuka on. Enkä myöskään usko, että yksikään hoitaja antaisi lapsen tuntemattoman henkilön mukaan.

Vierailija
17/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa opettaja on hakenut koulupelkoisen oppilaan aamuisin kouluun. Opettaja ei saa tästä kyllä mitään korvausta eikä se kuulu opettajan työnkuvaan. Itse en hakisi, koska sellainen kuuluu sosiaaliviranomaisille.

Jos opettaja hakee oppilaan kouluun on kyseessä opettaja, joka todella haluaa auttaa kyseistä oppilasta säännöistä piittaamatta.

Olisin kiitollinen, jos lapsellani olisi noin asialleen omistautunut opettaja. Joskin olisin hieman huolissani opettajan työssäjaksamisesta pitkällä aikajänteellä.

Vierailija
18/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä tarina on totta. Tai sitten ap ainakin jättää kertomatta jotain oleellista.

Yhdelläkään alakoulun opettajalla kun ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia lähteä aamuisin hakemaan kouluun oppilaita, jotka ovat poissa ilman vanhemman ilmoitusta. Jos noin toimittaisiin, niin kuka sitten niitä muita luokan oppilaita opettaisi / vahtisi välitunnilla?

Vierailija
19/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähtee hakemaan yhtä oppilasta kotoa kouluun?

Opettajalle ei makseta oman auton käytöstä jne. eli hänelle koituu vain kuluja. Opettaja tietää, että hän ei saa kuljettaa oppilasta, koska koulun vakuutus ei korvaa yhtään mitään tuollaisella reissulla. Opettaja tietää, että hän ei saa hakea lasta kotoa, siihen tarvitaan poliisi.

Ei yksikään opettaja tee noin ellei asiasta ole erikseen vanhempien kanssa sovittu!

Vierailija
20/24 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hakea, jos ei väkisin hae. Ja jos lapsella ei ole mitään syytä olla menemättä, esim. sairaus tai joku meno josta on sovittu vanhempien kanssa.

Tässä mainittiin koulukiusaaminen. Onko koulussa sattunut jotain minkä takia ei halunnut kouluun mennä, ja opettaja tajusi tämän, ja haki oppilaan selvittämään asioita, tai vain rohkaistakseen lasta menemään kouluun!

Opettajia aina syytetään passiivisuudesta ja voimattomuudesta tehdä koulukiusaamiselle jotain, ja syystäkin. Ensimmäinen kerta kun kuulee jotain tällaista.

Olisi mielenkiintoista kuulla miten tarina jatkui. Jos on siis totta.