Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töihin ulkomaille? Lähteäkö vai ei?

Vierailija
15.03.2012 |

Työtarjous on hyvä. Mahdollisuus olisi upea. Olen ollut ulkomailla töissä ennenkin, mutta aikoinaan ja perheettömänä. Nyt mietin kovasti lähtöä. Kaikki tukijoukot jäisivät Suomeen. Selviytyminen kaksin lapsen kanssa (olen yh) voisi olla rankkaa. Toisaalta lapsi saisi kuin itsestään toisen kielen taidon jne. Voi että on vaikeaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikuttaisi hyvältä minulle JA lapselle. Tautitilanne ja turvallisuus ja lääkärit hyvät? Päiväkodit / hoitaja pitää tarkkaan miettiä. Onko mummoilla tms mahdollisuus tulla vierailulle vai oletko lähdössä tosi kauas.

Vierailija
2/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vierailut Suomesta ovat mahdollisia enintään kerran vuodessa. Koulu lapselle on työnantajan kustantama kansainvälinen koulu, eli tosi laadukas opinahjo.

Mietin kyllä myös, voinko tehdä tätä mummolle ja ukille, jotka ovat hyvin kiintyneitä toistaiseksi ainoaan lapsenlapseensa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vuoden sopimuksen aluksi ja sen jälkeen voit päättää jatkosta? Vuosi ei mielestäni ole kohtuuton isovanhemmille, ja lapsi oppii siinä ajassa kielen (?). Sitten katsotte miltä tuntuu. Jos lapsi on jo vanhempi, kuuntele häntäkin. Jos vastustaa voimakkaasti / ei halua erota kavereistaan tms, en ehkä lähtisi. Tai ainakin pitää pohtia muuttoa ja paluumuuttoa monelta kantilta.

Vierailija
4/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on hyötyä teille molemmille!

Vierailija
5/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun lähdetään ulkomaille, toinen vanhemmista on kotona ja sillä on sitten aikaa lapselle.

Ulkomailla lapsi tarvii paljon enemmän vanhempien aikaa, kun sillä ei ole tutut ympyrät ja kaverit lähellä.

Itse olen ollut ulkomailla nyt 16v ja lapset ovat todella aina muuton myötä tarvinneet minua tosi paljon.

Oletko varma, että jaksat töiden jälkeen raahata lastasi harrastuksiin ja kaveriden luo?

Uusi koulu vaatii lapselta jo paljon ja siihenkin sinun voimiasi tarvitaan.

Sitten sinun itsesi on löydettävä paikkasi siitä uudesta ympäristöstä, mutta kuitenkin lapsesi on se joka vaatii enemmän aikaa, voit unohtaa itsesi.

Ei ole mahdollisuutta lähteä mihinkään, koska lapsi ei voi jäädä yksin.

Maalaan piruja seinille, mutta kun mieheni on aina matkatöissä, olen tosi usein yksin lasten kanssa ja tiedän, ettei kukaan ole auttamassa minua, pakko tulla toimeen omillani.

Ei ole ketään alussa joka auttaa.

Vierailija
6/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on aluksi kahdeksi vuodeksi, ja sitten vielä toiset kaksi halutessani.

Tosi hyviä ja pohtimisen arvoisia nuo 5:n kommentit.

Meillä on asiat täällä kotimaassa juuri nyt niin kivasti. Lapsella on mieleinen päiväkoti, minulla ihana työ, kivat harrastukset, kaverit, suku lähellä jne. MUTTA. Mietitään, mietitään tuota lähtöä silti.

Vierailija
7/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet kohtuu sosiaalinen eikä lapsikaan ole esim. hirvittävän ujo, niin kyllä uuteen asuinmaahan sopeutuu ja löytää ystäviä ja tukijoukkoja. Tietysti alussa on vaikeampaa ja yksinäisempää, mutta toisaalta sama voi tulla Suomessakin kun muuttaa. Ja Skypen avulla on hyvä pitää yhteyttä Suomeen :)

Vierailija
8/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeisen ja tämän kirjoitti

Ap

Vierailija
9/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen jolla pieni lapsi, töissä päivät ja illat lapsen kanssa. Kuinka helppo löytää niitä kontakteja?

Mistä alkaa etsimään?

Ihan vaan pikku ehdotuksia?

Missä Suomessa löytyy uudella paikkakunnalla ystäviä tuolle naiselle, jotka alkavat hoitamaan lasta kun äiti lähtee harrastamaan?

Mistä harrastusseuraa samalle naiselle, mutta se lapsi olisi sitten siellä jossakin muualla hoidossa...

Menee muutama vuosi ennenkuin tuo kuvio selviää tai lapsi kasvaa tarpeeksi vanhaksi.

Vierailija
10/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusiin ihmisiin voi tutustua esim. viikonloppuna puistossa, harrastuksissa (lapsen/yhteisissä), uimahallissa, rannalla, puistossa. VOi tutustua naapureihin jne.

Ja tietty yksi mahdollisuus on ihan palkattu lastenvahti, ensin tietysti tutustutaan ja vasta sitten jätetään lapsen kanssa kahdestaan. Maasta riippuen joissain harrastuspaikoissa on myös lapsiparkkeja (esim. kuntokeskuksissa). Tietty mitään tällaista ei kauheasti viitsi käyttää ennen kuin lapsi oppii kielen, mutta sitäkin voi alkaa preppaamaan jo Suomessa.

