Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo ääni kurkussa

Vierailija
23.03.2012 |

Kärsin tästä vaivasta, enkä ole sen parannukseen keltään/mistään löytänyt apua.

Usein syömisen jälkeen kurkustani tulee ns. röyhtäisyjä, kuulostaa mahan murinalta. Ilmeisesti hapot nousevat siis takaisin ylös. Ikinä en ole oppinut röyhtäisemään.

Vaiva on todella kiusallinen esim. töissä kun on hiljaista. Olen yrittänyt syödä hitaasti ja välttää hapollisia juomia, mutta ei auta. Tämä on siis päivittäistä!

Työterveyslääkäri ei osannut antaa neuvoja, opiskeluaikana en myöskään saanut terveydenhoitajalta apua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tutulta. Liittyykö se jotenkin tuohon röyhtäilyyn kun en myöskään ole ikinä oppinut röyhtäisemään? Todella inhottava vaiva, vastatkaa nyt joku mistä johtuu !

Vierailija
2/7 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään osaa röyhtäistä, kuin joskus vahingossa. Toisesta päästä ilmaa tuleekin sitten riittämiin :)

Tuo kurinaääni on kyllä ärsyttävä, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sama, todella ärsyttävää. harrastan näyttelemistä ja siellä esityksen hiljaisissa kohdissa, on todella inhottavaa, kun kurkusta alkaa tulee ääntä :( en tiiä yhtään mistä johtuu.

Vierailija
4/7 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on palleatyrä ja sen vuoksi häneltä pääsee röytäyksen kaltaisia ääniä aterian jälkeen. 

Vierailija
5/7 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on palleatyrä ja sen vuoksi häneltä pääsee röyhtäyksen kaltaisia ääniä aterian jälkeen. 

Vierailija
6/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulussa ja mullakin on tuo ongelma. Oon oppinut vuosien varrella tarkkailemaan sitä ja osaan jopa pidättää tuota kurinaa. Jos istut suorassa ääni pahenee. Maakuuasennossa se taas minulla lähtee hiljalleen pois. Kannattaa istua mahdollisimman maaten eli huonossa ryhdissä, mutta ei niin että vatsa menee iha lysyyn, vaan enemmän selkänojaan kallistuen. Yritä siirtää ääni vatsaan ja tuo 'ei suora istuminen' siirtääkin äänen helpommin alas. Vatsassa ääni ei ole niin nolo, koska muistuttaa enemmän nälkää, kun jos se on kurkussa ääni kovenee entistä pahemmaksi ja lopulta silmät alkaa vuotamaan, olosta tulee järkyttävä, ääni yltyy entisestään ja lopulta oksentaa. Tähän tilanteeseen ei kannata asiaa päästää. Lepo selälteen auttaa eniten ainakin itselläni siis. Tiedän myös mistä se saattaa johtua. Väsymyksestä tai stressistä. Mulla ei ole ikinä viikonloppuisin ja yleensäkään tota, mutta raskaimpien koulupäivien aikana saattaa tulla, jos uni on jäänyt muutenkin vähön lyhyeksi. Lepää ja nuku enemmän, niin tuo voi hyvinkin loppua siihen. Syö myös kevyesti, raskaat ja rasvaiset ruuat saattaa vain pahentaa... Niin ja jos sen saa vatsaan siirrettyä, se ei nouse kurkkuun ja minusta tämä ei tunnu niin kauhealta ja vältyt siltä pahimmalta vaiheelta. Joskus jos se kurina on vatsassa tosi pitkään, ilman että menet lepäämään voi vatsa tulla ihan vähän kipeäksi, muttei ikinä niin paljon, että se olisi kauheampaa kuin tuo kurina.

Vierailija
7/7 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin samasta, mulla on todettu vakava keuhko syöpä. Eli siis itelläni se johtuu keuhkoista. Suosittelen menemään heti lääkäriin, voi olla oikeastikkin jotain tosi vakavaa, kuten mulla.