Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuumeen negatiiviset tunteet

Vierailija
20.03.2012 |

Eli, ajattelin vähän purkaa sydäntäni näin anonyyminä. Joskus tuntuu todella pahalle tämä vauvakuume, esimerkiksi kun tuttava kertoo raskaudestaan tai tulevat lasten kanssa käymään. Tahtoisin niin iloita heidän puolestaan ja sydämmeni pohjasta olla onnellinen, mutta oma lapsettomuus aiheuttaa negatiivisia tunteita. Ei suoranaista mustasukkaisuutta, mutta sitä kuitenkin, ei katkeruutta, mutta sitä kuitenkin.

Joka paikassa näkee lapsia ja kuulee vauvauutisia, se tuntuu joskus pahalle. Ajattelee että enkö minä saa koskaan kokea äitiyttä? Enkö minä saa koskaan omaa lasta?

Taustaa sen verran että muutama (pitempi) parisuhde takana joissa ollaan oltu tositarkoituksella. Mutta enhän minä kenen hyvänsä kanssa ala lasta yrittämään. Olen aina ajatellut että muutama/useampi vuosi yhteistä onnea, hyvä ja vakaa parisuhde olisi kaiken A&O. Noh, suhteet ei ole osoittautunutkaan sitten sellaiseksi että voisin siihen lapsia kuvitella.

Nykyisessä parisuhteessani olemme puhuneet että jos lasta alkaisimme syksyllä yrittämään. Nyt kuitenkin huoltajuuskiista avopuolisoni laspesta sai juuri alkunsa. Ja varauduttava on siihen että tämä on pitkä ja raskas prosessi. Lapsihan ei tietenkään tule kysymykseenkään huoltajuuskiistan keskelle. Tämä kaikki vain tuntuu nyt niin pahalle, ajattelen jo että entä jos en koskaan saa lasta? Miten saisin nämä kaikki pahat tunteet pois? Ei oikein ole ystäväpiirissäkään ketään joka voisi ymmärtää (joko heillä on lapsia tai he eivät sellaisia halua).

Noh, tällaista tilitystä tältä suuntaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla