Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksi tuttuni kutsui kahville ja alkoi hienovaraisesti moittimaan minua

Vierailija
27.03.2012 |

Vanhempi ihminen, jota olen pari vuotta auttanut vapaaehtoisesti ja kuunnellut kun hän on kertoillut

menneisyydestään, kutsui mut kahville.

Ilahduin. Mitään auttamistyötä ei ollut tiedossa.

Sitten jossain vaiheessa hän alkoi hienovaraisesti moittimaan minua etten muka olisikaan häntä aina ymmärtänyt kun olin puhelimessa hymähtänyt.

No, se hymähdys on vain tapa vastata kun kuuntelen.

Hänellä oli vaikeaa omaisensa kanssa enkä sattunut

tarpeeksi ymmärtämään.

Loukkaannuin.

Mielestäni aika kummallista ruveta moittimaan ihmistä joka on auttanut parin vuoden ajan askareissa ja kuunnellut.

Yhtäkkiä tämä ihminen tajusi että hän ei tuonut

puhelimessa esille tarpeeksi kuinka paha mieli hällä oli omista asioistaan ja siksi en voinut tietää.

En ole koskaan toista ihmistä moittinut, onko joku muu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta auttaminen, kun ei kerran kelpaa ja kun siitä ei osata kiittää kauniisti. Voit vaikka kutsua tuttusi kahville ja siinä kertoa, miten pettynyt häneen olet. Ihan oikeasti.

Vierailija
2/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonhan pitää tietysti vastata, että "en voikaan ymmärtää sinun henkilökohtaista tilannettasi, elämme kuitenkin niin erilaisia elämiä ja olemme ihmisinä omanlaisiamme, itse olisin tuonkin asian kokenut ihan eri tavalla kuin sinä".

Minulla oli ennen kova tarve ymmärtää muita ihmisiä ongelmineen, kunnes itse läpikävin samat asiat mistä muut ovat minulle itkeneet (ero, läheisen kuolema, lapsettomuus...) ja omien murheiden kohdalla huomasin etten edes halua itkeä muille. Itken mieluiten yksin, ja muiden kanssa haluan jakaa kivat ja positiiviset hetket.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen yrittää olla avoin ja kertoa, että jokin asia harmittaa, sinä otat herneen nenään.

Eikö teillä juuri tavatessanne ollut oiva mahdollisuus puhua asioita selväksi, sinä sait kertoa oman näkemyksen asiaan jne. Vai etkö tehnyt sitä?

Miksi et käynyt asiaa siinä läpi vaan tulet tänne valittamaan?

Vierailija
4/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteliaasti halusi kertoa sinulle häntä vaivaavasta asiasta ja sinä loukkaannut!

Puhukaa ihmiset! Avatkaa se leipäläpi ja keskustelkaa, sillä ne asiat tulevat kuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi