Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kirjani valmiiksi, nyt

Vierailija
30.03.2012 |

se tuntuu ihan p:ltä.

Olen kirjoittanut sitä raivokkaasti, pakkomielteenomaisesti. Nyt se on valmis ja luin sen, ja vihaan sitä. Mitäs nyt?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi ja liitä se tänne ni me muut luetaan se ja kerrotaan sulle oliks se iha pska :)

Vierailija
2/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit kivan viestin! Harmitti niin vietävästi, mutta ehkä mä nyt voin mennä nukkumaan, kun sain hymyilläkin vielä.

Emmä tänne sitä laita - vielä. Lähetän ensin kustantamoihin, ja linkitän zav:lle vasta sitten kun tulee takaisin.

Hyvää yötä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisin kuvitella, että kannattaa odottaa ainakin muutama päivä ellei jopa viikko ja lukea se sitten uudelleen.

Jos se on edelleen ihan p*ska, niin laitat sen pöytälaatikkoon vuodeksi ja arvioit sitten uudestaan asiaa. Ja vuoden päästä poltat p*skan takassa.

Jos se on edes jollain tapaa kehityskelpoinen, niin kirjoitat kirjan uudelleen ja käytät niitä hyviä pätkiä.

Vierailija
4/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ollu kiinnostava lukee kirja ihan ensimmäisten joukossa, ja vielä aidosti uunituoreena! Mut joo, ymmärrän..

Vierailija
5/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdit vielä tänään osallistua Otavan Saarikoski-kilpailuun. Liuskat pitää tosin viedä itse kustantamoon, sillä postitse paketti ei enää ehdi.

Jos olet kirjoittanut kirjan vain kertaalleen, niin sittenhän se vaatii vielä työstämistä. Kaikki tekeleet on yleensä huonoja jossain vaiheessa, mutta se ei tarkoita etteikö niistä saisi vielä hyviä ja luettavia.

Vierailija
6/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoitin kirjan, vein liuskat Otavaan, mutta mä vihaan sitä. Alun perin kirjoitin tekeleen vuodessa ja sen jälkeen editoin n. 1,5 vuotta, mutta surkeehan se edelleen on.

Niin kuin joku neuvoi - jätä teos pöytälaatikkoon, lue uudelleen ja ala työstää. Uudelleen kirjoittaminen on kuulemma se, mikä erottaa kirjailjat kirjailijoiksi haluavista.

Vierailija
7/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk tai vaikka 6kk.

Vierailija
8/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet vielä tokankin. Niistä tulee hyviä kun niitä työstetään ja parannetaan. Usein tämä tarvitsee jonkun muun apua. Jos sulla käy tuuri ja kustantaja kiinnostuu, heillä voi olla hyvä kustannustoimittaja, joka ryhtyy hommaan sun kanssasi. Jos taas kustantaja ei kiinnostu vielä tässä vaiheessa, voit saada arvosteluapua esimerkksi Nuoren voiman liitolta tai joltain kansanopistojen tai avointen yliopistojen kirjoittajakursseilta.

Sit sun pitää myös oppia erottamaan se, että vihaatko todella teskstiä, koska se on paskaa, vai vihaatko sitä, että olet kurkkuasi myöten täynnä tätä juttua, jonka kanssa olet viettänyt pakkomielteenomaisesti aikaa etkä vaan jaksaisi sitä enää, vai vihaatko sitä, että täysin riippumatta siitä, miten hyvin olet kirjoittanut, kun teksti on kirjoitettu jokainen lukija (myös sinä itse) tajuaa sen jotenkin eri tavoin kuin tarkoitit? Ensimmäiseen auttaa kun tekstiä parannetaan, toiseen auttaa kun pitää pienen tauon ja sitten kehittää takappuolilihaksia ja kolmanteen ei auta ikinä mikään, sen on vaan kestettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän