Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo pelotteli taas lastani!

Vierailija
30.03.2012 |

Voi että mä inhoan tätä meidän suvun kulttuuria!

Mulla on 2-vuotias lapsi ja oltiin siskon luona kylässä ja äitimme oli siellä.

Lattialla meni muurahainen ja lapseni innoissaan katseli muurahaista. Toisteli "muurahine muurahine kortta ..taa" ja makasi mahallaan lattialla ja katseli ötökän menoa.

Ilmeisesti tämä ei ollut äidistäni tarpeeksi mukava näky, hän sitten tuli siihen viereen hymyssä suin pelottelemaan, että "varo, se puree! Se puree!"

Lapseni pomppasi pystyyn ja kirkaisi (ymmärtää kyllä mitä pureminen on, kiitos päiväkodin). Tämä oli sitten mummista jo niin hauskaa että saattoi nauraa ääneen. Voi perkele että mua kiukutti!

Sanoin kyllä suoraan mummille ja jämäkästi, että vaikka hänestä on hauskaa, kun lapset pelkäävät, niin minusta ei ja lastani EI pelotella. Muistan itse pelänneeni hysteerisesti hyönteisiä yms ja muistan miten pelolleni naurettiin.

Sanoin myös melkein yhtä jämäkällä äänellä lapselleni, että "EI pure" ja lapsi uskalsi mennä takaisin tarkkailemaan ja ihmettelemään muurahaista.

Eihän tässä mitään, mutta kun tämä on jokakertaista kun nähdään mummia. Vasta nyt olen tajunnut, että meillä on ollut tällainen tapa jo kotonakin. Pelolle on naurettu ja pelkäävän lapsen katsominen on jotenkin viihdyttävää. Ja sitten isompana on pitäny peittää pelkonsa ja epävarmuutensa ettei naurettaisi. Sairasta.

Ja joo, olen aiemminkin kirjoittanut tästä tänne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne vastaukset eivät sitten auttaneet sua ollenkaan...

Joko ennakoidaan, mikä on seuraava pelotteluviesti sulta?

TAAS munattomuutta.

Vierailija
2/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osaat katkaista moisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapses sanomaan sille että sua se puree kun olet ilkeä :D

Vierailija
4/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap rankka elämä! Voimahali!

Vierailija
5/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoa ei olla tavattu pitkään aikaan ja todellakin annoin samantien kunnolla palautetta!

ap

Vierailija
6/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoissa kotivideoissa (lasten suosikkiohjelma) ihmetellyt niitä videoita joissa saadaa lapsi itkemään (esim. säikäyttämällä) ja sitten kaikilla on hirveän hauskaa kun pikkuinen itkee kauhuissaan.

Sellaisi ihmisiä ilmeisesti on enemmänkin kenen mielestä itkevä lapsi on hauska näky.

Vierailija
7/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillekin vittuilijoille, oikein hyvää päivänjatkoa!

Olette ihania! Sopisitte hyvin yhteen äitini kanssa.

ap

Vierailija
8/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoissa kotivideoissa (lasten suosikkiohjelma) ihmetellyt niitä videoita joissa saadaa lapsi itkemään (esim. säikäyttämällä) ja sitten kaikilla on hirveän hauskaa kun pikkuinen itkee kauhuissaan.

Sellaisi ihmisiä ilmeisesti on enemmänkin kenen mielestä itkevä lapsi on hauska näky.

Ei kyllä mitään kivoja muistoja. Ja ikävää nähdä, että sellainen käytös on periytynyt sisarusteni lapsiinkin :/ Semmonen syö itsetuntoa. Siis se, että koko ajan pitää pelätä olevansa naurunalainen.

Vierailija
9/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän muurahainen puree, että menit sit valehtelemaan lapselles

lajit pistää mutta yleensä niistä puhutaan omilla nimillään esim. kusiainen. Jos taas puhutaan vaan muurahaisesta sillä yleensä tarkotetaan niitä mustia ei pistäviä tyyppejä.

Vierailija
10/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä vaan katselee vierestä :)

Vierailija
11/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajit pistää mutta yleensä niistä puhutaan omilla nimillään esim. kusiainen. Jos taas puhutaan vaan muurahaisesta sillä yleensä tarkotetaan niitä mustia ei pistäviä tyyppejä.

meillä muurahaiset ovat niitä, jotka saattavat ikävästi puraista, eli ne punamustat tms, mustat eivät meillä pure :) mutta muurahaisia nekin. Eli meillä ei ole käytetty sanaa kusiaiset.

Vierailija
12/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä vaan katselee vierestä :)

ei, ei purekaan. :)

11

Vierailija
13/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tavallisesta sokerimuurahaisesta (mauriainen), joka ei pure. Ja eiköhän tuo huomaa joskus, että kusiaiset saattaa nippasta, mutta se pelko tekee siitä kivusta vielä kymmenen kertaa pahemman.

Ois kiva jos saisin lapseen istutettua semmoisen luonnontutkijan kipinän :)

ap

Vierailija
14/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä muurahaiset ovat niitä, jotka saattavat ikävästi puraista, eli ne punamustat tms, mustat eivät meillä pure :) mutta muurahaisia nekin. Eli meillä ei ole käytetty sanaa kusiaiset.

taidetaan yleensä tarkottaa niitä täysin keltasia (tosin niitäkin on monta eri lajia) ne punamustat taas taitaa olla verimuurahaisia tms. Tosin lapsena mekin niitä kutsuttiin kusiaisiksi.

Vierailija
15/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesänä lento Suomeen edessä (ulkosuomalainen kun olen). Anoppi alkoi paria päivää ennen lentoa kertomaan lapselle, että hän ei ole lentänyt kuin kerran, kun pelkää niin kovasti, että lentokone tippuu. Arvatkaa, oliko kivaa...

Onneksi lapsi kuitenkin uskoi minua, kun kerroin, että olen lentänyt monta kertaa ja aina on kaikki mennyt hyvin. Lisäsin vielä, että hänkin on ollut jo lentokoneessa, vaikka ei siitä mitään muista, kun oli silloin vauva.

Ja arvatkaa, mitä anopille sanoin, kun lapsi ei ollut kuulemassa.

Vierailija
16/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan itekkin pienenä ihailleeni noita sokerimuurahaisia mummollassa,musta ne oli niin suloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan