Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas tullut kivoja tytöille suunnattuja pikkulegoja myyntiin.

Vierailija
15.03.2012 |

Jo oli aikakin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan legolla ollu jo vuosikaudet belvillejä, ihan tytöille kai nekin on suunnattu. Miten nuo uudet eroaa niistä?

Vierailija
2/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain heppa ja linnajuttuja lähinnä, eikä niitäkään ole saanut aikoihin kaupoista. Nää uudet vaikuttaa tosi kivoilta. Kauneushoitolaa, eläinlääkäriä, puumajaa...

Meillä lapset innostui noista ihan hurjasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä aikaa kun viimeksi belvillejä nuorimmaiselle ostin, en tienny että ne onkin nyt jo menneen talven lumia. Toisaalta kuopus onkin siirtynyt poikien legoihin, jouluksi se toivoi poliisiaseman :o)

t2

Vierailija
4/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen lelut on tällä hetkellä markkinoijille tosi vaikea aihe.

Äidit haluaa "tyttömäisiä" juttuja, joita sitten tuotetaan. Tämän jälkeen feminsitit älähtää, että taas tyttöjä stereotyypitetään.

Legolla on ollut sama ongelma - ensiksi ne teki laajan markkinatutkimuksen, mitä tytöille voisi myydä ja sitten ne saivat feministit kimppuunsa.

Vierailija
5/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotiin niitä 8-vuotiaalle tuliaisiksi matkoilta, ja on ihan innoissaan, kun lopultakin saa "omia tyttölegoja". Meillä on kasoittain legoja kotona, sillä molemmat lapset tykkää leikkiä niillä paljon, mutta tähän asti tytöllä on ollut vähän vaikeuksia löytää kivoja itselleen.

Belvillestä eroavat niin, että tytöt ovat normaalien legoukkojen kokoisia ja koottavia, ja paketteja on tosi paljon eri kokoisia. Meidän Belvillet on ollut vain prinsessateemalla, ja se ikä on mennyt aikoja sitten ohi.

Vierailija
6/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitosella saa jo niitä pienimpiä paketteja joissa saa tytön ja jotain sälää.

Kalleinkin (se talo) tais olla "vaan" seittemisen kymppiä.

Jos nyt käy vertailemaan vaikka palo/poliisiasemaan hinnoissa

Vierailija
7/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille suunnatut lelut liittyvät vain kaikenlaiseen kivaan puuhasteluun, kauneushoitoloihin, kahviloihin, shoppailuun, eläinten hoitamiseen. Sellaistako se tyttöjen ja naisten elämä on? Sellaisenako sen haluamme tytöille näyttää? Että nyt ostetaan paketti legoja ja muistetaan mainita, että huom, nämä ovat nyt sitten niitä TYTTÖlegoja.

Ostin meidän tytöille paketit näitä tyttölegoja, eivät kauaa niistä kiinostuneet. Pienempi oli säästänyt rahaa ja halusi ostaa ison pakkauksen legoja, valitsi sitten Pirates of Caribbean -paketin. Seuraavaksi on kuulemma listalla samaa sarjaa oleva pakkaus, jossa olisi Elizabethkin mukana.

Eli kyllä meidän tytöt leikkii mieluiten toiminnallisempia leikkejä, ei niitä sieviä pikku puuhasteluja. Itse olen ehdottanut, että sekottavat näitä eri systeemejä keskeään ja laajentavat leikkiä. Kai ne tyttölegotkin voisi seikkailla merirosvojen kanssa?

Vierailija
8/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pikkunen pettymys oli kun koiran pinkit rusetit eivät sopineetkaan perinteisten keltapäisten legoukkeleiden päälaelle.

Kierros rautakaupan kautta ja joka äijälle lobotomia, niin johan saatiin palomiehille ja rosvoille rusetit tukkaan :)

Meillä legohullu äiti tykkäs enempi ku 5v tyttö.

Vierailija
9/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. laboratorio. Yllättävän monipuolinen tuo uusi sarja.

Vierailija
10/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille suunnatut lelut liittyvät vain kaikenlaiseen kivaan puuhasteluun, kauneushoitoloihin, kahviloihin, shoppailuun, eläinten hoitamiseen. Sellaistako se tyttöjen ja naisten elämä on? Sellaisenako sen haluamme tytöille näyttää? Että nyt ostetaan paketti legoja ja muistetaan mainita, että huom, nämä ovat nyt sitten niitä TYTTÖlegoja.

Ostin meidän tytöille paketit näitä tyttölegoja, eivät kauaa niistä kiinostuneet. Pienempi oli säästänyt rahaa ja halusi ostaa ison pakkauksen legoja, valitsi sitten Pirates of Caribbean -paketin. Seuraavaksi on kuulemma listalla samaa sarjaa oleva pakkaus, jossa olisi Elizabethkin mukana.

Eli kyllä meidän tytöt leikkii mieluiten toiminnallisempia leikkejä, ei niitä sieviä pikku puuhasteluja. Itse olen ehdottanut, että sekottavat näitä eri systeemejä keskeään ja laajentavat leikkiä. Kai ne tyttölegotkin voisi seikkailla merirosvojen kanssa?

meille on osteeu city sarjan legoa, ja joitain muitakin, on se iso poliisiasema , paloasema, vankilat, linja-autot, pitseeriat, helikopterit sun muut

nyt innolla halusi noita uusia tyttö legoaja, joita heti ostettiin neljä erilaist pakettia :)

ovat edullisia ja minusta ihan kivoja,

olihan siellä se keksijäverstas ja suunnitelustudiokin, eli pientä siistiä toimintaa : )

meillä nuo uudet elävät nyt sulassa sovussa poliisiaseman ja paloaseman vieressä : ) yms autojen ja ukkeleiden

eli hienosti nuo voi yhdistää entisiin,meillä on yhdessä huoneessa kaikki koottuna isolla pöydällä kaupunki muodostelmaksi laitettu : ) ja leikeissä sitten liikkuvat tilanteiden mukaan : )

en ymmärrä mihin tässä feministejä tarvitaan ???????

nuo nuket on nättejä, on normalia toimintaa eläintenhoitoa, laulamista jne jne

enempi puuttuisin poikien pahimpiin legoihin, vallan hirveitä hirvityksiä on ja julmuuksia niissä !

eli suosittelemme kaikille tytöille, kehittävät ja innostavat leikkimään ja suunnittelemaan hieman ns isompiakin lapsia, jotka eivät ehkä enää leiki

näin on käynyt oman lapseni kavereille, osa jo 8v täyttäneitä ja tuntuu että eivät oiken enää leiki, nyt ovat innostuneet hekin meillä ollessaan noihin legoihin : ) yllättävn harvalla tytöölä on kotonaan legoja, elöi tsemppiä äideille Ostakaa tytöille legoja !

Vierailija
11/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia rakentaa puumajoja, tekee keksintöjä labrassaan...

http://friends.lego.com/en-us/Characters/Olivia.aspx

Vierailija
12/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äitinä ja feministinä olen herännyt tähän outoon ilmiöön, jossa unisex-lelut eivät kelpaa enää tytöille, vaan pitää olla erikseen tyttöversio. Ja eivätkös tyttöjen äidit aina valita, kun heidän kullanuppujaan syrjitään..? Samaan aikaan vaaditaan tyttöversioita luoja ties mistä!

En ole koskaan ajatellut että Legot, Duplot jne. olisivat POIKIEN leluja. Minusta niillä ovat leikkineet niin tytöt kuin pojatkin. Todella keinotekoista tuoda taas kerran TYTÖILLE "omia" sisäpiirin juttuja näihinkin sarjoihin!

Vierailija
13/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan ekat pikkulegot, tyttö tykkäsi koota ja minustakin kiva juttu. Ennestään on vaan duploja, mutta kun näin tuon tarjouksessa, niin käskin miehen hakea. En olisi ehkä mitään noita kauneushoitoloita pyytänyt tuomaan, vaikka olisivat olleet missä tarjouksessa... Ja kyllä tuolla on pikkuvelikin tykännyt leikkiä!

Vierailija
14/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko legot sitten tähän asti olleet jotenkin unisex-ilmiö. Peruspalikat kyllä, mutta tähän asti nuo paketit on kyllä olleet enemmän pojille suunnattu. Eikö se sitten ole yhtä keinotekoista, että maailman sivu on tehty noita Lego maansiirtokoneita, traktoreita, nostureita jne. Ja kyllä, ne OVAT enemmän poikien juttu, katsokaa vaikka työmailla niiden oikeiden koneiden sisään.

Vierailija
15/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äitinä ja feministinä olen herännyt tähän outoon ilmiöön, jossa unisex-lelut eivät kelpaa enää tytöille, vaan pitää olla erikseen tyttöversio. Ja eivätkös tyttöjen äidit aina valita, kun heidän kullanuppujaan syrjitään..? Samaan aikaan vaaditaan tyttöversioita luoja ties mistä!

