Vauvalla tippui paino monta sataa grammaa syntymäpainosta?
Syntyessään tyttö painoi 3k400g ja nyt 3.080 kg todellakin tippui alaspäin. Synnytys oli vaikea, eka synnytin melkein loppuun saakka, kipuja ja supistuksia kesti viikon, jonka ajan olin sairaalassa. Sitten synnytin, vauvan pää oli jo näkyvissä, kun huomattiin ettei tyttö tulekkaan ulos. Minut tietenkin kiidätettiin leikkausaliin ja vauva leikattiin ja oli maailmassa pituudella 49cm ja 3.400 kg . Imetys alkoi hyvin. Tyttö söi alussa hienosti myös yöllä, mutta sitten alkoi viikon iässä reistailemaan. Ei muuta kuin neuvolaan kysymään mikä on. Paino laski 3 k ja 80g.. Se oli hälyyttävää. Vauvalle määrättiin korviketta, jota annan maidon lisäksi. Pian uusi neuvolaaika, että nähdään onko paino noussut tytöllä.
Onko samankaltaisia kokemuksia?
Voi olla kirjoitusvirheitä kun konekin reistailee, olen pahoillani.
Kommentit (3)
vauvaa ja sinua. Kurjaa tuollainen, mutta nuin voi käydä. Kaverini pojalla sama homma synnytyksessä mutta kaikki meni kyllä mailmaantulon jälkeen hienosti, imetys ja muut.
T:äidiksi haaveileva 25 v
syntymän jälkeen sellaiset 10% lapsen syntymäpainosta.
Joillakin pudotus suurempikin ja lähtee nousuun. En ole korvikkeita sen takia antanut.
"Paino laski 3 k ja 80g.. Se oli hälyyttävää." Tietty on hälyttävää jos lähes syntymäpainonsa verran painoa putoaa.
Ei taida olla sinulla lyhenteet hallussa. Et myöskään kertonut minkä ikäinen vauva on nyt.
tuo sama homma. En oisi halunnut korviketta kuvioihin, mutta vauva vaati lisää maitoa, kun sitä ei tarpeeksi tullut rinnasta. Loppujen lopuksi vauva painoi taas normaalisti. Niin uskon teidänkin vauvalla käyvän.
Huh, huh mikä synnytys, sanon minä!