Mä en käsitä miksi jonkun mielestä on tosi hassua antaa alle 1v:lle karkkia ja nauraa sen ilmeille
Joo makea on varmasti hyvää, mutta miksi ihmeessä jotain lisäainesokerigelatiini-mömmöä pitää tunkea lapselle, ihan sairasta.
Kommentit (21)
Entä sokeri tai hedelmäsokeri? Vai tarkoitatko väriaineita? Ei niitä atsovärejä välttämättä kannata tyrkyttää, esim. briljanttisinistä joka on kielletty yhä mm. Ruotsissa ja Sveitissä.
Aika vähissä saa ilonaiheet olla jos tuollaisesta jotain hauskaa repii.
Aika vähissä saa ilonaiheet olla jos tuollaisesta jotain hauskaa repii.
tuttu halusi ostaa alle 1v ikäiselle vauvalle suklaavanukkaan kaupasta...
vaan ihan pelkkää sitruunaa =) Se oli hassua..
Se on niiiin hauskaa, oijjoi kattokaa kun on hyvää, anna tota suklaata kato mitä se siitä tykkää
suklaa on hyvää ei se vauva sitä irvistele,mutta kirpeille karkeille kyllä:D ja jogurtille:D ja hedelmäsoseille:D
On kyllä jotain suklaavanukasta vauvanruoka hyllyssä..
on muuten,huomasin tossa yksi päivä että meidän lähikauppa on laajentanut varastoaan.
Joo makea on varmasti hyvää, mutta miksi ihmeessä jotain lisäainesokerigelatiini-mömmöä pitää tunkea lapselle, ihan sairasta.
meneekö tämmöinen vähän liian pitkälle? Ajatteleeko joku oikeasti näin?
on muuten,huomasin tossa yksi päivä että meidän lähikauppa on laajentanut varastoaan.
Mietin kerran että ostaisinko, mutta päädyin ostamaan vauvalle jogurttia.. Ja ei tykänny.. maistoin ittekki.. "Banaani - Mansikka" hyi.. ihan ku maustamattoman jogurtin sekaan ois laitettu hirveesti sitruunamehua :D
Mä ainakin ajattelen, että jonkun kirkkaanvihreän irtokarkin syöttäminen alle 1-vuotiaalle on ihan sairasta. Mitä muuta se on kuin lisäainegelatiini-mömmöä?? Ai niin, väriaineita myös tosiaan. Namnam. On se hassua, kun vauva ynisee lisää herkkua. :(((
Mä ainakin ajattelen, että jonkun kirkkaanvihreän irtokarkin syöttäminen alle 1-vuotiaalle on ihan sairasta. Mitä muuta se on kuin lisäainegelatiini-mömmöä?? Ai niin, väriaineita myös tosiaan. Namnam. On se hassua, kun vauva ynisee lisää herkkua. :(((
kukaan syötä irtokarkkeja 1vuotiaalle,eihän niillä ole edes vielä niin paljoa hampaita että saisvat kokonaisen karkin syötyä.Olen antanut nuolaista kirpeitä karkkeja,ja ei kuule pyydä lisää:DMutta eipä sitä muutakaan makeeta juuri tykkää syödä ja täältä lukemieni keskustelujen perusteella ihmettelen että neuvolat suosittelevat mm.jogurttia jossa on paljon sokeria:O
Just todistin tällaista tänään, äitinsä piti kiinni pitkän madon muotoisesta irtokarkista ja alle 1 v järsi sitä karkkia siinä.
En kyllä tajua, miksi olet jotain kirpeitä karkkeja antanut että ei sen puoleen.
ap
kukaan syötä irtokarkkeja 1vuotiaalle,eihän niillä ole edes vielä niin paljoa hampaita että saisvat kokonaisen karkin syötyä.Olen antanut nuolaista kirpeitä karkkeja,ja ei kuule pyydä lisää:DMutta eipä sitä muutakaan makeeta juuri tykkää syödä ja täältä lukemieni keskustelujen perusteella ihmettelen että neuvolat suosittelevat mm.jogurttia jossa on paljon sokeria:O
Just todistin tällaista tänään, äitinsä piti kiinni pitkän madon muotoisesta irtokarkista ja alle 1 v järsi sitä karkkia siinä.
En kyllä tajua, miksi olet jotain kirpeitä karkkeja antanut että ei sen puoleen.
ap
juuri sen mainitsemasi naamanvääntelyn vuoksi itseni huvittamiseksi ja vauvan makuhermojen(Happamalla,kirpeällä,makeallajne on omat makunystyränsä kielessä muuten)aktivoimiseksi tietenkin! Tätä tapahtuu tosin n.1-3krt kuussa,enkä todellakaan anna muutakuin nuolaista.En kyllä antaisi karkkia noin pienelle,eiköhän se jogurtin sokeri riittäisi vaikka siinä määrällisesti varmaan enemmän haitallisia aineita onkin kuin yhdessä karkissa.
Minä ainakin annan karkkia lapselle jos haluaa :) Yhdessä istutaan sohvalla ja mässätään karkkia.. toki lapsi vähemmän kuin minä.. heh. Mutta ei tätä nyt viikoittain kuitenkaan tapahdu :) Silloin tällöin vain.
mutta mielestäni on lapsen parasta totuttaa se mahdollisimmin myöhään karkkiin, sipsiin, kekseihin, mehuihin, jäätelöihin jne.
1 vuotias on minun mielestäni todellakin liian pieni syömään karkkia tai muita turhia energiapommeja. Ja sitten ihmetellään, kun nykyajan lapset on lihomiseen taipuvaisia, kun lapsuudessahan ihmisen makumaailma totutetaan koko loppuelämäksi. Jos lapsi on tottunut syömään lapsuudessa paljon vihanneksia, maistuvat ne myös aikuisena; on todettu, että makumaailma ei muutu siitä mitä lapsuudessa on totuttu syömään.
Jos lapsi on tottunut syömään lapsuudessa paljon vihanneksia, maistuvat ne myös aikuisena; on todettu, että makumaailma ei muutu siitä mitä lapsuudessa on totuttu syömään.
älä nyt usko kaikkea lukemaasi,itse kasvoin pelkän maksamakkaran voimalla ja kasvikset on nykyään(aikuisena)herkkua.Ja kaikkea saa ja pitää maistaa sopivassa suhteessa.
Minulla on melkein koko makumaailma muuttunut lapsuudesta, ja muuttuu edelleen. Mikäköhän pilipali-tutkimus taas tuollaistakin on todennut?
ja luonnonjugurttia meillä on syöty... vähän hapan maku tuntuu olevan erityistä herkkua.
ap
ap
juuri sen mainitsemasi naamanvääntelyn vuoksi itseni huvittamiseksi ja vauvan makuhermojen(Happamalla,kirpeällä,makeallajne on omat makunystyränsä kielessä muuten)aktivoimiseksi tietenkin! Tätä tapahtuu tosin n.1-3krt kuussa,enkä todellakaan anna muutakuin nuolaista.En kyllä antaisi karkkia noin pienelle,eiköhän se jogurtin sokeri riittäisi vaikka siinä määrällisesti varmaan enemmän haitallisia aineita onkin kuin yhdessä karkissa.
irvistelee kun ei se välttämättä ole hyvää,ja mua ainakin naurattaa se joka kerta:DD