Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen oikeus tavata isänsä isovanhempia?

Vierailija
29.03.2012 |

Olen poikani yksinhuoltaja ja paperilla lukee että tapaamiset sovitaan, joten tarkoittaako tämä että sovimme lapsen isän kanssa isän tapaamisesta vai kuuluuko minun sopia lapsen isän kanssa myös isän vanhempien tapaamisista?

Lapsen isä ei anna lapsen isovanhempiaan tavata kuin kerran kuussa mutta minusta isovanhemmat saavat tavata lasta useammin.

tarvitsen tietoa pian. kiitoksia vastauksista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin siis et isänsä vanhempia.

Vierailija
2/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "tapaamiset sovitaan" viittaa isään, jos siinä ei erikseen muuta mainita. Isällä ei ole oikeutta rajoittaa lapsen ja isovanhemman tapaamisia, jos hänellä ei siihen ole perustetta: esim että isovanhemmat asettavat lapsen vaaraan, jättävät hoitamatta jne jne. Ihan huoletta voit soittaa suoraan isovanhemmille ja sopia kyläilyjä puolin ja toisin, eikä siitä tarvitse ilmoitella exällesi. Isovanhempien tapaaminenhan on sitten lapsen oikeus, ei isovanhempien, eli jos lapsi haluaa tavata isovanhempiaan niin sallittakoon se hänelle terveen järjen puitteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempia, naapureita, tai mitään ja ketään muita.

Vierailija
4/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sovit lapsen isän kanssa tapaamisista (joissa isä siis tapaa lastaan).Isä voi omilla tapaamisillaan lapsen kanssa tavata vanhempiaan tai olla tapaamatta.

Sinä voit kuitenkin halutessasi olla suoraan yhteydessä lapsen isovanhempiin ja sopia tapaamisia heidän kanssaan sille ajalle, jonka lapsi olisi sinulla. Reilua tietysti olisi tähän malliin lähdettäessä varmistaa se, että onko lapsen isällä jotakin asiaa vastaan.

Itse olen neljän lapsen lähivanhempi, ja sovin lasten ja isänsä tapaamiset näiden isän kanssa. Ja huolehdin myös siitä, että lasten yhteys isänsä sukuun säilyy sopimalla myös tapaamisia heidän kanssaan. Esimerkiksi lasteni synttäreille kutsun aina heidän isovanhempansa... ja tapaamme jonkin verran muulloinkin. Harvemmin nuo isänpuolen sukulaisiaan isää tavatessaan näkevät.

Vierailija
5/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. kommenttisi helpotti asiaa. :)

Vierailija
6/6 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina on ongelmatapauksia jotka heittäytyvät hankaliksi kun kaikki ei mene heidän mielensä mukaan. Kaikkeen kannattaa aina henkisesti varautua. Joka tapauksessa voitte sopia suoraan isovanhempien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän