Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8- vuotiaaksi harjoittelee elämää.

Vierailija
17.03.2012 |

Kaveriasiaa siis ja siitä, kuinka tytär siihen suhtautuu.

Tytöllä kaveri, jonka kanssa ollut välillä kuin paita ja peppu. Jossain vaiheessa tää kaveri löysi muita, jolloin tyttöni jäi yksin. Nyt taas kaveri vannoo parasta ystävyyttä tyttöäni kohtaan vaikka käytös välillä muuta osoittaakin. Mutta eipä hällä liioin muitakaan kavereita ole.

Tyttöni on lopen kyllästynyt muttei osaa sanoa loukkaamatta, ettei enää heidän ystävyydestään niin kauheasti perusta. Tää toinen kuitenkin tuppaa seuraan aina kun mahdollista. Lisäksi tyttöni sanoo, ettei tää toinen halua leikkiä vaan hällä on jo isojen tyttöjen elkeitä.

Illat tyttöni itkee ahdistuneena kun ei osaa ratkaista ongelmaa. Minä äitinä yritän olla puuttumatta liikaa ja antamatta valmiita vastauksia. Kuinka tukea tyttöä tässä ihmissuhdeongelmassa?

Ps. myöskään tytölläni ei ole liikaa kavereita joten olisi hyvä jos nämä kaksi löytäisivät yhteisen sävelen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihoilla ja kouluissa. Vai muistatteko omien äitienne käyneen puhumassa pihan lapsille kenen pitää leikkiä teidän kanssa ja kenen ei? Ystävyydet vaihtuvat, uusia parhaita kavereita tulee. Välillä tapellaan ja vihataan ja sitten taas leikitään.

Vierailija
2/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä vaan on ahdistavaa kuunnella sitä ahdistunutta itkua, kun toinen ei tiedä mitä pitäisi tehdä.

Nyt heillä on esim. nukkekotiprojekti, josta tuli sanomista. Toinen halusi sohvasta tietyn värisen ja toinen suostui. Sit illalla alkoi se itku "kun tää sohvakin on niin paskan värinen". Sama juttu jos tekevät esim. esityksiä: "kun ei me mistään voida sopia vaan aina tulee riitaa". No, siihen mä totesin, että kannattaako yhdessä tehdä jos ei se onnistu. Siinä vaiheessa minä olin se tyhmä, joka ei mistään mitään ymmärrä. Annoin sit itkeä itsensä uneen.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rakaista heidän nukkekotiongelmiaan. Sinun pitää tukea lasta kasvamaan oikeamieliseksi ja reiluksi, tekee itse ratkaisunsa. Myötäilet ja sanot, että se on kyllä kurjaa kun ystävyyteen tulee niitä kinastelupäiviäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan