Lapeni oli sairaana ja ope palautti kahdet kokeet.
Onko teistä oikein, että ope antoi kokeet naapurin lapselle?
Lastani harmitti selvästi, koska koe ei ollut mennyt kovin hyvin, eikä naapurin lapsi ole sellainen kaveri, jolle hän puhuisi arvosanoistaan...
Kommentit (15)
Kyllä meillä ope ehtii odotella, kunnes oppilas itse palaa kouluun. Tosin pari kertaa on käynyt että ope ei ole meinannut muistaa antaa koetta ilman että sitä on kysytty.
Arvioiti on julkista (siis todistusarviointi), mutta koesuoritukset on salattuja tieoja.
reksi
mutta minua ja lastani ei haittaisi vaikka kaveri toisikin kokeet.
Arvioiti on julkista (siis todistusarviointi), mutta koesuoritukset on salattuja tieoja. reksi
antaa kaverin matkaan, mikäli se on suljetussa kirjekuoressa...
Olen antanut sisarukselle vietäväksi. En kyllä antaisi huonosti mennyttä koetta kaverille vietäväksi, mutta jos tulisi kiitettävä ja olisi vaikka lukukausi lopuillaan, voisin kysyä, näkeekö joku Maijaa niin että voisi viedä kokeen ja jos ehdokas olisi sitten sellainen, että tietäisin hänen olevan Maijan hyvä kaveri. En kyllä ihan kenelle vain antaisi, en etenkään huonosti mennyttä koetta. Tietysti jos huoltajalta tulisi pyyntö, että voitko laittaa sen ja sen mukana koetta ja tehtävämonisteita, niin sitten tietysti.
Arvioiti on julkista (siis todistusarviointi), mutta koesuoritukset on salattuja tieoja.
reksi
Lisätietoa täältä: Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta, 24 §, kohta 30
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#P24
Tästä voisi kohteliaasti mainita opettajalle.
Etenkin kirjekuoressa. Kuulostat trollilta.
Mitenkohan siina sitten lopulta kavi?
Johan pitää opettajan olla täydellinen, jos muistat erikseen mainita, että palautuspäivänä poissaollut on joutunut pyytämään itse koettaan.
Kyllä meillä ope ehtii odotella, kunnes oppilas itse palaa kouluun. Tosin pari kertaa on käynyt että ope ei ole meinannut muistaa antaa koetta ilman että sitä on kysytty.
pärjäisitte muualla Euroopassa, missä on ihan tavallista lukea koko luokan koetulokset ääneen? Siellä sitten selviää ne hylätytkin. Iik.
pärjäisitte muualla Euroopassa, missä on ihan tavallista lukea koko luokan koetulokset ääneen? Siellä sitten selviää ne hylätytkin. Iik.
Ja yliopistoissa tenttitulokset on kaikkien luettavissa ilmoitustalululla, iik.
Mutta tässä saa taas joku hyvän syyn kiusata lasta, kenellä mennyt huonommin koe.
Mutta tätä ei palstammma ajattele vaan heti kirkuu, että miten te pärjäätte muualla kun siellä on kaikki julkista jne..
Meillä on poika luokan paras, joten oikein ylpeänä olisin jos luettaisiin koenumerot ääneen. Mutta en silti hyväksyisi sitä, koska se voisi edesauttaa heikomman lapsen kiusausta.
Ai niin, mutta suurin osahan tämän palstan mammoista erään ketjun mukaan halusi, että oma lapsi olisi kiusaaja.
-ap
Arvioiti on julkista (siis todistusarviointi), mutta koesuoritukset on salattuja tieoja. reksi
antaa kaverin matkaan, mikäli se on suljetussa kirjekuoressa...
isoveljen preliminäärin. En tiennyt nähdäänkö ja kysyin pikkuveljeltä, uskallanko antaa, ettei "suutu"...:) Tulos oli loistava, kyseessä on luokan priimus eli tuskin perheen sisällä mikään salaisuus pojan loistotulokset.
Jos tulos olisi heikko, niin en olisi uskaltanut antaa.
On nää murheet erilaisia: Meillä taas ope on itse sairas eikä pidä kokeita ollenkaan (ja osa sen käyttämistä kirjoista on 1980-luvulta). Eikä sitä saada koulusta pois kun sillä on vakivirka. Onneks se on paljon pois (käy Tallinnan laivoilla dokaamassa), sijaiset on aina parempia kuin se.