Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teoriani lapsiluvusta ja elämänhallinnasta

Vierailija
29.03.2012 |

Kun sain ekan lapsen, minulla meni vuosi kun taas aloin tuntea "olevani oma itseni". Eli ennätin taas harrastaa, miehelle riitti kunnolla energiaa, elämä oli jokseenkin yhtä helppoa kuin ennen lapsia siis, erilaista toki. Tulinkin pian taas raskaaksi ja saimme toisen. Tällä kertaa minulla meni kaksi vuotta tähän tunteeseen, että elämä lopulta onkin aika iisiä noiden muksujen kanssa. Jos nyt saisimme kolmannen, niin menisikö tällä kertaa kolme vuotta ennen kuin elämään mahtuisi muutakin kuin lapset (ja työ). Miten te, joilla on vielä isommat perheet? Missä nuorimmaisenne iässä teistä alkoi tuntua, että koti on taas siisti, teillä on aikaa huolehtia itsestännekin yms?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on aina tuntunut siltä, että koti on siisti ja on aikaa huolehtia itsestänikin. Käyn siis myös töissä. Uskon, että se on persoonasta ja tarmokkuudesta kiinni, ei lapsiluvusta. Minulla on ystävä, jonka ainokainen on jo lukiossa, ja hän ei kyllä siivoa koskaan.

Vierailija
2/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös itselleni lasten ollessa ihan pieniä.

Sitten kun käy töissä ja hoitaa hommansa hyvin asiantuntijatehtävissä, ei sitä aikaa hirveästi jää, kun haluaa olla lastenkin kanssa.

Meillä neljä lasta, ja jotenkin mulle on ollut lasten saaminen ja hoitaminen hyvin luontevaa aina, nuorempana käytin vanhempainvapaita myös opiskeluun hyödyksi.

Tää on siis varmaan luonnekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnekysymys. Tosin "itsensä hoitaminen" on asia, jota mä en ehkä tarkoittamassasi merkityksessä ole koskaan osannut (en meikkaa jne, mutta tykkään hieronnoista ym), mutta kyllä mulla aikaa ja energiaa omille jutuille ja miehelle on riittänyt heti ja olen ollut koko ajan ihan omassa elämässäni. Talo on ollut lasten jälkeen kutakuinkin samassa siivossa kuin ennen lapsia, ei meillä aina ole tip top, mutta kuitenkin perussiistiä ja se taas johtuu enemmän mun luonteesta kuin ajasta... Ja miehenkin luonteesta, se täällä vähemmän jälkiään siivoaa kuin lapset.

Ja niin, lapsia 4, vanhin oli 5½ v kun nuorin syntyi.

Vierailija
4/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kanssa suunnilleen myös noin. Eli se olisi sitten kaksi vuotta tiedossa seuraavan kohdalla? :D Millainen ikäero teillä on lapsilla?

Vierailija
5/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tuntui jo sairaalassa että on ihanaa. Kuopuksesta muutaman viikon päästä synnytyksestä tunsin olevani taas oma itseni.

Mutta kun kuopus oli noin puoli vuotta, niin kyllähän siinä vaiheessa viimeistään huomaa että työmäärä, kotitöiden määrä kasvaa mitä enemmän lapsia perheessä. Alle puolivuotiaana söi pääasiassa tissia, mutta sen jälkeen alkoi liikkua ja vaatia omat astiat, eli kotitöiden määrä kasvaa jokaisesta syöjästä radikaalisti lisää.

Mulle riittää nämä.