essuresta...
Kertokaapas kokemuksia. Kauanko jälkivuotoa ja kipuja? Onko jälkitarkastuksessa kaikki ollut ok? Saitteko vahvoja kipulääkkeitä, ku asennettiin implantit? Entäs rauhoittavaa? Tack!!! :)
Kommentit (4)
Netistä löytyy paljon kauhukertomuksia ko toimenpiteestä. Kiva kuulla, että kipuakin koetaan eri tavalla...
että jos vaikka Essure vähän sattuiskin, niin siinä on pienemmät riskit kuin perinteisessä operatiossa joka on oikea leikkaus nukutuksineen. Minulla painoi se vaakakupissa paljon enemmän kuin se että saisi olla nukutettuna. Jos on mahdollista välttää leikkaus ja vielä ehkäisytehokin on parempi, valitsisin ehdottomasti Essuren.
että jos vaikka Essure vähän sattuiskin, niin siinä on pienemmät riskit kuin perinteisessä operatiossa joka on oikea leikkaus nukutuksineen. Minulla painoi se vaakakupissa paljon enemmän kuin se että saisi olla nukutettuna. Jos on mahdollista välttää leikkaus ja vielä ehkäisytehokin on parempi, valitsisin ehdottomasti Essuren.
Sitten kävin tutkimuspöydälle ja lääkäri avasi kohdunsuun lämpimällä vesisuihkulla, se ei sattunut yhtään. Kipua tuntui kun skooppi pääsi painamaan vähän kohdunseinään kun niitä munanjohtimien aukkoja etsittiin. Mutta mitään ylimääräistä kipulääkettä en tarvinnut enkä rauhoittavaa.
Vertaisin toimenpidettä hammaslääkärillä käyntiin. Samana iltana oli vähän menkkamaista kipua johon Burana auttoi, seuraavana päivänä ei juuri mitään tuntemuksia.
Nyt en oikein muista oliko mulla jotain jälkitarkastusta. Raskaaksi en ole tullut kahteen vuoteen : )