### MARRASKUISTEN TORSTAITURINAT ###
Kommentit (34)
Täälläki kukutaan vielä ja viime aikoina ei oo uni tahtonu tulla ku joskus kahen-kolmen kieppeillä, niin parempi istuu koneella ku pyöriä monta tuntia sängyssä.
Tänään on viikkoja 38+1 ja olo alkaa olee jo aika kypsä. Liikkuminen on vaikeaa, ku vauva roikkuu jo niin alhaalla ja suht kivuttomia suppareita ja ilkeitä vihlasuja tulee päivittäin välillä paljonki. Maanantaina neuvolassa oli paikat pehmeät ja kahelle sormelle auki ja kanavaa 2cm jälellä. Mulla nuo kivuttomat supparit ja vihlasut aukoo paikkoja ja sillä oon vähä hermona, että mistä tiiän lähtee sairaalaan sit ku on tosi kyseessä. On se kumma et vaik on kolmas lapsi tulossa niin sitä ei vieläkää tiiä. Edellisessä synnytyksessä olin tosi kipeänä vasta sit ku kalvot puhkastiin ja poika syntyki siitä reilu tunnin päästä. Mut onneks terkkari anto oman numerosa, että voin vaik viikonloppuna soittaa hänelle niin voi käyä vaik kotona tarkistaa tilanteen et pitääkö lähtee. Ku mul on kuitenki tunnin matka synnärille niin ettei tarvii turhaa reissua tehä.
Olitko kittykatti menossa Oysiin synnyttää? Muistelen lukeneeni joskus jotai sellasta. Mä meen kans sinne. Laskettu aika oli tosiaan 30.11, mut vauva voi terkkarin mukaan tulla millon tahansa.
Ihanaa oli tosiaan ku lunta oli tullu ja muutama aste pakkasta. Meil on jo pihalla yhet jouluvalot laitettuna ja ois täs lähipäivinä tarkotus laittaa lisää. Lahjoja oon ostanu jo suurimman osan ku ajattelin että ku vauva tulee niin ei tarvi sit enää lähtee kauppoja kiertelee. Vielä ku sais ne pakettiin laitettua, ku on varaston hyllyt täynnä pussukoita niin tiiä millon pojat hoksaa ne.
Pitää varmaan lähtee hampaitten pesuun ja istuskella viel hetki ja yrittää saada sit unen päästä kiinni. Selkäkivut tuli viikon tauon jälkeen takas, joten saa nähä miten onnistuu.
Öitä
Samir@ 38+1
Hohhoijaa.
Täälä sitä vielä ollaan. Eli ei hirmusta edistystä. Jonkun verran suppailee päivittäin, mut ei muuten mitään sännöllisyyttä tai mitään selkeetä.
Huomenna isi käyttää neuvolassa kun en enää ite uskalla ajaa. Jos vaikka tempasee kun on ajamassa---mistäs sitä tietää...?
Miten pitkälle muut on ajanu itte?
Hassua kun tuntuu et eihän se vaan olis kääntynyt väärinpäin?mistäs sen tietää?tuntuuko se jotenkin se pää/peppu?selvästi että tässä nyt on jompikumpi?
voisko terkkakin vielä sotkea?
tuntuu ettei vaavi vieläkään laskeudu kunnolla vaan aina edelleenkin yöllä pulpahtaa ylöspäin.
hohhoijaa---
onneks isi ottaa talviloman ens viikolle ja sit toivottavasti se poju on jo syntynyt niin jatkaa isilomalla sen jälkeen kun ei oikeen nytkäään meinaaa esikon perässä juosta kokoajan. että onpahan sitä viihdyttämässä.
noniin meen lukee muita pinoja..
Pilponaatti 39+2
mistäs sitten tunnetaan toisemme laitoksella? olen nimittäin itekkin tulossa PKKS:n toivottavasti piaankin...heh..
No tuntutomerkiksi vois ainakin miusta antaa sen et olen varmaan koko ajan syömässä siinä aulan jääkaapilla (koko rahan edestä pitää syödä ja juoda mehua yms.)
ja olen aikas puhelias tyyppi.
tarttukaa rohkeesti hihasta jos uskallatte-
Pilpinaatti Piia
Alkoi tulla niin kovat " vieroitusoireet" että pakko oli tulla tänne teitä häiriköimään!:D Potkikaahan pyllylle, että osaisin siirtyä tuonne vauvapuolelle...
Meillä täällä tosiaan nyt sitten eletään vauvan ehdoilla, neidille tulee tänään viikko ikämittariin. Hurjaa, ettei tajunnut/osannut yhtään ajatella loppuraskaudessa sitä, että mitäs SITTEN kun vauva tosiaan on tässä ja nyt, masun ULKOPUOLELLA... tuli ajateltua vaan sitä että pääsisi jo synnyttämään, eikä sen stressin keskellä tajunnut oikein että elämä muuttuu totaalisesti heti kun synnytys on ohi. Vessaankin pääsee kun vauvalle sopii, ja kun ennen ajatukset pyöri mahan ympärillä, niin nyt kropan on vallannut tissihirviö joka syöksee maitoa mihin sattuu ja sotkee kaikki paikat, ja saa toteamaan että tämä mimmi ei IKUNA ota silikonirintoja!!!:D Peilistä katsoo haamujengin pääjehu tukka pystyssä ja silmät mustana... yöllä herää joko siihen että vauva herättää, tai siihen, kun vauva vaan nukkuu. Että sitä on nyt oikein hemaisevan seksikäs pörröpää...;D
Mutta kaikesta ylä- ja alapään lorottelusta ja univeloista ja velkaunista huolimatta, pienintäkään hetkeä en antaisi pois. Ja tämä fiilis jonka vauva saa aikaan... jotain ihan uskomatonta...:o)
Meille tuli rakkauspakkaus, elämä tuntuu niin hyvälle että sydämeen sattuu ja varpaat menee kiharalle... nostan käden ylös, kuulun siihen sakkiin joilla on maailman ihanin perhe:o)
Koittakaahan jaksella masumammat vielä ne viime metrit, maalissa odottaa maailman ihanin palkinto!!!!! Ja nautiskelkaa viime hetket, kun saatte vielä itse päättää miten aikanne vietätte!!:o)
Ja marica28!!!!!!!!!!!!!!
Tai isukki varmaan lähinnä, ilmoitahan sitten miten teidän käynnistely meni!!!! Täällä jännitellään teidän puolesta!!:o)
Ja jokos rapuäiti on jakaantunut? Oon käyny välillä pikaisesti lukemassa teidän juttuja mutta rapuäidistä en oo tehny minkäänlaista havaintoa...
Suppareita ja pikaisia synnärillepääsyjä ja vauvasaamisia kaikille tasapuolisesti toivotteleepi:
-neiti pylleröisen mamma-
ps. kyllä sitä masua nyt haikeana " muistelee" ja tulee tippa linssiin kun " automaattisesti" silittelee masua ja se onkin tyhjä... ja kun siellä tuskin enää ketään koskaan potkiskelee...:-( että paijailkaa masujanne vielä kun voitte:o)
SAMIR@, kyllä OYSiin on tarkotus mennä jakautumaan kunhan se hetki koittaa. Tuttu paikka muuten, vaikka esikoista teenkin. Oon tosi tyytyväinen että sinne pääsee synnyttämään, tilat on hienot, henkilökunta aivan mahtavaa ja tarjolla on vaikka mitä kokeiltavaa sängyssä makoilun ja puudutusten vaihtoehdoksi. Perhehuonetta on toivottu, mutta saas nyt kattoa. Kuulemma ollu ennätysvilkasta koko syksyn, vauvoja tullu melkosta tahtia. Mies joutuis myös käymään töissä ja ruokkimassa kissat, vaikka huone saataiskin.
Aamulla lorahti jotakin pitkin jalkaa kun hampaita pesin. Se oli valkosta, ja luulin että hammastahna pääsi noin pahasti karkuteille. Hajutestin jälkeen totesin sen kuitenkin valkovuodoksi. Eipä oo ikinä vielä noin vetistä ollukkaan! Mies jo ehti innostua, että katos vaan kun tasispäivän kunniaksi meinaa jotain tapahtua. Pakko oli palauttaa se maanpinnalle ja lähettää rauhassa töihin, eipä me taideta tänään vielä synnyttää yhtään mitään =D
MARICA28 on varmaan jo nyyttinsä saanut, RAPUÄITI on samoin kadonnut lupaavasti =) Me muut " vakkarit" taidetaan täällä vielä pyöriä kauan ja hartaasti. PYLLERÖINEN, kiitos tsempeistä ja maanläheisistä kommenteista! Sitä loppumetreillä sokaistuu vaan näkemään ton mahan ja laskemaan päiviä, että eikö vieläkään, eikä päähän mahu mitään muuta ku synnytys ja sen alkaminen/alkamattomuus. Ei sitä paljoa vielä jaksa ajatella, että mitäs sen jälkeen. Vaikka oon kyllä yrittäny muistuttaa, että nää on viimesiä hetkiä kun on yksin päivät kotona ja vapaa tekemään mitä haluaa, kohta se on historiaa...
Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua, lähinnä vaan luettua päivittäin muiden marrasmasujen kuulumiset.
Täällä ollaan edelleen ja varmaan vielä pitkään yhtenä kappaleena. Varmaan vielä joulukuussakin kärvistelen tän masun kanssa pitkin rotuaaria. Laskettuun aikaa olisi aikaa 2 päivää vaan eipä taida mitään kiirettä kaveri pitää ulos. Nyt on vaan ollut tosi rauhallista eilisestä asti. Ehdin jo eilen illalla huolestua, vaan sitten häiritsemällä kaveria sain siihen vähän liikettä, miten teillä muilla näin loppusuoralla, onko liikkeet ennallaan vai pitäisiköhän oikeesti huolestua??? Toisaalta olisi nyt helpompi päivällä käydä neuvolassa tsekkaamassa sydämen lyönti kun sitten illalla huolestua ja miettiä pitääkö lähteä OYS:siin.
Vielä ei supistele eikä muutenkaan ole kipuja mihinkään päin oikeastaan. Rauhallisin mielin odotellaan tulevaa. Tuo isikin vaan odottaa joka päivä töissä, että soittais nyt että nyt se syntyy. Onneksi vielä ei ole tuttavat suuremmin alkaneet kyselemään, että joko joko. Kyllähän se sitte kaikille ilmoitetaan kun se on JO.
Mutta nyt tunnustelemaan ja laskeskelemaan niitä liikkeitä. Katotaan pitääkö soitella neuvolaan. Tuskin.
Myy ja jätkä rv39+5
muista ikinä, miltä synnytys tuntuu. Vaikka mullakin jo neljäs olis valmiillaan niin pitäisi jotenkin jo tietää. Mutta esim. limatulppaa en ole yhdenkään edellisen kohdalla nähnyt ja kalvojakin on saatu virkkuukoukulla puhkoa ihan urakalla synnytyssalissa. Lisäksi yksikään näistä mun lapsista ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt, joten niitäkään merkkejä en ole osannut hahmottaa.
Mulle iski joku vatsatauti noiden löysentävien lääkkeiden seurauksena - varmaan yliannos ja ilmalaivat. Nyt on vuorokauden koskenut mahaan ihan totaalikamalasti. Jos kipu olisi kireenä vyönä keskivatsalla valuen alaspäin eikä suolistoa kiertäen, toteaisin synnytyksen olevan hyvä vauhtia käynnisssä, sen verran kovasti vääntää. On se jännä. Sen tietää, ettei kyseessä ole kuitenkaan supistukset vaan vatsavääntö vaikka viikot ovatkin täydet ja yli mennään. Jotenkin ei vaan ole sellainen valmis olo.
Vaan on se pinna lyhyt, niin lyhyt ettei sitä ees huomaa. Päreet palaa koko ajan. Mä haluaisin nyt erakoitua, olla yksin vaan eipä siihen ole mahdollisuus perheessä. Edelleenkin päivittäin tulee ensin kärsimätön olo ja sitten kauhunsekainen olo, että tämä päättyykin kohta - apua en ole yhtään valmis vielä.
Mulla on seuraava neuvola rv 41, edellinen oli rv 40. Edellinen sisätutkimuskin tehty rv 38, joten en tiedä edes sisätilanteesta saatikka vauvan koosta mitään. Se vähän pelottaa.
Singaporen malli käynnistyksestä la:ta seuraavana päivänä tuntuu ihan hyvälle kun ajattelee, että miksi ihmeessä riskeerataan äidin ja vauvan terveys kun kerta vauva on valmis!? Vauva (voi) yliaikaiseksi mennessään kasvaa liian isoksi ja vahingoittua synnytyksessä elinikäisesti. Äiti voi vahingoittua myös ja TURHASTA yliaikasuudesta johtuen tuleekin kyseeseen synnytyksen jälkeinen kuntoutus,mikä ei välttämättä ikinä onnistu edes kunnolla. On se jännä, että vaikka kuinka ollaan länsimaassa niin miksi jossakin kaukoidässä tämä asia nähdään kuitenkin selvemmin eikä tieten tahtoen kasvateta äidin ja lapsen vammautumis- ja vaurioitumisriskiä. Ihme hoitokulttuuri Suomessa vielä. Tämä pitää ottaa puheeksi jossakin. Tosin omassa neuvolassa ei näköjään tiedetä edes viimeisimmän rokotusmuutoksen riskejä. Ainakin itseäni mietityttää vauvan rokottaminen jos hengityskatkoksia on esiintynyt niin voimakkaiden rokoteyhdisteiden käyttöönoton myötä. Hui.
Jos teillä on parempaa tietoa niin kertokaahan. Minua nuo asiat mietityttävät, varsinkin kun puhutaan hoitokulttuurin ja eettisyyden kehittämisestä potilastyössä.
t. tukis 40 +
Minulla on tänään laskettu päivä ja tuntuu ihan siltä, että tämä raskaus voisi jatkua vielä jouluun asti.
Appivanhempien hyvää tarkoittava, päivittäinen kysely (JOKO? EIKÖ VIELÄKÄÄN?) alkoi ottamaan jo hermon päälle ja narrasin heille, että lääkäri vihjasi tämän menevän viikolle 42 ja että samalta itsestänikin tuntuu. Rehellisen ihmisen omaatuntoa kolkutti ihmeen vähän ja oma olonikin on paljon helpompi... suosittelen. :-D
Kreatiivi
heips äitykät!
kiva pylleröinen kun vierailet täällä. totta on mitä muutama kirjoittikin että sitä vain odottaa ja keskittyy siihen synnytykseen että joko kohta/eikö vieläkään. ei osaa oikein ajatella synnytyksen jälkeistä aikaa vielä lainkaan. totta, että pitäisi kai jotenkin nauttia siitä että voi vielä tehdä mitä itseä huvittaa ja omien aikataulujen mukaan...
tukisukkis en tiiä mitä rokotusuutisia oot kuullut, mut itse kuulin semmoisia niistä yhdistelmärokotuksista, että olisi parempi antaa vauvalle/lapselle ne rokotukset erikseen eikä esim. kolmoisrokotteena. neuvolassa tuskin siitä ilahtuvat, olishan se niille helpompaa antaa kerran piikki, kuin kolme esim. viikon välein...
väsymystä ilmassa, taidan ottaa torkut ja askarrella joulukortit valmiiksi. palailen myöhemmin ainakin lueskelemaan...
gerda 40+1
PILPONAATTI: Miusta tuntuu että törmätään varmaan siinä jääkaapin kahvoilla ;D Ja tapellaan siitä yhdestä voileivästä, heh, no toivottavasti ei :p Jos satutaan samaan aikaan niin tuun nykimään sitten sitä hihasta kuka pulisee siellä eniten.. :D
Voi että kun on taasen hyvin nukuttu yö takana ihanaa.. :) Ja eilen sai rentoutua ihan kunnolla ko oli parturi ja kaikkee kivaa :)
Masussa sama mönkiminen jatkuu.. :) Ja " tyhjä reppu" on vieläkin navasta ylöspäin.. eli kaite tästä vois koht ajo vaikka päästäkkii sinne synnärille.. :)
Jeps mut nyt pitää mennä suihkuun ja ryhdistäytyä vähäsen, nään vieläkin unia ku laitan silmät kiinni ;)
Eikun päivänjatkoja mammoille.. :D
mami & poju Rv 38+5
mä kuulin just ton saman, että se yhdistelmä voi olla vauvalle liian kova annos. On tullut komplikaatioita. Hui. Edelliset lapseni ovt saaneet perusrokotukset. Tosin atoopikkojuniorini on oirehtinut 2 kk iästä lähten ja luontaisterapeutti sanoi elokuussa, että ihottuma näkyy kehossa kun elimistö ei jaksa poistaa rokotusten elohopeajäämiä. Hän antoi lääkkeet, jotka puhdistavat ja vahvistavat elimistöä ja niinpä juniorilta hävisi koko 7 vuotta kestänyt kutiava ihottuma taipeista. Nyt oltiin 3 viikkoa ilman lääkkeitä niin ihottuma tuli takaisin. En luontaisterapiaan tahdo uskoa vaan perinteiseen lääketieteeseen enemmän, mutta täytyypä myöntää että ainakin tuossa tilanteesa luontaislääkkeillä oli jotain tenhoa.
Kiva, kun käytte tälläkin puolella kertoilemassa vauvakuulumisia! Meitä odottavia kun tuntuu olevan vielä ihan hyvä joukko. Mukavaa jatkaa jutustelua sitten vauvapuolella!
En taas eilen ehtinyt kirjoitella. Välillä nämä päivät menevät niin vauhdilla. Eilen piti käydä leffassa, Turussa oli 4 eur kaikki leffat. Kävin katsomassa Äideistä parhain -leffan, mikä oli hyvä. Harvoin tulee suomalaisia katsottua, mutta kannattais enempikin! Vielä jos Potterin ehtis käydä katsomassa ennen halkeamista...
Masussa ei mitään merkkejä ulostulosta. Yöunet sen sijaan ovat lyhentyneet ja huonontuneet. Tähän asti olen nukkunut hyvin. Nyt noin viikon olen herännyt 01.30, 04.30 ja 07.30 vessaan. Sen jälkeen ei väsytä enää. Uni tuntuu myös pinnalliselta; heräilen pieniinkin ääniin ja miehen " yninöihin" . Epätavallista, mutta luonto kai valmistelee... Who knows!
Hurahdin sitten vielä pinnasängyn katosverhonkin ostamaan! Enpä olisi ikinä uskonut, että näin kovasti ihanalta tuntuu odottaa sitä pientä nyyttiä! En yleensä ole röyhelötyyppiä.
Ensviikolla on laskettu aika, katsotaan, kutsuuko TYKS silloin...
Voikaa hyvin!
Näätä 77 & Saku (38+4)
Voi juupeli, eilen tosiaan irtos se limatulppa. Olin suhtautunut sen lähtemiseen skeptisesti, siis niin, että tuskimpa sitä huomaa, joopa joo.. Ei voinut olla huomaamatta kun paperiin jäi vessassa keltainen limainen TULPPA. Yök. Pisti jännittämään ja vähän alkoi hirvitääkin tuleva synnytys. Kuuluu kai asiaan?
Täällä sitä odotellaan niitä supistuksia. Alkais jo. PYLLERÖINEN, kiitos kirjoituksestasi, oli ihanaa luettavaa. Onnea vaan vielä kerran!
Kuulin eilen illalla kun mies puhui kaverinsa kanssa puhelimessa ja selitti innoissaan, että limatulppa irtos. Morjes. No sen nyt sitten tietää kaikki.
Missähän neitoperhonen luuraa, joko olisi päässyt hommiin..
Siinäpä se. Hermoja ja pitkää pinnaa kaikille odottajille joilta nämä edellä mainitut meinaavat loppua (lukeudun heihin).
Noema ja Onni 40+4
joku kyseli liikkeistä näin loppuajalla ja meillä on ainakin ihan selvä muutostapahtunut nyt parin päivän sisään, entiset voimakkaat liikkumiset ovat vaihtuneet sellaisiksi hentoisiksi pieniksi tönäisyiksi, eilenkin jo muutamaan kertaan olin ihna vama että nyt on lähdettävä näytille, mutta kyllä sieltä sit aina ilmotus tuli että " hengissä ollaan" , onneksi klo 13 on neuvola ja saa kuulla sydänäänet kunnolla. Ja nukkumisesta, mulla on nyt semmonen kausi meneillään että nukkusin yöt ja päivät läpeensä, yöunta 11h ja päiällä päikkärit ja silti aina väsyttää..ihme juttu.
Autolla meinasin vielä ajella tohon neuvolaan ja takas(2km suunta) kävelemään en pysty tota matkaa, tosin ajelen vielä meidän vanhalla autolla vaikka viikonloppuna hankittiinkin uudempi auto, se vaan tuntuu niin oudolta etten viitsi tämän mahan kanssa alkaa opettelemaan sillä ajamista :)). Muuten tosi kiva toi uus kun on sit farmari niin sopii lapsi ja koiratkin paremmin yhtäaikaa kyytiin.
Mun täytyy nyt alkaa valmistautumaan sinne neuvolareissulle, hiukan jännittää että kuuluuko äänet kunnolla...luultavasti kuitenkin kuuluu...
Voimia kaikille!!!
t.Tiitis rv 38+4
ikävä kyllä. pari päivää sitten tuli kaasolt viesti et jokos alkaa Toukka kolkutteleen ulos..äsken tuli serkult samankaltanen viesti. aloin itkemään ja laitoin puhelimen kiinni. en jaksa kertakaikkiaan enää. mies ymmärtäväisenä lohdutteli vieres mut alkaa oleen aika turhauttavaa ku kaikki kyselee vaik en mä mikään meedio oo et tietäsin koska se pullahtaa. tänään on äidin syntymäpäivä ja oishan se ollu hälle kiva lahja ilmottaa et nyt pieni kullannuppu synty. mut tuskin. viime yö meni todella huonosti vaikkei sit kuitenkaan menny. väsy oli moinen mut silti en saanut kunnolla unta. tästä ku taas terkal mainitsen ni taas ehottaa et menisin sairaalaan unilääkkeil nukkumaan. ei kiitos. mielummin kukun kotona ja tääl sentäs hiukan hermo lepää. sairaalas tulis hulluks. no tulee täälläkin mut silti. sormet on entistä kankeemmat. vessas ku käy ni on käsien kuivaus aika hankalaa, sekä tuo hampaitten pesu oli oma suorituksensa. koiran kans kävin minimi lenkin ku ei remmiä kyenny pitään kunnol kiinni. mut jos nyt laittas pyykit tuonne rojuläjään eli sekaseen vaatehuoneeseen ja petais vihdoin pinniksen.
päivänjatkot muillekin
-neitoperhonen ja Toukka 39+1
Olen ollut " palsta pimennossa" muutamasa syystä.
Ensinkin olin äidin luona keskiviikosta maanantaihin.
Maanantaina sitten lähdettiin miehen kanssa ajelemaan sairaalaan-polikäynti. Olin viikonlopun mittaillut verenpaineita " kotona" (paineet ollut koholla ja valkuaista pissassa) paineet olivat n.140-155/90-100.
Mentiin sitten normaaleihin toimenpiteisiin polilla, ktg, pissatesti U-prot ++, paineet (135/100).
Lääkärin luokse mennessä sain sitten tietää tuosta valkuaisesta. Muistin sitten onneksi tällä kertaa mainita pyörrytyksistä, jatkuvasta päänsärystä, näköhäiriöistä tms.
Hän siinä sitten pohti ja sanoi, että mitäs ajattelen jos otetaan osastolle ja aloitetaan käynnistelyt huomenna (tiistaina). Meinasin pyörtyä- olinhan menossa kotiin käynnin jälkeen.
Sanoin, että ei kai siinä mitään..
