Miksi kirjoitat "enään"?
Kommentit (16)
mutta se, että olen saanut jankattua päähäni, että enää kirjoitetaan enää on saanut aikaiseksi sen, että kirjoitan väärin kaikki sanat, jotka oikeasti loppuisivat n-kirjaimeen.
esim. tästä viestistä jouduin korjaamaan sanat kirjoitetaa, se, kirjoita, vääri, kirjaimee, joudui sekä korjaamaa.
Ja pidän hieman yksinkertaisina niitä jotka kirjoittavat.
järjestään osittavat sivistyneisyyttään sillä, että osaavat kirjoittaa edes enää oikein!
Eläköön yhden totuuden ja viisauden av. Katsotaan mistä tulee seuraava ylemmyyttä osoittava sana.
Toivottavasti meidän vauvva oppii sentään kirjoittamaan oikein.
Jos kirjoitat enään, tulee nyrkistä nenään.
En ole uskaltanut kokeilla.
Jos kirjoitat enään, tulee nyrkistä nenään.
En ole uskaltanut kokeilla.
suomen kielen laitoksella. siellä oli joku professori vakaasti sitä mieltä, että enään on niin vahvasti yleistynyt ihmisten käyttöön, että siitä tulee lopulta ihan virallisestikin hyväksytty muoto.
suomen kielen laitoksella. siellä oli joku professori vakaasti sitä mieltä, että enään on niin vahvasti yleistynyt ihmisten käyttöön, että siitä tulee lopulta ihan virallisestikin hyväksytty muoto.
Enään puuttuisi, että kaikki sydämmessään mieltäisivät mokoman peri aatteen..
Mulla on tuntuma, että tamperelaiset kirjoittavat tosi usein enään, mutta ei meil Turuus kyl kukka niin kirjota!!
Olen Tampereelta ja jos voi kirjoittaa kuten PUHUU, niinku vaikka netissä keskustelupalstalla niin kirjotan kuten puhun ja silloin enään, mutta kun pitää kirjottaa asiatekstiä niin kyllä se n- kirjain unohtuu.
ja muita kieli kukkasia joita ei pitäisi olla peruskoulun oppimäärällä, vaikka kuinka sydämmen sivistys on tärkeänpää kuin pilkun nussuttaminen ja enempi on on kyse kielen muuttumisesta, kuulenma.
Miksei käytetä milloin -sanaa vaan koska -sanaa pahoinpidellään?
Vähintään yhtä arsyttävää on, kun jotkut tollot kirjoittaa ja sanoo aika-sanan muodossa AIKAS. Pari seuraamaani blogistia käyttää teketissään tuota ja se saa koko jutun näyttämään ihan idiootilta.
miten jotkut aikuiset voivat vielä luulla, että se on enään. Tuohan taotaan päähän jo ala-asteella ja on mielestäni itsestäänselvyys jo ennen sitä, eihän sitä edes lausuta "enään".
-sydämmellisin terveisin