Miksi köyhät ihmiset värjäävät hiuksiaan?
Eikö siinä olisi hyvä säästökohde
...kummastelee mamma, joka on tyytyväinen maantienharmaaseen tukkaansa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:42"]
Mä säästäisin 30-40€ vuodessa, tosi huima säästö! Mielummin olen värillisillä hiuksilla!
[/quote]
Viidessä vuodessa sillä rahalla saisi jo hyvän kännykän.
ap
ehkä he ovatkin köyhiä siksi, etteivät osaa säästää vaan laittavat rahan haisemaan, heti kun sitä tulee.
Mulla on hyvä kännykkä, kytkykaupalla ei maksa montaa euroa kk. Just katoin että 39€ maksaa nokian peruskännykkä, taidan ottaa sellaisen kun nykyinen alkaa reistata. Mitään kosketusnäyttöä en huoli. Joten siinä säästää paljon enemmän kuin sillä että jättää hiukset värjäämättä. Näin äkkiseltään kyllä löydän parempia säästökohteita kuin hiusten värjääminen, miksi ihmseessä köyhät ihmiset polttaa tupakkaa? Entä miksi juovat kaljaa? Niihin menee helposti päivässä se mitä hiusväripakettiin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:42"]
Mä säästäisin 30-40€ vuodessa, tosi huima säästö! Mielummin olen värillisillä hiuksilla!
[/quote]
Viidessä vuodessa sillä rahalla saisi jo hyvän kännykän.
ap
[/quote]
Säästän sillä, että en käytä kosmetiikkaa enää juuri ollenkaan, dödö ja shampoo on oikeastaan ainoat, joskus satunnaisesti pitää käyttää huulirasvaa tai käsirasvaa talvisin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:52"]
Mulla on hyvä kännykkä, kytkykaupalla ei maksa montaa euroa kk. Just katoin että 39€ maksaa nokian peruskännykkä, taidan ottaa sellaisen kun nykyinen alkaa reistata. Mitään kosketusnäyttöä en huoli. Joten siinä säästää paljon enemmän kuin sillä että jättää hiukset värjäämättä. Näin äkkiseltään kyllä löydän parempia säästökohteita kuin hiusten värjääminen, miksi ihmseessä köyhät ihmiset polttaa tupakkaa? Entä miksi juovat kaljaa? Niihin menee helposti päivässä se mitä hiusväripakettiin.
[/quote]
mutta kun ne luomuväriset hiukset on vielä niin paljon kauniimmat. Eikä ole tyvikasvua.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:52"]
Näin äkkiseltään kyllä löydän parempia säästökohteita kuin hiusten värjääminen, miksi ihmseessä köyhät ihmiset polttaa tupakkaa? Entä miksi juovat kaljaa? Niihin menee helposti päivässä se mitä hiusväripakettiin.
[/quote]
komppaan. Hiustenvärjäys on pieeeeni menoerä verrattuna eräisiin muihin paheisiin.
Joo, ei ole. Ja väri tuo väriä myös kasvoille jotka ovat aina vitivalkoiset. Olen värjännyt hiuksiani teinistä asti, eli 25 vuotta, enkä aio lopettaa.
En ole värjännyt koskaan, tai joskus nuorena satunnaisesti. Enkä aio alkaa värjäämään vieläkään, kun harmaan hiipivät hiuksiin.
Silti en ole huomannut köyhyyden mitenkään ratkaisevasti vähenneen tämän päätöksen seurauksena. Kännykkäni on markkinoiden halvin käyttökelpoinen - eettisistä ja käytännöllisistä syistä, ja tuleehan siinä säästöäkin.
Mun mielestä parempi olisi kysyä, että miksi köyhät värjää hiuksensa rumasti. Ne hiukset voi värjätä tyylikkäästikin.
Laskin piruuttaan, vuodessa säästäisin tosiaan sen ~50e. Onhan siinä jo parin viikon ruokaostokset!
Miksi yleensäkin suomalaiset naiset aloittavat hiusten BLONDAAMISEN viimiestään 15 vuotiaina eli silloin kun hiukset alkavat tummentua? Suomessa asuessani en niin kiinnittänyt asiaan huomiota kun se oli niin normaalia mutta nyt ulkomailla kun näen suomalaisia turisteja aika usein niin jo nuorten naiset hiukset ovat selkeästi ylivalkaistuja. Kerää se huomiota mutta lähinnä siksi että yleisesti ottaen vain prostituoidut ja transut ylikäsittelevät hiuksensa noin. Jopa muovisuudesta syytetyt jenkit (huomiohutsuja lukuunottamatta) valkaisevat blondinsa hienostuneemmin. Miksi suomalaiset naiset ottavat mallia edelleen Pamela Anderssonista? Lopetin valkaisun Suomesta pois muuttamisen jälkeen kun otti päähän paikallisten naisten aidot ja upeat hiukset. Hiukseni ovat nykyään todella hyväkuntoiset ja kauniin tummanvaaleat. Antakaa ihmeessä hiusten kasvaa terveinä ja kiiltävinä!
Olkoonkin luomuväriset hiukset tyvikasvuttomat, mutta kauniimmat ne eivät ole. Näytän harmaalta jos mulla olisi luomuväriset hiukset. OIkeasti.
Kalpea iho + vaaleanharmaanruskeat hiukset tekisivät minusta haamun. Sitten sitä ihmettelisivät ihmiset että miksi tuo ei värjää hiuksiaan kun on niin väritön.
Niin ja mulla menee noin 120€ hiusväreihin vuodessa. Jos polttaisin edelleen, menisi röökiin noin 520€ vuodessa. Jos joisin alkoholia, menisi siihen varmaan arviolta tonni vuodessa. Hiusvärit on todella pieni menoerä, etenkin kun niitä ostaa tarjouksista. Kosmetiikkaan mulla menee yhteensä vuodessa noin 300€ joten en sanoisi että siitä tulee hirveitä kustannuksia.
No pitäähän wt-mammalla musta tai kirkuvanpunainen kananpersekampaus olla.
Tää ketju meni nyt ihan överiksi jo alkujaan.
Miksi köyhät eivät saisi huolehtia ulkonäöstä? Missä on se köyhyyden raja mikä sitten mielestänne estää värjäilyn toiste tai kampaajalla? Varsinkin jos antaa hiusten kasvaa ja vain joskus tasaa niitä ja poistaa huonot latvat. Minusta jatkuva rajaamisesta parturissa on isompi menoerä kun värjääminen.
Itse en muista syistä halua värjätä ja annan hiusten taas kasvaa kun onneton menin ne leikkauttamaan taannoin.
Silti pidän itsestäni huolta. Minulla on monta lasta ja silti en luovu ehostamisesta, kuten hyvästä bb-voiteesta, ripsarista sekä huulikiillosta.
Kulmani ovat tummat ja oma väri hiuksissa vaalea. Aion tulevassa kokeilla kestoripsiä.
Ostan kasvojen ja ihon hoitotuotteet apteekista, käytän pääasiassa Vichyn tuotteita, koska ne sopii niin mulle, miehelleni kun teineillemme.
Koen säästäväni siinä kun jos ostelisin kaikenmoisia purkkeja kaappiin ja joka lähtöön omia jokaiselle.
Kynteni pidän ilman lakkaa, ainoastaan leikkaan ne ja ihan nätit ja terveen näköiset ovat.
Syömmme monipuolisesti ja käytämme päivittäin vitamiinia.
Ehkä säästän siinä jonkin flunssan tai puutostilan aiheuttamat vahingot, sillä harva saa terveellisestäkään ravinnosta nykyisin kaiken ja perussairauteni vuoksi myös kroppa tarvitsee enemmän vitamiineja.
Alkoa emme juo emmekä polta.
Hyötyliikuntaa harrastan paljon, mutta toistaiseksi se on johtunut ajan puutteesta, joten yhdistelen asioita ja siinäkin säästää. Lapsilla on sitten harrastuksensa kyllä. Kun taas reumassani on seesteisempi jakso, aion mennä lisäksi salille. Sinnekin pääsemme kuulumalla kotialueemme yhdistykseen, joka oikeuttaa koululla ilmaiseen kuntosalin käyttöön ja sali on ihan tasokas ja ennen kaikkea lyhyeen matkan päässä.
Monessa muussakin voi siis säästää jos hiuksiaan haluaa värjätä, ei tarvitse kun jättää sidukat ostoslistalta pois ja elimistökin kiittää.
Mä ymmärrän sen, että värjää hiuksia muutaman kerran vuodessa, mutta en sitä, että värjätään useasti kuukaudessa, musta se on ihan järjetöntä :O
Mun uusi kännykkä maksoi 38€ ihan riittävä mulle, hiustenvärjäys+ leikkaus 5xvuodessa 77€/kerta, että tosiaan sillä saisi hienon kännykän, mutta mitä ihmettä köyhä tekee 400€ kännykällä, joka on huollossa kahden viikon välein?
Eli minä olen nätti hyvin värjätyssä tukassani ole sinä hiiri hienoine kännyinesi!
Oon huomannu, et köyhillä on toodella rumasti värjätty (itse) tukka. Jos siis on värjätty. Ja sehän pitää vetää mustaksi, punaiseksi, ultrablondiksi, lilaksi tai sekaväriseksi. Kampaajakin, varsinkin jossain Alavudella tai Lohjalla värjää sen yhtä kamalaksi. En voi ymmärtää. Jos on pakko värjätä, voisko ammattilainen tehdä sen kauniisti??
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:12"]
Laskin piruuttaan, vuodessa säästäisin tosiaan sen ~50e. Onhan siinä jo parin viikon ruokaostokset!
[/quote]
Suurperheessä ei riitä 50 euroa edes päivän ruokaostoksiin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 11:15"]
Mä ymmärrän sen, että värjää hiuksia muutaman kerran vuodessa, mutta en sitä, että värjätään useasti kuukaudessa, musta se on ihan järjetöntä :O
[/quote]
Minä värjään kerran kuukaudessa. Omat hiukset ovat vaaleat ja värjään hiuksiani tummanruskeiksi. Kesäisin tarvitsee joskus värjätä kaksi kertaa kuukaudessa, koska aurinko haalistaa värin todella nopeasti pois.
Jos en värjäisi usein, kävisi niin että näyttäisin Juicelta.