:( Kaikki! Siis kaikki valokuvat hävisi tietokoneelta :( Miten saan takas?
Ei voi olla totta! Kaikki valokuvat sain sitten hävitettyä tietokoneelta. Mac pro kyseessä. Millä mä saan ne takaisin kun ovat ilmeisesti menneet jonnekin bittiavaruuteen.
Siellä oli kuvat viimeisen 5 vuoden ajalta. Esikoisen syntymät ja muut. Itkettää!
Kommentit (18)
Avaa Finder ja valitse "Kaikki kuvat". Selailet sieltä. Jos ei näy, sit ei näy.
Ei osaa mies auttaa, kun ei tunne Maceja. Vie liikkeesseen.
korvaamatonta tietokoneella! Ulkoinen muisti ja varmuuskopio joko toiseen ulkoiseen muistiin, cd:lle tai muistitikuille.
En tiedä, mitä olet koneella tehnyt, joten en nyt valitettavasti osaa sanoa, saako kuvat palautettua vai menivätkö sen siliän tien.
itkuhan siinä tuli ja iso sellainen. Epätoivoisena kiikutin koneen seuraavana päivänä huoltoon ja pyysin, josko he osais tehdä jotain. Meni pari päivää ja sain koneen takaisin ja kuvat myös. Olisin voinut suudella sitä tekniikan ihmettä siellä tiskin toisella puolella. Nyt on kuvat varmassa tallessa. Vie kone ammattilaiselle.
kuvat oli kaikki samassa kansiossa jonka siirsin jonnekin. Ehkä roskakoriin? En enää muista. Minulle oli tulossa perhetuttu, jonka tiedän penkovan aina minun tavaroitani ja tietokonettani. En halunut, että hän lukee koulua varten kirjoittamiani esseitä, joten siirsin kiireessä kansion, jossa esseet ja valokuvat on, jonnekin pois työpöydältä. Se saattoi olla roskis, koska ajattelin, että voin ne sieltä sitten ottaa takaisin työpöydälle kun vieras on lähtenyt pois.
Nyt roskis on tyhjä! Ja tuota kansiota ei löydy muutenkaan yhtään mistään. :( Ei ainakaan kansion nimellä.
joten ajattelin, että kansion siirtäminen vain työpöydältä, pois silmien edestä riittää.
Uskon, että vieras ei koskenut kansiooni, koska kuvat muistaakseni olivat vielä tallella hänen lähtönsä jälkeen. Mutta kun en heti siirtänyt kansiota takaisin työpöydälle, niin se kostautui näin.
no vie jollekki huoltoon, että ettii ne kuvat sieltä.
Sen jälkeen käyt ostamassa ulkosen kovalevyn ja siirrät siihen kaikki kuvat!!!!!
Koska jos vaikka sun kone hajoo, niin ne kuvat ei silti häviä siitä ulkoselta kovalevyltä. Voit tietty pitää myös siinä koneella ne kuvat kans, että on siinä koneella ja siinä ulkosella kovalevyllä ne kuvat.
eikä sinulla ole 5 vuoden ajalta salattavia valokuvia (lapsesta). Trolliksi meni.
kuin windowsia?
Miksei siinä oo mitään mistä näkis mitä on tehnyt koneella pari viikkoa sitten? Viikon päähän vain näkee, mutta se onkin sit siinä. Mihin ne tiedot häviää tai menee?
eikä sinulla ole 5 vuoden ajalta salattavia valokuvia (lapsesta). Trolliksi meni.
Ja kuvista en olisi välittänyt. Niissä minulla ei ole mitään salattavaa. Mutta kun ne kuvat oli samassa kansiossa näiden esseiden kanssa. Ja kys. henkilö on joskus kopioinut mun koneeltani esseitäni muistitikulleen! Tiedän tämän ihan varmasti, koska kerran selailin hänen kotonaan, hänen itsensä kanssa, hänen muistitikkuaan ja yhtäkkiä sieltä ponnahti esiin minun esseeni! Olin ihan ihmeissäni ja typertynyt siinä tilanteessa, että en oikein osannut sanoa mitään.
Tämä hlö on kuitenkin perhetuttu, joten porttikieltoa meille en voi antaa. Ainoastaan yritän nyt suojella vähän omia kirjoituksiani. Vaikka ne ovatkin vain kouluun tarkoitettuja kirjoituksia, niin ne on silti aika henkilökohtaisia. En tykkää jos niitä pöllitään.
kiinni (ja kaappiin jos on kannettava) siksi aikaa kun vieras on kylässä. Salasanakin tietysti kannattaisi laittaa, ei se voi macissäkään olla vaikeaa.
Ja uskon kyllä että voi olla ihmisiä jotka toisten koneita penkovat, itsellä on sukulainen joka penkoo kaikki kaapit, lipastot, laatikot yms. jos on hetkenkin yksin jossain huoneessa. Penkoisi tietokoneenkin mutta on onneksi niin iäkäs ettei ole koskaan oppinut käyttämään konetta.
kiinni (ja kaappiin jos on kannettava) siksi aikaa kun vieras on kylässä. Salasanakin tietysti kannattaisi laittaa, ei se voi macissäkään olla vaikeaa.
Ja uskon kyllä että voi olla ihmisiä jotka toisten koneita penkovat, itsellä on sukulainen joka penkoo kaikki kaapit, lipastot, laatikot yms. jos on hetkenkin yksin jossain huoneessa. Penkoisi tietokoneenkin mutta on onneksi niin iäkäs ettei ole koskaan oppinut käyttämään konetta.
Ja näitä ihmisiä on ihan oikeasti olemassa. Usko tai älä! Itseltäni on tämän ihmisen myötä mennyt luottamus täysin :(
Ja vaikka alkaa olla kohta iäkäs niin osaa kuitenkin käyttää tietokonetta. Siinä ei oikein kiinni laittamiset ja kaappiin pistämiset auta.
Itse olen päivät töissä, niin en ole vahtimassa mitä kaikkea penkoo. Olisin tietty voinut ottaa koneen mukaani töihinkin, mutta en viitsinyt vaivautua. Niin salaisia tietoja minulla ei koneessa ole. Kunhan yritin edes vähän piilottaa. Vaikka oishan tuo etsimällä ne löytänytkin.
Mutta kyllä vituttaa, että siinä meni nyt sitten kaikki kuvat taivaan tuuliin!
Ei olisi muuten vaikeata nostaa se siitä keittiön työpöydältä ja työntää vaikka puisen sängyn alle siinä tyttäresi huoneessa.
sitten se salasana, niin ei tarvitse koneen takia murehtia.
Ei olisi muuten vaikeata nostaa se siitä keittiön työpöydältä ja työntää vaikka puisen sängyn alle siinä tyttäresi huoneessa.
Yön aikana on läppärin kaikki tiedot ja kuvat hävinneet. Kukaan ei ole voinut koskea koneeseen kun täällä ei ole ollut muita kuin minä. Miten saan palautettua sen.