En ole koskaan ajatellut että Legot, Duplot jne. olisivat POIKIEN leluja. Minusta niillä ovat leikkineet niin tytöt kuin pojatkin. Todella keinotekoista tuoda taas kerran TYTÖILLE "omia" sisäpiirin juttuja näihinkin sarjoihin!

erikseen tytöille, mutt tiedostavana naisena lienet huomannut, että tavallisissa legoissa seikkailevat hahmot ovat yleensä legoUKKOJA, ja tytöt saattaisivat toivoa myös tyttöhahmoja leikkeihinsä.

Vierailija
16/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jopa leluosastoilla lähes kaikki "poikien osastolla" ja ne on kyllä vahvasti suunniteltu poikien leikkeihin, autoja, avaruusaluksia...

Tytöt ovat oikeasti ihan innoissaan noista uusista eläinhoitolajutuista yms. Ei tietenkään mikään estä hankkimasta niitä myös pojille.

Vierailija
17/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä on pikkulegoissa aivan hirveet hyllymäärät täyttä sontaa ! katso nonjago, yms hirvitykset

minusta nuo eivät todellakaan sovi edes pojille...

itse olen , kuten yllä kirjoitin, ostanut city sarjaa meillä alkaa olemaan ne jo liki kaikki !

ovat ihan kivoja, mutta montako naispuolista ukkelia niistä paketeista on löytynyt ???? meillä on kaksi !

muutama koira ja possu

se siinä..

itse kaipaisin legoihin , nais , tyttö, mummo, pappa, mies, vauva, lapsi jne ukkeleita

samoin ihan eläimiä.

Näitä nyt löytyy näissä uusissa `tyttöjen `sarjassa.

eli HIENOA !!!

terv feministimamma

on todella kaivattu legoihon muutakin kuin superherokummajaisia

Vierailija
18/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah! No ei todellakaan ole, vaan "poikien maailmaa". Katsokaas kun oikeassakin elämässä käydään joskus kotona, kahvilassa, kaupassa, puumajassa, koiranäyttelyssä jne. eikä vaan käväistä avaruusaluksella pikku reissulla, rakennella panssarivaunuja, nostella nosturilla teräspalkkeja jne. Kyllä vaan on tervetulleita nuo uudet legot, joihin tytötkin voi samaistua.

Mutta kysyn kyllä, miksei näistä erikoislegoista voi tehdä niitä unisex-juttuja? Siis että ois ihan koti, koulu ja kauppa ilman niitä pinkkejä sydämiä jne. Kun mun mies ainakin käy myös kaupassa, siivoaa ja käy kahvilla, eikä vaan ajele panssarivaunulla (vaikka on sitäkin joskus tehnyt, minä en).

Vierailija
19/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muistan omasta lapsuudestani sen, miten tärkeää minulle oli se, että minulla oli juuri TYTTÖJEN juttuja. Ei mitään unisexiä, vaan pinkkiä, hörhelöä, prinsessaa, ihanaa. Minulle oli siis äärimmäisen tärkeää erottua tietyssä iässä jotenkin pojista ja rakentaa omaa tyttöyttäni omilla jutuillani.

Tyttöys ei tarkoita heikkoutta, vaan se on valtava voimavara! Poikamaisuuden ei pitäisi olla mikään tavoite tai ihanne kaikille lapsille. Mutta tämähän on tämä klassinen, feministejä jakava, ongelma: pyritäänkö samankaltaisuuteen (miehekkyyteen, poikamaisuuteen) tasa-arvon saavuttamiseksi, vai ollaanko erilaisia ja otetaan se riski, että tyttömäisyyttä ja naisellisuutta korostettaessa meitä ei oteta yhtä vakavasti...

Ehkäpä pitää vain keskittyä yksilöön ja tukea lasta sellaisena kuin hän on.

P.S. Minua ottaa vieläkin päähän, kun en saanut 80-luvulla sellaista karseaa, pinkkiä barbitaloa, jossa blondit barbit meikkaisvat päivät pitkät toisiaan... : D

Vierailija
20/25 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi niitä on sitten tähän asti pitänyt olla vaan pojille. Legot eivät nimittäin ole olleet mitään unisex-leluja. Duplot tosiaan on, mutta pikkulegoista ei ole kyllä paljon normaalia elämää löytynyt. Siis kaikki on jotain avaruusalusta, panssarivaunuja, nyt Carsia jne. Ja sunko poikas tykkäis leikkiä vaan pelkästään tyttöhahmoilla? Tyttöhahmoja ei nimittäin juuri ole legoista löytynyt. Ennen tätä kivaa Oliviaa esimerkiks, joka rakentaa majoja, käy kahvilassa ja tekee kokeita labrassaan.

Luuletko sä oikeesti, että legot on ollu unisex-leluja?