Mitä ekaluokkalaisenne harrastaa? Kuinka paljon / viikko?
Tarkoitan säännöllisiä viikkoharrastuksia. Meillä lapsi käy kerran viikossa tunnin kestoisessa voimistelussa, ei muuta. Kuulemma kaikki kaverit harrastaa 3-4 lajia viikossa, joten hänkin haluaa aloittaa kuvataidekoulun, pianotunnit ja hiphopin. Minusta yksi harrastus riittää koulun ja iltapäiväkerhon oheen, mutta tietysti yhtä lisäharrastusta voisi kokeilla, kun lapsi haluaa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (26)
No meillä on sitten tällainen harrastaja...
Eli taitoluistelua on 4-5 kertaa viikossa, päivät ja määrät vaihtelee ja harkat ovat 45 min - 2 h 15 min kerrallaan. Menee harkkoihin yleensä suoraan koulusta, eli on vapaa sitten jo yleensä klo 16-17.
Lisäksi harrastaa telinevoimistelua 2 x viikossa 1 h kerrallaan, nämä taas ovat illalla klo 18-20 välillä.
Joskus tulee sellaisia päiviä että ensin on 2 h luistelua ja sitten vielä 1 h jumppaa illalla, mutta hyvin on jaksanut nuokin päivät, kehuu itse niitä "sporttipäiviksi" koska sattuvat yleensä vielä sellaiseen päivään että koulussakin on liikuntaa.
Tyttö on pienestä pitäen harrastanut näitä lajeja, joten on varmaan vähän kasvanut tähän hommaan. Ikinä ei ole tarvinnut patistaa harkkoihin vaan päinvastoin toppuutella intoa.
Kyllä mulla on se mielikuva että kaikki koulukaverit harrastaa paljon.
harrastaa kuvataidekoulua kerran viikossa 1,5h kerrallaan, judoa kerran tai kaksi viikossa 1h kerrallaan ja jousiammuntaa vaihtelevasti, 5min viikossa tai vaikka joka päivä jos on aikaa.
treenejä 2-3 viikossa
Lisäksi ip:ssä salibandya kerran viikossa
Antaa lapsen kokeilla ja päättää itse sitten...
mutta haluaisi aloittaa ensi syksyllä lisäksi ratsastuksen, lentopallon ja soittamisen. ja nyt on vanhemmat tiukan paikan edessä, koska kaikki näistä olisi kivoja ja hyödyllsiä ja vanhemmilla olisi ehkä piilotoiveita... Itse ratsastan ja olen aina elänyt tallielämää ja näen sen pitäneen itseni poissa tyhmyyksissä ja oppineen paljon elämän totuuksia, mies on muusikko ja saa elämäänsä suurta sisältöä musiikista (lisäksi opettaa musiikkiopistossa, jonne tyttö pääsisi ilmaiseksi kokeitta) ja tyttö on hyvin pitkä (7 vuotiaana yli 150cm), voimakas, urheilullinen, vähän liiankin vilkas ja ukin kautta himona lentopallon katseluunkin (kiertää ukin kanssa pelit). Kuvataidenkoulussa rakastaa käydä ja saanut joka vuosi kannustusstipendin ja opettaja siirsi vanhempien ryhmään taitohjen ja sosiaalisuuden vuoksi. Minkäs kiellät?
Meidän tyttö käy viikolla Hiphop tunnilla ja lauantaisin ja sunnuntaisin lautailee tai laskettelee n. 7 - 10 tuntia päivässä.
poika: soittotunti 45min, jalkapallo 2x 1h, tanssi 45min ja koulun enkun kerho 45min. Jos lapsi haluaa niin anna harrastaa. Harrastuksia ei tosin kannata valkata ihan sillä, 'kun **:kin harrastaa näitä' periaatteella. Mistä lapsesi tykkää? Ja ehkä yht'äkkiä kolme lisäharrastusta on vähän paljon. Jos jostain asiasta tykkää niin harrastaa jaksaa ihan hyvin (olen huomannut). Jos taas juttu ei ole oma niin sitten sinne ei halua mennä, ihan riippumatta siitä miten paljon muita harrastuksia on vai onko niitä ollenkaan.
huhtikuussa alkaen uintia 2 kertaa viikossa.
Käy myös puuha ja pelikerhossa kodin lähellä.
Ei ole iltiksessä.
Satsataan yhteen harrastukseen, koska haluaa kilpauimariksi.
Olen kai vanhanaikainen, kun ajattelen, että illat pitää olla "vaan" yhdessä perheen kanssa kotona. Mutta pyrin katsomaan nyt, jos heti koulun jälkeen olisi ryhmiä syksylle yhteen tai kahteen uuteen harrastukseen, joita voisi sitten kokeilla ainakin jonkin aikaa. Paras olisi, jos saisi piano-opettajan kotiin, niin ei tarvitsisi kulkea koko ajan jonnekin muualle. Ja sitten ehkä tuo kuvataidekoulu... Toki rahallistakin puolta pitää punnita eli mihin sitten on varaa.
ap
mutta haluaisi aloittaa ensi syksyllä lisäksi ratsastuksen, lentopallon ja soittamisen. ja nyt on vanhemmat tiukan paikan edessä, koska kaikki näistä olisi kivoja ja hyödyllsiä ja vanhemmilla olisi ehkä piilotoiveita... Itse ratsastan ja olen aina elänyt tallielämää ja näen sen pitäneen itseni poissa tyhmyyksissä ja oppineen paljon elämän totuuksia, mies on muusikko ja saa elämäänsä suurta sisältöä musiikista (lisäksi opettaa musiikkiopistossa, jonne tyttö pääsisi ilmaiseksi kokeitta) ja tyttö on hyvin pitkä (7 vuotiaana yli 150cm), voimakas, urheilullinen, vähän liiankin vilkas ja ukin kautta himona lentopallon katseluunkin (kiertää ukin kanssa pelit).
Kuvataidenkoulussa rakastaa käydä ja saanut joka vuosi kannustusstipendin ja opettaja siirsi vanhempien ryhmään taitohjen ja sosiaalisuuden vuoksi.Minkäs kiellät?
Musiikkiharrastusta on 2 x viikossa (0,5 h soittotunti + 1 h yhteismusisointi)
ja uintia 1 kerta viikossa 0,5 h.
Lisäksi itse halusi kesken syksyn kuviskerhoon, joka on 1 x viikossa 1,5 h.
Musiikkiharrastukseen olisi kuulunut myös musiikin teoriaa, mutta emme halunneet aloittaa sitä samaan aikaan koulun kanssa, joten jätimme sen tältä vuodelta pois.
Soittotunnit ovat niin, että loppuvat jo klo 16-17 mennessä eli näinä päivinä jää hyvin iltaan aikaa myös kavereille. Hyvin on jaksanut ja menee mielellään kaikkiin harrastuksiin.
Ensi vuonna otetaan mukaan tuo musiikin teoria, mutta toisaalta nyt näyttää, että tyttö ei halua jatkaa enää kuviksessa (ei kuulemma ole sitä mitä oli ajatellut). Joten jos jatkaa vielä uintia harrastuskertoja on yhtä paljon kuin nytkin.
ekaluokkalainen poika harrastaa salibandya 2krt viikossa. Ei kyllä itse edes jaksaisi muuta harrastusta, välillä tuo 2krt viikossakin tuntuu olevan liikaa. Lapsen ehdoillahan nuissa harrastusasioissa kannattaa mennä. Kaikkea voi kokeilla ja itse päättää sitten missä haluaa käydä.
harrastaa jääkiekkoa ja jalkapalloa. Kummassakin treenit 3-4 kertaa viikossa. Kaikkiin ei yleensä ehdi mitenkään, ajat menevät päällekäin, mutta onhan noita treenejä silti ihan riittämiin...
Toistaiseksi kumpikin harrastus on rakas ja inhottavaa olisi pakottaa lasta valitsemaan vain toinen. Toivoisimme, että ainakin pari vuotta vielä voisi harrastaa kumpaakin, ennen kuin on pakko tehdä valintoja. Lapsi itse ottaa urheilun varsin vakavasti, "pelailu" ei kiinnosta vaan haluaa pelata tosissaan, joten tuon ikäisten "harrasteluryhmät" eivät toistaiseksi ole vaihtoehto.
Käy ratsastustunneilla 2-3 kertaa viikossa.
Ja aina jaksoittain uimakoulu kerran vkossa, josta siis välillä taukoakin ollut. On riittänyt ihan hyvin ekaluokkalaiselle ja ei varmaan enempää jaksaisi, vaikka kaikenlaisesta toivoisi harrastavan.
Syksyksi taidekerhon lisäksi olen luvannut yhden tanssitunnin viikossa, jonne pystyy menemään itsekin, kun on lähellä kotia. Eli sitten säännöllisiä harrastuksia olisi 2krt/vko, kun uimakoulutkin on jo silloin suoritettuna.
Itse pidän tärkeänä sitä, että lapsella on myös aikaa olla kavereiden kanssa, ja että iltaisin on aikaa olla myös yhdessä perheen kanssa. Enkä ole myöskään valmis joka ilta harrastuksiin kuskaamaan, joten sitten voi harrastaa enemmänkin, jos pääsee itse kulkemaan harrastuksiin.
että kaverit ovat harrastuksissa, niin eivät ehdi olemaan lapsesi kanssa? Meillä taas tyttö on kavereiden kanssa. Harrastukset eivät näitä tapaamisia haittaa, eikä ole kiinnostusta kuin tähän yhteen harrastukseen, tosin talleilla tulee käytyä muulloinkin ja ponikerhoonkin voi osallistua.