Muisti kyllä mainita että ei välttämättä lähde käyntiin ja jos oireet poissa, niin voi olla että lopetetaan homma kesken.
Tiistaina sitten odottelin lääkärin tuloa osastolle ja sanoi vain nopeasti että käynnistelyt aloitetaan tableteilla. Kohdunsuu tuolloin puolipehmeä, auki 1cm, kohdunkaulan pituus n.2cm (aiemmin n.3)
Tabletti sitten laitettiin 11 aikaan, ei kunnollisia supistuksia, noin 16 aikaan toinen tabletti, ei supistuksia koko iltana. Yöllä sitten vähän, mutta eipä noista mitään tapahtunut.
Sairaanhoitajilta kyselin että mitäs huomenna- saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Hohhoijakkaa!
Vauvakaan ei tainnut enää tykätä- ktg ei meinannut onnistua millään. Parhaillaan kaksi sairaanhoitajaa yritti saada käyrää piirtymään mutta pallero karkasi alta. Menihän siinä 40min ennenkuin mitään sinne tuli. Sydän äänet sentään kuului koko ajan mutta paperille ei mitään.
Keskiviikko aamuna (rv40, jee!!) tuli sitten lääkäri- parempi lähteä kotiin. Olo minulla hyvä, säryt pois ja nukkut " suht hyvin" paineetkin laski lääkkeillä alle aloitus lukujen (raskauden alussa 110/78, nyt 120/66)
Noh, otti kyllä vähän päähän että jätetään leikki kesken mutta ehkä parempi näin. Olisi voinut mennä kituutteluksi koko homma, kun mitään ei tapahdu. Alapään tilanne oli ke aamuna " suunnilleen sama" kuin maanantaina. Ehkä luotan tähän, oli sama lääkäri joka teki sisätutkimuksen maanantaina.
Kotona sitten aloin SAMANTIEN siivoamaan (mies ollut yksin viikon, kiireinen kun on..hmm..)
Seksiäkin kokeiltiin, yöllä ehkä muutaman kerran supisteli aikas pahasti. Niin ja illalla kotimatkalla olo oli aika tukala. se niistä sitten.
Aamulla heräsin aikasin (9 aikaan ;) todella aikaisin) ja siivonnut olen hulluna, pyykkiä pessyt yli sallittujen rajojen. Mitäs sitä vielä keksisi?
Huomenna ja viikonloppuna taidankin aloittaa joululeipomis hommat. Saatiin pakastin ja voi tehdä rauhassa sinne valmiiksi ruuat.
noooh, ehkä täällä vielä kuun lopulla roikutaan :D
Olipas pitkä kertomus, nyt on pakko jatkaa pyykkihommia!
KITTYKATTI79:
Meillä kanssa mies soitti eilen äidilleen ja kertoi että olen päässyt kotiin. " Anoppi" siellä sitten että joko vauva on syntynyt.. ei me salataan myös asiaa mahdollisimman pitkään!
Suppareita meille kaikille (semmosia josta on jotain hyötyä)
terkuin 10kaks, jonka palleron eräpäivä oli eilen. 40+1
Onneksi näyttää Kitty ja joku muukin täällä vielä kärvistelevän.
Tänään taidan kyllä lähteä polille näytille tuon verisen limatulppavuodon vuoksi. Yöllä taas se oli ihan kuin kuukautisverta :0 Jos jotain vaikka selviäisi. Odotan kuitenkin iltapäivään, että miehen voi hyvällä omalla tunnolla herättää. Tuossa veressä kun on se riski kuulemma, että istukka olisi irtoamassa. Noh, siihen en usko, sillä pikku-kaveri jaksaa bailata ;) Eikä sitä verta nyt niin paljoa tule, mitä nyt vähän siteeseen ja sitten pyyhkiessä.
