Ammattilaiset: miten oulaisen murhaajaäidin lapsia autetaan?
Tämä vaivaa minua suunnattomasti. Mietin, mitkä keinot ovat auttaa lapsia, kun he ovat saaneet kuulla kaikkein kauheimman asian maailmassa eli että äiti on halunnut murhata heidät.
Miten heitä voi auttaa? Mitä te ammattilaiset asiasta tiedätte, millä keinoin lapsia voi edes vähän auttaa shokin yli?
Entä mitä tapahtuu lapsille nyt? Eivät voi enää koskaan elää äitinsä kanssa, mutta uskaltavatko sittenkään enää luottaa kehenkään, edes isäänsä!
Kommentit (3)
Mielenkiintoinen kysymys miten saa luottamuksen palautumaan. Itse kovia kokeneena koen hetkittäin epäluuloa jopa nykyistä puolisoani kohtaan vaikka hän on aivan mahtava.
Toivottavasti uskallat ja voit puhua kovasta taustastasi ulkopuolisille. Lapseen jäävät traumat ovat usein syvällä.
Minulla oli " vain" tuurijuopotteleva isä ja vanhempien välillä usein kovaäänistä sanaharkkaa. Huomaan, että muistini on huono. En muista lapsuudesta juuri mitään yksityiskohtaa. Olen epäluuloinen ja varmistelen aina kaiken ympärilläni, mm. synnytyspelko oli asia josta en päässyt yli. Uskon monien ongelmieni johtuvan lapsuuden epävarmuudesta ja vanhempien välisistä riidoista.
Kunpa oululaiset lapset saisivat hyvää tukea. En voi ymmärtää, miten heitä pystytään auttamaan. Lääkäreiden ja hoitajien työ on rankkaa.
Kiitos siis kolmonen, että vastailit, tämä oululaisaihe näyttää olevan tabu.
ap
Onko äitiyden sädekehän murtuminen niin kova pala, että kukaan ei voi kommentoida?