Onko kenellekään määrätty mielialalääkkeitä erittäin huonon taloudellisen tilanteen
Kommentit (5)
kuulemma olisi keskivaikea masennus sen takia, että rahahuolet valvottaa ja saavat aikaan jatkuvan ahdistuksen.
En todellakaan suostunut mitään diagnoosia ottamaan vielä lisävaivaksi, puhumattakaan lääkkeistä, joilla voi olla vaikka mitä sivuvaikutuksia. En vain tajua, että miten ne lääkkeet ratkaisisvat talousongelmani? Ja lisäksi jos diagnoosi näkyisi jossian, niin sitten ei enää olisi mahdollisuutta vakuutukseen, lainaan, asialliseen suhtautumiseen muiden vaivojen hoidossa jne. Ei kiitos.
(Ja siis jos on oikeita mielenterveysongelmia, niin tietysti lääkitys on paikallaan. Mutta jos ongelmien syy on ihan selvästi nähtävillä ja ennen taloudellista ongelmaa on elämässä ollut kaikki hyvin, niin en ymmärrä, että miksi olisin muka mielenterveysongelmainen yhtäkkiä.)
No ei ihan...olen käynyt lääkärillä keskittymis/muistivaikeuksien vuoksi. Teki testit, totesi että en kärsi masennuksesta enkä ahdistuksesta. Olen itse myös täysin varma, että en ole masentunut. Ahdistun toki toisinaan, koska ongelmani vuoksi asioita jää hoitamatta.
Masennuslääkkeitähän tuo sitten kuitenkin tarjosi. Siinä apu. En hakenut niitä, pakko vaan koittaa pärjäillä.
tietysti sellaisesta masentua tilapäisesti, mutta ei masennuslääkkeitä ole tarkoitettu minkään huolien hoitoon. Ihan älytöntä, nappia vaan huuleen jos on hankaluuksia elämässä.
Tosin ei heti, vaan vasta siinä vaiheessa kun seinä tuli henkisestikin vastaan.
Nyt kaduttaa, etten hakeutunut lääkärille aiemmin, vaan sinnittelin ihan turhaan ilman apua liian pitkään. Minulla ainakin tuo kevyehkö mielialalääkitys (sekä alkuvaiheessa nukahtamislääkkeet) toivat apua aika nopeastikin.
Taloudellinen tilanne ei vieläkään ole hyvä, mutta nyt ainakin jaksaa arkipäivää paljon paremmin (lääkitys on jo loppunut).
ihan flegmaattiseksi muutamaksi kuukaudeksi ja asiat ei siitä ainakaan parantuneet kun jätti laskut hoitamatta (ts maksamattahan ne oli ennenkin, mutta ei enää edes ottanut yhteyttä velkojiin jne).