Miksi lapset ei saisi katsoa salkkareita?
Tätä en ymmärrä. Mä oon vm. -95 ja oon saanu kahtoo ekasta jaksosta lähtien salattuja elämiä. Eikä minusta niissä ole mitään sen kummallisempaa tähänkään päivään saakka tapahtunut! Te jotka ette anna katsoa, niin kasvatatteko lapsenne pumpulissa?? se on ärsyttävää! kukkahattutätien toimintaa ja toinen mikä on naurettavaa niin tää et piilotettiin kaupassa tupakatkin. Mie oon saanu vapaan kasvatuksen, tietyllä tapaa hyvä, mut omaa lasta kohtaan en käyttäis, mut en salkkareitakaan todella kieltäis!
Kommentit (32)
ettei kukaan myönnä katsovansa Salkkareita ja haukkuu sitä sonnaksi, roskaksi ym., mutta kuitenkin se vain komeilee vuodesta toiseen Suomen katsotuimpien ohjelmien listalla ihan kärkipäässä.
Aikuisen kanssa saisi oma koululaiseni sitä katsoa, mutta meillä ei kukaan aikuinen suostu sitä katsomaan :). Silloin kun sarja alkoi aikanaan, yritin sitä katsoa, mutta oli sen verran huttua, etten jaksanut yrittää seurata paria jaksoa pidempään.
Kerran oma lapseni näki siitä pätkän, kun mies ei huomannut tietokoneella surffatessaan, millä kanavalla televisio oikein oli. Poika näki tietysti sen kohdan, missä ilmeisesti joku vene räjähti, eikä meinannut saada illalla nukuttua, kun se tuli mieleen. Tuli mieleen myös parina myöhempänä iltana.
Kerrotko yhdenkin järjellisen syyn miksi lasten pitäisi saada katsoa Salkkareita?
Ymmärrän että sinä olet saanut katsella sitä itse aivan liian nuorena, sinulle se on normaalia koska olet tottunut että epänormaali on normaalia. Kuten aiemmin kirjoitettu, en haluaisi mistään hinnasta että lapseni ottaisi mallikseen Salkkari-elämän. Se ei ole tosi tarina, ei ole oikeaa elämää. Ja jos joku kohta onkin, on vanhempien vastuulla suodattaa lastensa elämästä asiat joita oma lapsi ikätasonsa mukaan ei kertakaikkiaan voi ymmärtää. Kyllä sä tajuat kun itse olet joku päivä vanhempi.
Kyllä salkkareista puhutaan perhe-ohjelmana. Ja jos ajattelee että nämä lapsille ei soveltuvat ohjelmathan näytetään klo 21:00 jälkeen, joten kaikki sitä ennen tulevat ohjelmat ovat soveltuvia kaikenikäisille. En ymmärrä yhtään muutenkaan näitä nykysiä ikärajoja mitä helkutin K7 yms. on tuolla jopa päivällä klo 17 ohjelmissa. Kuka vanhempi jaksaa kytätä et oho ompas nyt tommonen ikäraja tossakin, et käännetäämpäs taas muualle keskellä päivää jne.
Se on yksinkertasesti vaan niin et lapset pehkuun klo 21:00, sitä ennen kahtokoot telkusta mitä haluavat kun ei sieltä sen ihmeempää tule mikä vois sekottaa skidin pään. Luuletteko että uutisissa esim. kauhajoen kouluampumiset sun muut hirmuteot on mitään tämän fiktiohömpän tasolla? NIMENOMAAN TÄMÄ ON FIKTIOHÖMPPÄ, JOTEN JOS LASTANNE MIETITYTTÄÄ ET EI SAA UNTA, TODETKAA VAAN ETTEI TUO OLE TOTTA JA SE SIITÄ. Eikä kaiken tarvitse olla aina niin älyllistä, joskus voi vaan heittää viihteelle rennosti eikä kiristellä hermojaan että eipäs tämä ole nyt niin opettavaa ja voi pyhä sylvi
vai kuka teini täällä palstailisi puolustellen salkkareita? =D
Niin, eikä musta ole tullut sen epänormaalimpaa kuin kenestäkään muustakaan vaikka oon jostain 3v ------> saanut katsoa kaikki k15 ja k18 sun muut leffat.
Jos musta epänormaali tuli, niin ihan jostain muusta syystä ja vaikka semmosesta syystä kuin KIUSAAMINEN. Ja minuahan kiusas nämä ns. hyvin kasvatetut ja tiukoilla rajoilla kasvatetut ipanat :)) et se siitä, ite oon ollu empatia kykynen ja kypsemmän olonen kun muut ikäsenikii, kun minuu ei oo kasvatettu pumpulissa ... miettikää sitä
Kirjottelemaan.
Kun täällä huomaa et saa vastauksia viidessä minuutissa, kun taas jos menee esim. suomi24:seen niin voi kestää useita päiviä jos tulee silloinkaan. Eli tämä on tuhat kertaa parempi paikka vaikka mitä Suomi24:sen keskustelu palstat! siksi minä tänne eksyin. vai eikö tänne saa tulla jollei ole vauvaa?? tai lapsia ylipäätään??
Ja näyttää niissä olevan jonkin sortin moraalinen opetuskin. Esim. huumeiden ja alkoholin käyttö: pilaa elämän.
Tärkeintä on antaa lasten jutella näistä vanhempiensa kanssa.
Kyllä minäkin lapsena katsoin kaikki k18 (taisi olla k16 aikoinaan?) kauhuelokuvat ja ihan tasapainoinen aikuinen on tullut.
Ja kun miettii uutisiakin, niissähän on tuhat kertaa rajumpia juttuja. Niin teettekö te kotona sitten niin, että ette voi edes uutisia katsoa päiväsaikaan vai sillä aikaa kun katsotte niin suljetteko lapset toiseen huoneeseen?? pitää sitä opettaa näkemään ettei tää maailma ole pelkästään ruusuinen! sit kun ei oo saanu edes kahtoa muuta kuin pikku kakkosta, niin on niin puskassa kasvatettu, et kun menee kouluun ja tulee ongelma tilanne, ei osata pistää hanttiin kun oo yhtään kovaa pohjaa alla ja ollaan sormi suussa!
Oli ala-asteella kummilapsena yks tyttö. Sen vanhemmat oli semmosia ihme tiukkiksia, ei hele! Vitutti vähän kun ei voitu niillä edes salkkareita kahtoo... tai kun aikuiset kahto, meidät suljettiin leikkii yhteen huoneeseen, sit kyl me siitä oven raosta kurkittiin, MUT VITTU ET OLI PASKA TIIRAILLA SIITÄ EN PAREMMIN SANO... Mä en vois koskaan kasvattaa mun lasta puskassa!!!!!! Toivottavasti tää saa jotkut vanhemmat tajuamaan jotakin, et ylisuojelevaisuus on hallaa. Toisekseen, ei tarviis myöskään alkoholi asioissa olla niin nipo, kyllä 16v saa esim. jo ottaa
Salkkareita voi katsoa joku 11-vuotias tai sitä vanhempi lapsi, jos vanhemmat välttämättä haluavat katsoa tuollaista soopaa.