Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla takana useamoi perättäinen km

17.11.2005 |

Hei!

Mulla takana 3 perättäistä km:a ja nyt raskaana 4+3. Miten tarkasti on teidän raskauksianne tarkkailtu lääkärissä? Onko ultrattu monesti yms? Entäs sairaslomat?

Itselläni on tullut lievää vuotoa (punertavan ruskehtavaa) ja oon jo ihan paniikissa, että meneekö tämäkin kesken!

Toivon, että pääsen nyt erikoistarkkailuun keskenmenojen vuoksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Mulla oli esikoisen ja tämän toisen välissä kaksi alkuvaiheen km:aa (7/04 ja 1/05), nyt olen rv21. Molemmista tein pos. testit, joiden jälkeen pian valtava vuoto, vatsakipu ym. keskenmeno-oireet. Toisen km:n kävin lääkärillä toteamassa, ettei ole kiinnikkeitä tms. jäänyt (se olikin hieman pidemmällä, rinnoista tuli jo maitoa jne.).

Varsinkin nämä alkuvaiheen km:t ovat niin yleisiä, ettei niiden johdosta onnistunutta raskautta mitenkään erityisesti valvota/seurata. Luonto hoitaa huonot yksilöt pois, sanoivat. Mulla oli ekan ja tokan neuvolakäynnin välissäkin 2,5 kk - säästömeininki ainakin täällä pk-seudulla meille ei-ensisynnyttäjille.

Tsemppiä sinulle ja peukut & varpaat pystyyn! Taitaa olla niin, että jos kovasti huolettaa, niin joudut pulittamaan ylim.seurannat omasta kukkarostasi yksityisellä.

t. KevätKakkonen rv21

Vierailija
2/5 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viikolla 10 todettiin rypäleraskaus ja sitten heti perään varhainen km viikolla 6. Ensimmäinen kaavittiin ja toinen tuli itsekseen hyvin pois. Nyt olen rv 7+4 ja huomenna menossa polille ultraan ja HCG testiin... mutta nämä ovat sen rypäleraskauden takia.

Käytännöt vissiin vaihtelee paljon sairaaloittain, joten kannattaa ottaa pian yhteyttä neuvolaan jonka kautta saisit lähetteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi alkuraskauden keskenmenoa takana ja tätä nykyistä raskautta on seurattu tarkasti alusta lähtien. Ekoilla viikoilla seurattiin verikokein raskaushormonin kehittymistä ja ultrassa olen käynyt rv 7 lähtien äitiyspolilla viisi kertaa. Ensi viikolla vielä synnytystapa-arvio edessä.

Vaihtelee näköjään aika paljon paikkakunnittain miten suhtautuvat, mutta kannattaa ainakin vaatia jonkinlaista lisäseurantaa.

Vierailija
4/5 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans viis km takana, alussa ultrattiin polilla että elämää löytyy ja sain keltarauhashormonit joita syön 12+ viikoille. Sen jälkeen ei mitään seurantaa! Neuvolalääk. sanoi että pitäis seurata polilla kun siellä oon käynytki mutta polilla sanottiin että neuvolasta sitte lähettävät polille jos on tarvetta! Aika outoa!! Kuitenki polilla sanoivat että kyllähän tämä riskiraskaus on kun viis jo keskeytynyt mutta siinäpä se. En jaksa enää taistella seurantaan pääsystä kun se alun ultrakin oli niin vaikee saada. Neuvola ajatki on kuukauden välein, niinku normaali raskaudessakin. Ja kaiken tämän sekoilun lisäksi mulle soitettiin perinnöllisyyspolilta että verikokeen perusteella kuulun riskiryhmään saada down lapsi. En ollut oikeastaan yllättynyt koska olin nähnyt unta siitä, mutta pistää miettimään miksi joillekin meistä se lapsen saaminen on niin helvetin vaikeaa!? Mutta, jotain hyvääkin!! Kävi ilmi että he olivat laskeneet raskausviikkoni väärin (kolmella vkolla) ja tarkistavat tuloksen. Sen pitäis olla valmis ens tiistaina jolloin on np-ultra. Mua pelottaa tosi paljo mennä sinne!!! Tää vauva on niin toivottu ja odotettu... Pelokkaana mutta silti onnellisena Äittä-81 ja pyöristynyt massu rv 11+2

Vierailija
5/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä raskaudessa soitin heti plussattuani (rv 6) naistentautien polille ja vaadin jotakin konsultaatiota asiasta, sainkin puhelimitse ohjeet ja reseptit Lugesteroneille viikkoon 10 asti ja ohjeen popsia Disperiiniä 100 mg/vrk. Samalla antoivat ajan naistentautien polille ultraan rv 8+5, jossa iloksemme kaikki oli hyvin. Sain vielä ajan np-ultraan äitiys polille rv 12, jossa kaikki myös hyvin. Siinä se " ylimääräinen" seuranta olikin, rakenneultrassa kävin kunnalla, sen teki myös lääkäri.