APUA KUUMEILIJALLE !
Elikkäs ''murheenani'' on suuri vauvakuume. Olen halunnut lasta jo vuosia. Olen 19 vuotias, ja opsikeluita on vielä vuosi jäljellä. Olen vakituisessa parisuhteessa. Mieheni on 25, hän on käynyt koulut ja on vaki työpaikassa. Puhun usein miehelleni haaveestani, ja siitä kuinka haluan lasta. Ja tiedän että en ole ainoa. Mieheni lämpeää puheilleni, mutta aina muistuttaa siitä että minulla on vuosi vielä opiskeluja jäljellä. Tiedän että olisi ''järkevää'' käydä koulu loppuun, eihän se vuosi ole pitkä aika.. mutta eihän toisaalta koulut minnekkään katoa, nyt tuntuu oikealta hetkeltä. Tiedän että pärjäisimme rahallisesti ja meillä on tukiverkostoakin ympärillä hyvin. Minusta on alkanut kovasti tuntumaan siltä, että minun ei kuulu istua koulunpenkillä, vaan olla kotona ja vaihtaa vauvalle vaippaa. En ole bilettäjä ihminen, haluan lapsen, jolle antaa rakkautta. Mietteitä/mielipiteitä/kokemuksia/yms. Kiitos :)
Minun neuvoni sinulle olisi, että jos molemmat ovat muuten valmiita hankkimaan lapsen niin suosiolla vaan ehkäisy pois ja yrittämään. Se kun ei ole niin sanottua että raskaus alkaa heti kun haluaa vaan voi ikävä kyllä olla että joutuu pidempäänkin yrittämään. En odottelisi. Todennäköisimmin ehdit kuitenkin koulusi käymään ennen kuin olet viimeisimmilläsi raskaana. Meillä on kuudes kierto menossa eikä tärppää ja monilla saattaa olla vuosia yritystä. Eli jos siltä tuntuu niin ei kannata pitkittää. Ja sinulla on noinkin vähän koulua jäljellä niin ne asiat saa yleensä hyvin koulun kanssa sumplittua. Ei kun yritystä kehiin vain! :)