Ulkomaille muutossa ja tukiverkkojen luomisessa on omat ongelmansa, mutta ei se mahdotonta ole.

Nainen jolla pieni lapsi, töissä päivät ja illat lapsen kanssa. Kuinka helppo löytää niitä kontakteja?

Mistä alkaa etsimään?

Missä Suomessa löytyy uudella paikkakunnalla ystäviä tuolle naiselle, jotka alkavat hoitamaan lasta kun äiti lähtee harrastamaan?

Mistä harrastusseuraa samalle naiselle, mutta se lapsi olisi sitten siellä jossakin muualla hoidossa...

Menee muutama vuosi ennenkuin tuo kuvio selviää tai lapsi kasvaa tarpeeksi vanhaksi.

Vierailija
11/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävöi isäänsä ja toisinpäin? vai onko lapsi sun ikioma projekti?

mä lähdin kolmen lapsen kanssa ulkomaille, tosin mies lähti mukaan.

aina kannattaa lähteä, sillä aina voi palata.

Vierailija
12/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo ajatella tutustuvansa ihmisiin, mutta kun helpoin mahdollisuus tutustua yleensä on lasten kautta ja lapset on koulussa ja illalla kotona, se on sitten jo vaikeampaa.

Kun lapset harrastaa, pitäs sitte olla jo se harrastus, mutta se vaatii jo paljon uudella paikkakunnalla...

Uimahalli, no just, "hyvää päivää, mun nimi on Maijaaaa... ai se meni jo".

Rannalla?

Puistoissa olen kyllä tutustunut ihmisiin, mutta en viikonloppuisin :)

Siellä ei paikalliset yleensä ole, vaan ne jotka on matkoilla. Mitäs niihin nyt tutustuisi?

uusiin ihmisiin voi tutustua esim. viikonloppuna puistossa, harrastuksissa (lapsen/yhteisissä), uimahallissa, rannalla, puistossa. VOi tutustua naapureihin jne.

Ja tietty yksi mahdollisuus on ihan palkattu lastenvahti, ensin tietysti tutustutaan ja vasta sitten jätetään lapsen kanssa kahdestaan. Maasta riippuen joissain harrastuspaikoissa on myös lapsiparkkeja (esim. kuntokeskuksissa). Tietty mitään tällaista ei kauheasti viitsi käyttää ennen kuin lapsi oppii kielen, mutta sitäkin voi alkaa preppaamaan jo Suomessa.

Ulkomaille muutossa ja tukiverkkojen luomisessa on omat ongelmansa, mutta ei se mahdotonta ole.

Mistä alkaa etsimään?

Vierailija
13/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ketään kiinnosta?

mua kiinnostais kovasti

Vierailija
14/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä myös, kuka hoitaa lasta tämän sairastaessa. Monissa maissa sairaan lapsen takia ei voi olla poissa töistä ja jos niitä tukiverkkoja ei ole, homma voi olla aika mutkikasta.

Samoin jos sinulla on pidempiä päiviä töissä tai työmatkoja, mistä lastenhoitaja?

Pienten lasten kanssa ulkomailla asuessa juuri se turvaverkkojen puute on ehkä se rankin juttu.

Monelta kannalta kannattaa miettiä siis. Kokemus tietty voi olla ainutlaatuinen.

Vierailija
15/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ ISÄ

Vierailija
16/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan onko lapsen isä kuvioissa? Mitä hän asiasta sanoo? Jos lapsella ylipäätään on isä ja vaikka näkisivät hyvinkin harvoin niin mielestäni et voi sitä lapselta riistää.

Voisiko toinen tai molemmat isovanhemmista tulla mukaan esim ekaksi kuukaudeksi? Se helpottaisi lapsen sopeutumista varmasti paljon.

Kuinka pitkät työpäivät sinulla olisi (matkoineen)? Riittäisikö siis pelkkä koulu vai tarvitsisitko sen lisäksi lapselle iltahoitoa. Miten sen järjestäisit? Yksi vaihtoehto tähän olisi tietysti au pair. Olisiko se rahallisesti yms. mahdollista?

Näitä ensimmäisenä tulee mieleen. Tuo ylläoleva kirjoitus kuulostaa todella negatiiviselta, mutta kannustaisin sinua ottamaan paikan. Jos siis vain saat lapsen asiat järjestettyä.

Vierailija
17/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat töihin, lapsia oli tuolloin kolme. lapsia tuli lisää ja olemme edelleen molemmat töissä. au-pairia meillä ei koskaan ollut, sillä lapsia oli liikaa. hyvin pärjättiin paikallisilla seimillä ja kouluilla. mutta me lähdettiinkin min. 3 vuodeksi, 1 vuosi on todella lyhyt aika.

Vierailija
18/18 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet! Maailma avartaa, niin sinua kuin lastasi.

Ainoa asia joka jättäisi minut lähtemättä olisi isäsuhde. Jos se on läheinen, olisi julmaa viedä lapsi pois toiselta vanhemmalta.

Suomeen pääsee aina takas.

t. ulkosuomalainen