Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden jälkeinen painonpudotus takkuilee (6 kk synnytyksen jälk)

Vierailija
22.03.2012 |

Olen tottunut vetäsemään lentoemodieetin aina kun on tullut ylimääräistä. Raskauden jälkeen vanha hyväksi havaittu kikka ei vaan toimi. Aiemmin myös 3 kk saliharjoittelua (sama ohjelma käytössä) on kiinteyttänyt huomattavasti, nyt tulokset ovat lähes olemattomia vaikka tempo ja ohjelma tosiaan sama kuin ennen. En taida päästä rantakuntoon tänä kesänä. :(

Mikä siinä raskaudessa on, että keho alkaa jumittamaan ja toimimaan hitaammin?

BMI 27

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 2 kk, jonka jälkeen lopetin r.tulehduskierteen vuoksi. Kuukautisetkin alkoivat aika pian sen jälkeen.

Vierailija
2/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde paino kuin "nuorella tytöllä".. Persiistähän tuo. Syyn minäkin haluaisin kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla palstalaisten heikko kohta tietämyksessä.

ap

Vierailija
4/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttua synnytyksestä. Ei pitäis olla laskennallisesti mahdollista, että en ole laihtunut sillä kulutuksella ja sillä ruokamäärällä, vaan niin se on. :( Sitten, kun lapsi on täyttänyt vuoden, on paino lähtenyt nopeaan laskuun, laksenut siis lähes itsestään kilon viikkovauhtia. Se on joku hormonaalinen juttu; mulla ainakin nousi paino raskausaikanakin, vaikka laskennallisesti en tosiaan saanut ruuasta niin paljoa kaloreita, että siitä olisi pitänyt jäädä rasvakudosta.

Vierailija
5/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia, terveellistä ruokaa hieman vajaalla kalorimäärällä niin paino tippuu. Tai siis tippuu, jos et treenaa niitä lihaksia kovin suuriksi.

En ole kyllä varma onnistuuko lihasten kasvattaminen naisilla kovin paljon ilman hormooneja...

Vierailija
6/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kuinka kukaan ei takertunut tohon imetysasiaan :D (yleensä saa heti ryöpyn..-)

Mutta sama vika täällä. Jäljellä 7kg, vauva puol vuotta..Jäiköhän ne nyt lopuulisesti? Nyt kokeilen karppausta. Grammaakaan ei ole lähteny :/

Kerro jos saat pudotettua, muakin kiinnostais!! Tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksien jälkeen kuin vasta sitten kun koko kroppa on palautunut hormonien osalta normaaliksi.

Kummankaan lapsen imetysaikana en laihtunut grammaakaan vaikka tarkkailin syömisiä kalorilaskurilla. Esikoista imetin 6 kk ja laihtumaan aloin vasta kun synnytyksestä oli aikaa n. 10 kk ja muutenkin koin, että aloin olla ns. normaali itseni. Sitten laihduinkin vauhdilla sen 7 kg mitä pitikin.

Tätä toista lasta imetin vuoden. Paino melkein tuppasi nousemaan vaikka taas tarkkailin syömisiä ja liikuinkin aika paljon. Kun imetys loppui niin kolmessa kuukaudessa sain sen 10 kg pois mitä pitikin.

Vierailija
8/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmedieetit eivät ole pitkän aikavälin ratkaisu, mutta minulla ne ovat toimineet hyvänä alkusysäyksenä, jolla saan kuukaudessa nesteet liikkeelle. Olin ennen raskautta normaalipainoinen, joten kokemusta normaalista syömisestä on jonkin verran. :)

Hormoneista kuvittelisin kaiken johtuvan, mutta toisaalta kun on menkatkin tullut säännöllisiksi, niin olin ihan kuvitellut niidenkin tasaantuneen.

ap

Vierailija
9/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmedieetit eivät ole pitkän aikavälin ratkaisu, mutta minulla ne ovat toimineet hyvänä alkusysäyksenä, jolla saan kuukaudessa nesteet liikkeelle. Olin ennen raskautta normaalipainoinen, joten kokemusta normaalista syömisestä on jonkin verran. :)

Hormoneista kuvittelisin kaiken johtuvan, mutta toisaalta kun on menkatkin tullut säännöllisiksi, niin olin ihan kuvitellut niidenkin tasaantuneen.

ap

Ma en asu Suomessa (selostuksena seuraavalle). Mulla oli myos vaikeuksia saada paino lahtemaan laskuun, vaikka kiloja ei tullut kuin 13-15kg/raskaus. Mulla ei ole poppakonstia. Juttelin vaateostoksilla yhden muslimimyyjan kanssa, joka oli raskaana. Mun kakkonen oli silloin reilut vuoden ikainen. Tati sanoi mulle, etta kroppa muuttaa muotoaan viela pari vuotta synntyksen jalkeen Ja tati oli ainakin mun kohdalla oikeassa. Mun lantio painui viela kasaan reilun 1,5 vuoden kulttua synntyksesta. Alkoi mahtua vanhan tuumakoon housut jalkaan. Mahassa on viela lollo kohta, en ole innokas vatsalihastreenaaja. Olen nk vanha synnyttaja, sain lapset 39v Ja 41v. Olen paassyt normaalikiloihin nyt kun kuopus on 3v. En siis liiku aktiivisesti. Olen 167cm Ja 60kg

Vierailija
10/10 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa ei tullut raskaana (siis muuta kuin lapsen yms. verran), mutta heti lapsen synnyttyä, kun maha taas veti ja pystyin syömään normaalisti, sitä tuli nopeasti kymmenisen kiloa. Mahduin kyllä koko ajan melkein kaikkiin vanhoihin vaatteisiin, joten se oli isoksi osaksi selvästi lihasta. Vyötärö on vähän isompi, muuten vaatteet kiristävät lähinnä hauiksen kohdalta. :D

Ettei sinullakin osa kiloista olisi ihan vain lihasta? Siinähän voi sitten olla päällä jonkin verran ylimääräistä rasvaa johtuen ihan hormooneista.

Minäkään en muuten suosittele dieettejä. Ne pienentävät energiantarvetta pysyvästi, joten niiden jälkeen ei enää voi syödä yhtä paljon kuin ennen eli painonpudotus vaikeutuu joka kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan