Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikagallub työajan alkamisesta

Vierailija
21.03.2012 |

Jos työt on vaikka välillä 7-15 ja töissä tarvitsee vaihtaa ns. erilliset työvaatteet,niin menettekö töihin yleensä juuri klo. 7 ulkovaatteet päällä, vai menettekö hieman aikaisemmin, että olette jo vaatteet vaihtaneet ja "valmiina touhuun" juuri klo. 7? Entäs kotiin lähtiessä? Tämä asia tuskin herättää kiistoja työpaikoilla, mutta mietin aina, mikä on hyvientapojen mukaista, vaikka kyse toivottvasti on vain muutamista minuuteista(:

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajan alkaessa pitää olla valmis töihin, eikä esim. omissa vaatteissa työpaikan parkkipaikalla. Ja gallup-sanassa on kova-p.

Vierailija
2/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen töitä, eli vaihdan vaatteet ennen sitä ja vasta klo 15 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun työaika loppuu, vaikkapa klo 15 sen jälkeen vaatteidenvaihdolle.

Luulis olevan itsestäänselvää jokaiselle.

Vierailija
4/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi asiaa kysyn! Tullaan juuri silloin kun työaika alkaa, ja vaatteet vaihdetaan sitten. Toki itse myös sorrun tähän joskus koska se on muillakin tapa, koska julkisilla liikkuessa en koe järkeväksi tulla reilusti työajan alkamista ennen työpaikalle. Vaikka samaa mieltä olen vastanneiden kanssa. Tosin, ei tämä asia koskaan ole herättänyt keskustelua työpaikalla, mietin vain asiaa oman pääni sisällä. ap

Vierailija
5/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 07 pukukopilla niin ei olisi kyllä kohta enää työpaikkaa ollenkaan. Lain mukaan on niin että jos työaika alkaa 07:00 niin on oltava valmiina 07:00 työpisteessä.

Vierailija
6/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin kuinka halvalla ihminen myy itsensä kuukaudeksi jollekin instanssille (yritykselle). Oletan että tässä on kyseessä jokin kaupan kassa tms? Eli parilla tonnilla kuukaudessa myy sielunsa muiden käyttöön, ja siltikään ei saa omia oikeuksiaan vaatia. Halvalta kuulostaa.

Kuitenkin tämä työvaatteiden vaihto liittyy töihin, joten sen pitäisi kuulua työaikaan. Tein itsekin muinoin kaupan kassalla työskennellessäni juuri niin että sillä kellonlyömällä kun työaika alkoi olin jo työvaatteet pukenut ja kaikki. Se on kuitenkin töihin liittyvä toimenpide, jos tietynlaiset työvaatteet vaaditaan ko. yrityksessä. Olisi eri asia jos saisi omilla vaatteilla tehdä töitä. Jos olisin ollut fiksumpi, kauniimpi ja [lisääTähänAdjektiivi], niin olisin ymmärtänyt vaatia sitä.

Jos työvaatteiden (jotka vaaditaan töissä) vaihtoon menee esimerkiksi viisi minuuttia joka kerta, niin se tekee kymmenen minuuttia päivässä. Viisikymmentä minuuttia viikossa. Se kerrottuna vaikka neljälläkymmenellä tekee melkein viikon ilmaista työtä, jota tehdään työnantajalle. Kyllä minä keksin tekemistä tuolle ylimääräiselle viikolle. :)

Toki ymmärrän jos julkiset kulkevat juuri sopivasti että tulee aikaisin töihin, niin sitten, mutta enää en vapaaehtoisesti tekisi mitään.

Nautin työstäni, ja mielelläni teen ylimääräistä työnantajalleni, koska tiedän että se korvataan minulle aina. Jos lähetän yhdenkin sähköpostin kotoa, niin tasan tarkkaan merkkaan siihen käytetyn ajan. Se on kuitenkin tehtyä työtä. En minä ilmaiseksi. :)

Vierailija
7/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin vaihtaa vaatteeni tämän ajan sisällä.

Vierailija
8/8 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa joutui vaihtamaan vaatteet. Ne piti vaihtaa ennen ja jälkeen työajan. kellokoerrti leimattiin aamulla ja silloin piti olla jo työvaatteissa.