Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yläasteelle siirtyminen

Vierailija
23.03.2012 |

eka lapseni -poika - lähtee syksyllä yläasteelle. Mihin pitäisi varautua? joko seiskalla kulkevat kalajkassien kanssa? miten estää se?

entä tupakan poltto?

Ei kai seksi vielä tule kuvioon?

kaikki hyvät vinkit seiskaluokkalaisen ruodussa pitoon tänne, kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, enkä mä kyllä stressaa tuollaisesta lainkaan. Meillä on kyttäys, kuri ja järjestys kohdallaan, mutta toki tämä ei kaikkea pelasta ja tilanteen mukaan sit mennään.

Vierailija
2/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä varautunut mihinkään kun se siirtyi yläkouluun. Ei juo, ei polta, ei sekstaa. Keskusteluyhteys on varmaan se a ja o, on hyvä myös tietää missä porukassa lapsi hengailee ja tuntea vähän muidenkin vanhempia. Meillä onneksi kaveriporukka on edelleen sama kun alakoulussakin eli tuttuja poikia kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä säännöt nyt on, saako koulun jälkeen kulkea missä huvittaa vai tuleeko kotiin?

Meillä on myös syksyllä seiskalle menevä poika eikä minua huoleta yhtään. Tiedän, että poika tulee pääasiassa suoraan koulusta kotiin, tekee läksyt, käyttää koiran tarvittaessa lenkillä ja sitten viettää aikaa sellaisten kavereiden kanssa, jotka minä tunnen ja ilmoittaa aina minne menee. Meidän pojalla on useimpina ari-iltoina urheiluharrastus, joten turhaa kylillä notkumisaikaa ei ole.

Kiroilu kaveriporukassa on asia, johon vanhemmat eivät voi suoraan puuttua. Sitä tapahtuu jo ala-asteella. Yläasteella se ehkä lisääntyy, mutta se ei liene vaarallista. Alkoholikokeiluilta voi säästyä pitkään, kun tietää missä ja kenen kanssa lapsi liikkuu. Tupakan poltto lienee asia, josta lapsi toivottavasti itse älyää kieltäytyä. Ja haistaahan sen, jos lapsi polttaa. Sitten asia käsittelyyn. Seksiä en usko meidän pojan ainakaan edes miettivän vielä. Tai no tietysti miettii, mutta ei varmaan ole konkreettinen juttu vielä aikoihin pojan elämässä. Jos sukupuolivalistus on jäänyt tekemättä, nyt on sen aika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä