Onko tämä oikein vai väärin?! Vai olenko ihan hullu!
Meillä on 1v lapsi. Mieheni haluaa toisen lapsen, vaikka heti. Itse olen ollut vähän rajoilla mitä mieltä olen toisesta lapsesta. Vielä.
Nyt kuitenkin olen alkanut miettimään toisen lapsen mahdollisuutta, mutta tilannetta varjostaa se, että minulla on synnytyksen jälkeinen masennus. Masennus on hoidossa ja paremmalla puolella ollaan, joskaan ei vielä voiton puolella kokonaan. Mieheni on sanonut, että haluaa, että olen täysin terve. Noh, mutta siihen saattaa mennä aikaa ja olen nyt jo 32v.
Mitä jos vaan jätän pillerit pois (salaa) ja hankkiudun raskaaksi....? Esikoistakin yritimme yli 6 kk ennen kuin onnisti, joten en usko, että tämä menisi yhtään helpommin. Mieheni siis haluaa toisen lapsen, mutta haluaa, että olen päässyt eroon masennuksestani.
Kommentit (2)
Olen 36 ja la on ihan kohta. Ei sinulla ole mitään kiirettä. Ihan rauhassa voisit parannella itseäsi ja silti ehditte sen toisen saada jos on tullakseen. Vuosi esim ei ole mikään aika eikä tee kovin suurta eroa sinun hedelmällisyyteen (jossa ei selvästikään ole mitään vikaa).
Mutta jos sinusta tuntuu että voit alkaa odottaan ja pärjäät silti niin jätä pillerit pois. Mutta älä tee sitä salaa! siinähän sinulla on vaan uusi syy masentua ja syyllistyä!
Salaa jättää ehkäisy pois ja hankkiutu raskaaksi vaikka et ole kunnossa.
Hoidata se nuppis kuntoon, selkeesti ei vielä hissi mene ylös asti.