Kaupassa töissä olevat myyjät/ osastonhoitajat hoi!
Mikä on työssäsi kaikkein tärkeintä kun olet aspalvelija? Onko se hyllyjen siisteys vai palvelu, tavaran saatavuus vai kahvitauot? Myös asiakkaat saavat vastata, mistä pidät asioidessasi kaupassa? Mikä tuo sinulle tai meille myyjille hyvän mielen?
Kommentit (7)
loogisesti järjestetty ja hyvin kyltitetty, siis helppo löytää hyllystä. Ja että tarvittaessa myyjältä saa apua ja tietoa tuotteista.
Mikä on työssäsi kaikkein tärkeintä kun olet aspalvelija? Onko se hyllyjen siisteys vai palvelu, tavaran saatavuus vai kahvitauot? Myös asiakkaat saavat vastata, mistä pidät asioidessasi kaupassa? Mikä tuo sinulle tai meille myyjille hyvän mielen?
Pidän, että töissä olisi siistiä. Tällä hetkellä sitä ei todellakaan ole, siellä ollaan ihan kaaoksen keskellä. Kaameaa. Kahvitauot on meillä ainakin ihan kondiksessa.
Hyvän mielen tuo, kun asiakas kiittää palvelustaan. Erittäin hyvä mieli tulee, jos joku sanoo, että kiitos paljon hyvästä palvelusta. Kaikista parhain mieli tulee, jos joku joskus viitsisi siitä hyvästäkin palvelusta laittaa viestiä ylemmille johtoportaille.
Olen töissä hieman erilaisessa liikkeessä, jossa melkeimpä aina asiakkaat tarvitsevat apua.
Tärkeitä asioita ovat tuotetietous, palvelu- ja myyntihenkisyys, luotettavuus (täytyy osata myydä asiakkaalle sopiva tuote, myös silloin kun asiakas olisi aluksi valitsemassa jotain omasta mielestään parempaa (usein halvempaa), mutta oikeasti sopimatonta). Olen saanut usein kiitosta asiakkailta siitä, että olen tuonut rohkeasti esille kalliimmaan tuotteen ehdottomat laatu- ja käyttömukavuusedut.
Meillä on paljon kanta-asiakkaita, osa ostaa tuhansilla ja osa kympeillä vuodessa. Jokainen asiakas ja hänen asiansa on tärkeä euromääristä riippumatta. Asiakkaat arvostavat tuttuutta ja myyjän pitkää muistia. Aiempiin hankintoihin viittaaminen ja asiakkaan elämäntilanteiden tunteminen(oletko ollut tyytyväinen, tykättiinkö lahjastasi, sun värillä on nyt tää combotarjous) sitouttaa molemmin puolin.
Hyllyjen järjestys on meidän putiikissa elinehto, ei toimi muuten. Mutta hyllyttäjällä on "skanneri" käynnissä koko ajan, niin että jokainen asiakas tulee palveltua siinä samalla. Ja kun on itse hyllyttänyt, niin oikea tavara löytyy aina:)
Saamme usein asiakkailta kukkia, kahvipaketteja, suklaata kiitoksena hyvästä palvelusta. Olin viime vuonna pitkällä sairauslomalla, ja kun palasin takaisin, moni asiakas tuli iloisena tervehtimään, halaamaan, tuomaan kukkia tai kertomaan että oli kuullut että olen tullut takaisin.
En ole mikään supermyyjä muuten, mutta tykkään työstäni oikeasti, ja se varmaan paistaa läpi asiakkaille asti:P
tärkeintä olisi että työvuorossa on tarpeeksi väkeä jotta hommat saadaan tehtyä, eli asiakkaat eivät joudu jonottamaan liikaa ja tiski on hyvän näköinen. Usein on ihan liian kiire.
Kun asiakas on ystävällinen esim ihan sanattomalla viestinnällä niin siitä tulee hyvä mieli. Ei niin että kun tervehtii niin vastaus on : "mustaamakkaraa.".
että työvuorosuunnittelu toimisi, jotta esim.illalla on tarpeeksi porukkaa vuoroissa, kun enemmän asiakkaita kulkee iltaisin. Myös se, että kaikki osaa tehdä kaikkea, koska hänen töissään naiset kädettömiä, eivät osaa ajaa trukkia ja marisevat kokoa ajan etteivät osaa tehdä ja sitten ne älypäät on hakenut rautakauppaan töihin. Ne jotka osaa tehdä niin niiden selkänahoista vedetään kaikki irti tyhmien bimbojen takia.
Asiakkaita hankala palvella, jos on hirveä jono odottamassa eikä apua saa mistään. Osa ihmisisitä ei sitten jaksa odottaa