Voit yhden ottaa lisää, jos tuntuu siltä, mikä olisi kiinnostavin.
harrastaa jääkiekkoa ja jalkapalloa. Kummassakin treenit 3-4 kertaa viikossa. Kaikkiin ei yleensä ehdi mitenkään, ajat menevät päällekäin, mutta onhan noita treenejä silti ihan riittämiin... Toistaiseksi kumpikin harrastus on rakas ja inhottavaa olisi pakottaa lasta valitsemaan vain toinen. Toivoisimme, että ainakin pari vuotta vielä voisi harrastaa kumpaakin, ennen kuin on pakko tehdä valintoja. Lapsi itse ottaa urheilun varsin vakavasti, "pelailu" ei kiinnosta vaan haluaa pelata tosissaan, joten tuon ikäisten "harrasteluryhmät" eivät toistaiseksi ole vaihtoehto.
meillä ekaluokkalainen poika on vasta kiekkokoulussa ja harkat kerran viikossa, syksyllä ois tarkoitus aloittaa joukkueessa ja silloin harkkoja ois kahdesti viikossa+pelit (ei joka viikko) tän lisäks olis tarkoitus aloittaa jalkkis, jossa kans harkkoja kahdesti viikossa
Poika siis -04 syntynyt
Oli helmikuun loppuun ip:ssa eikä muuta jaksanu.
Nyt on vähän kyselly, että saisko hänkin harrastaa ko isoveljelläkin on harrastuksia. Oli jotenkin yllättynyt ko kerroin, että kyllä jos hän vaan jotain haluaa niin saa harrastaa ihan niin paljonko haluaa.
Sanoi, että jääkiekkoa haluais harrastaa. Jäi miettiin ko kerroin että sitte pitää käydä luistelemassa useasti! :D
tanssii nykytanssia
eli 3 kertaa viikossa, 45min kertaa kaksi ja kerran 75min
tunnit on aikaseen, eli ehtii iltaisin oleilemaan ja kvareitakin näkemään :)
hyvin on tykännyt harrastaa ja jaksaa harjoitella soittoläksyjä kotonakin.
harrastaa jääkiekkoa ja jalkapalloa. Kummassakin treenit 3-4 kertaa viikossa. Kaikkiin ei yleensä ehdi mitenkään, ajat menevät päällekäin, mutta onhan noita treenejä silti ihan riittämiin... Toistaiseksi kumpikin harrastus on rakas ja inhottavaa olisi pakottaa lasta valitsemaan vain toinen. Toivoisimme, että ainakin pari vuotta vielä voisi harrastaa kumpaakin, ennen kuin on pakko tehdä valintoja. Lapsi itse ottaa urheilun varsin vakavasti, "pelailu" ei kiinnosta vaan haluaa pelata tosissaan, joten tuon ikäisten "harrasteluryhmät" eivät toistaiseksi ole vaihtoehto.
meillä ekaluokkalainen poika on vasta kiekkokoulussa ja harkat kerran viikossa, syksyllä ois tarkoitus aloittaa joukkueessa ja silloin harkkoja ois kahdesti viikossa+pelit (ei joka viikko) tän lisäks olis tarkoitus aloittaa jalkkis, jossa kans harkkoja kahdesti viikossa
Poika siis -04 syntynyt
Lapsi oli luistelukoulussa 3-vuotiaana, kiekkokoulussa 4-vuotiaana ja 5-vuotiaasta on pelannut joukueessa. Ja on -04 syntynyt myös. On täälläkin 7-vuotiaille kiekkokouluja ja kerran viikossa treenaavia porukoita, mutta kuten sanoin, eivät ole ihan sitä mitä poika hakee eikä sellaisessa pelaaminen olisi tasoeron takia kenellekään hauskaa. Kyllä meilläkin poika aloitti yhdet treenit per viikko -tahdilla, mutta joka vuosi treenikertoja on tullut lisää. Futiksen piti olla 2 kertaa viikossa, mutta nyt treenejä onkin 4/viikko... Viime vuonna oli yhdet treenit per viikko + pelit talvikaudella, kesällä kahdet treenit viikossa. Kukaan vanhemmista ei taida olla treenikertojen huimasta lisäyksestä innoissaan.
mutta haluaisi aloittaa ensi syksyllä lisäksi ratsastuksen, lentopallon ja soittamisen. ja nyt on vanhemmat tiukan paikan edessä, koska kaikki näistä olisi kivoja ja hyödyllsiä ja vanhemmilla olisi ehkä piilotoiveita... Itse ratsastan ja olen aina elänyt tallielämää ja näen sen pitäneen itseni poissa tyhmyyksissä ja oppineen paljon elämän totuuksia, mies on muusikko ja saa elämäänsä suurta sisältöä musiikista (lisäksi opettaa musiikkiopistossa, jonne tyttö pääsisi ilmaiseksi kokeitta) ja tyttö on hyvin pitkä (7 vuotiaana yli 150cm), voimakas, urheilullinen, vähän liiankin vilkas ja ukin kautta himona lentopallon katseluunkin (kiertää ukin kanssa pelit).
Kuvataidenkoulussa rakastaa käydä ja saanut joka vuosi kannustusstipendin ja opettaja siirsi vanhempien ryhmään taitohjen ja sosiaalisuuden vuoksi.
Minkäs kiellät?