Eilen illalla supisteli ensimmäisen kerran tosi säännöllisesti, varmaan noin 5-7 minuutin välein. Ne ei kuitenkaan olleet niitä oikeita, kun eivät edes pistäneet puuskuttamaan. Menkkakipuja muistuttavat ja tuntuvat myös alaselässä kipuna ja pakaroissa kihelmöintinä. Eivätkä tietenkään kestäneetkään kuin tunnin verran. Pöh. Alkaa olla semmoinen olo, ettei tämä meidän pieni älyä syntyä ennen joulua. No, jos sinne polille jaksan raahautua, niin ehkä sieltä tulee jotain fiksua kommenttia. Se, mikä vähän ihmetyttää on, että mulla on nyt ollut maha kipeä koko ajan. Mistäköhän sekin johtuu ?
Kyllä kun niin tällä viikolla toivoisin pienen syliin saavani... Toi on ihan eppistä toi limatulpan vuotelukin, kun ei se näköjään tarkoitakaan mitään. GRRRR.
Ö+Bile-Hile 40+0
Länsirintamalta ei mitään uutta. Lohduttaa lukea, että muillakin tuo tasan 40 on ylittynyt. Muuten voisi luulla olevansa aika yksin tän hidastuvasti kulkevan ajan kanssa. Olen lopettanut puhelimeen vastaamisen muihin kuin mieheni puheluihin. Kenelläkään ei ole mitään fiksua sanottavaa. Hämmästyttävintä on että naapurit kysyy että joko se on tullut. Ei kai se maha synnytyksen jälkeen enää NÄIN iso voi olla???
Noista rokotuksista.. onko niissä todella elohopeaa?
Jaksamisia,
t. Espoir 40+4
Supistuksia ei kuulu, ei näy.. No, onhan tässä vielä vajaa 2vk laskettuunaikaankin... Mulla alkaa olemaan vahva tunne, että yli mennään.. Noh, kyllä tää vaavi syntyy viimeistään joulukuussa:) Tänään on esikoisen 3v synttärit, saas nähä millo kuopus syntyy...
Yks tuttu kysyi tänään että millon on laskettuaika.. Oli luullut mahan koosta kuulemma, että varmaan joskus ensivuoden puolella:) Juuh.. jännä miten kaikilla on niin eri mielipide, jonkun mielestä olen valtava ja joidenkin mielestä mahaa tuskin lainkaan:) Samapa tuo, laskettuaika kuitenkin on 30.11:)
Ilmaa oli eilen mahassa ihan sairaaaaan paljon, ihan järkyttävää. Koski mahaan sikana.. Ummetus tais vaivata ja pahasti..
Jaksuja kaikille!
SaJuTu 38+1
Naputellaan sitten tässä koneella aikansa kuluksi...
Se on sitten TASISPÄIVÄ näköjään koittanu. Laskin pikasesti tosta virallisesta pinosta, että peräti 58 marrasvauvaa ois jo syntyny ja niistä vaan 9 on syntyny joko tasiksena tai sen jälkeen, kaikki muut ennen. Saakos sitä nyt jo polttaa päreensä, noin niin ku virallisesti, vai pitääkö vielä oottaa tämän päivän yli ja sitten perjantaina saa luvan kanssa tuskastua kun on menny päivällä yli... =D
Mikä nyt oikeasti ottaa päästä on se, että isovanhemmat hermostuu ja soittelee että eikö vieläkään. Siis mitä ne oikeasti aattelee? Että me täällä käydään synnyttämässä ja päätetään että eipäs kerrota kellekään, heh heh hee...??? Mikä logiikka! Kait me nyt ilmotetaan kun jotain ilmotettavaa on, hyvänen aika! Onkohan sitä itekin noin PÖLJÄ, jos joskus on lastenlapsia luvassa? Pitäs tallettaa tämä teksti johonkin ja huuhtoa päänsä veskinpöntössä jos syyllistyy ite moiseen kyselyyn joskus. Mut taitaa aika kullata muistot ja mummotaudin kourissa voipi höyrähtää samalla tavalla kuin raskaushuuruissaankin, ellei sitten jopa pahemmin (?)
Kait sitä pitää muodon vuoksi hipsiä peiton alle, jos vaikka vahingossa nukkumatti hokais heitellä hiekkaa tähänkin suuntaan.
Kitty, rv 40+0 (viimein ja vihdoin, uskomatonta mutta totta)