Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitäisi luopua hevosesta että olisi rahallisesti varaa lapsiin.

Vierailija
14.03.2012 |

En kyllä tätä toivo.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttasko se yhtään.

Vierailija
2/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hepo parka jos joutuu lähtemään kotoonta evakkoon niin kuin talvisodassa.

Miltä sinusta tuntuisi jos SINUT heitettäisiin pelllolle kotoontas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten elät elämäsi hevosten kanssa.

Vierailija
4/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hepo parka jos joutuu lähtemään kotoonta evakkoon niin kuin talvisodassa.

Miltä sinusta tuntuisi jos SINUT heitettäisiin pelllolle kotoontas?

Vierailija
5/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelykysymys

Vierailija
6/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minua ihmetyttää mistä se aika sille hepalle revitään...? jos joka päivä pitää liikuttaa niin pari tuntia siihen ainakin hupenee, matkoineen kaikkineen. Joka ilta pari tuntia... ei meidän perheessä äidiltä onnistuis. Tai ehkä jos olis muuten sitte kauheen tehokas ;)

Vierailija
7/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepo rievun puolesta,

Jos lapset joutuisi evakkoon silloin puhuisin heidän puolesta.

Voi vaan toivoa, että hepo saapi hyvän kodin muualta.

Vierailija
8/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevonen vai lapset?

Vierailija
9/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevonen vai lapset?

lapsia voi tehdä myöhemminkin tai jättää kokonaan tekemättä. Hevosta et kuitenkaan tule hommaamaan pitkään aikaan uudelleen jos nyt lapsia hankit. Sen verran ne vie aikaa ja rahaa, joten siksi hevonen.

Vierailija
10/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mäkin tässä oon elättänyt kahta hevosta vieraalla tallilla (ei siis tallia omassa pihassa), aiemmin oli vain yksi, tein sillä varsan joka nyt vuotias (eli tässä tuli vielä kaikkia astutusmaksuja, varsamaksuja, rekisteröintimaksuja ja muita), itse olen ollut viimeisen vuoden työttömänä kelan työttömyyskorvauksella.

Tein tallilla kaikenlaisia hommia, laittelin tallin omistajan hevosia ja tein viikonlopputallia niin sain reilusti alennusta tallivuokrasta, itselleni en ole ostanut oikeastaan mitään viimeisen vuoden aikana, ainakaan muualta kuin kirppareilta, lapsille ostelen vaatteet ym. tarjoustaloista ja kirppareilta, vain pakolliset paremmat vaatteet ja tarvikkeet "oikeista" kaupoista. En ole joutunut tinkimään sen kummemmin lasten kuin hevostenkaan ruuista tai mistään oleellisesta, itseltäni olen karsinut paljon menoja (ei lehtitilauksia, ei ylimääräisiä ulkoiluiltoja, ei turhia ostoksia eikä mitään muutakaan).

Käyn tallilla päivittäin, useimmiten lapset ovat mukana (olen tallilla ainoa jolla on lapsia, mutta kun siellä kuitenkin on paljon porukkaa paikalla, on aina joku joka katsoo lasten perään kun käyn ajamassa hevosia) ja heillä on siellä omat lelut ja touhut, molemmat tykkäävät tulla mukaan. Lapset ovat 2 ja 5-vuotiaat.

Mitään ei jää säästöön, mutta elämänlaatu on juuri sitä mitä haluankin, minulle lapset ovat tietysti tärkeintä, mutta hevoset ja muut lemmikkini tulevat hyvänä kakkosena. Vielä olisi ollut mahdollista jostain luopua, ennemmin kuin eläimistäni.

Niin, ja olen yh, eli elätän koko perheen lapsineen, hevosineen, koirineen ja kissoineen itse. Lapset eivät kulje resuisina eivätkä mene nukkumaan nälkäisinä. Samalla oppivat pitämää huolta toisista (no, eläimistä ainakin..) ja saavat raitista ulkoilmaa. Kaikki toimii.

Nyt sain vihdoin vakituisen työpaikan, ja olen niiiiin onnellinen, etten tämän vuoden työttömyyden takia luopunut yhdestäkään eläimestä vaan kituuttelin. Rahatilanne paranee, ja ehkä voin ostaa jotain kivaa myös itselleni jossain vaiheessa =)

Vierailija
11/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräistä hommaa joka laski talli maksua ja nyt joudut maksamaan sen kaiken sekä lasten päivähoitomaksut. Eli kohta tuut siihen tulokseen, että työttömänä pärjäsit ja jaksoit paremmin

Vierailija
12/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat luulla, että olen aivan idiootti?

Ehdin edelleen tehdä viikonlopputallit, ja iltaisin ajamaan oman hevoseni lisäksi tallin omistajan treenihevosen, näin toimin silloinkin, kun viimeksi olin töissä ja tallilla samaan aikaan. Silloin toki oli vain yksi lapsi. Saan myös palkkaa miltei kaksi tonnia kuussa enemmän, kuin nyt kelan työttömyysrahoja, ja tarhamaksu ei kuitenkaan ole kovin suuri (ei edes yhden maksimin verran) kun olen tosiaan yh. Ja osaan laskea, eli olen hyvin tietoinen siitä miten paljon tarkalleen rahatilanteeni paranee - ja se on melko paljon.

Olen ahkera, enkä pidä lastenhoitoa ja työtä maailman ainoina asioina, minulle talli on kuin koti (ja lapsillekin, talliporukka on lapsille kuin toinen perhe, heitä kaivataan enemmän kuin isovanhempia) ja tämä nyt vaan toimii meillä. Olen pahoillani, jos ei toimi kaikilla.

Vierailija
13/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä miten joku eläin voisi korvata lapsen mitenkään, vaikka olen eläinrakas.

Vierailija
14/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään en ottanut kissoja vuosiin toksoplasmariskin vuoksi

- olen täydellinen kissafani

- odotin ja sain 2 lasta- nyt on talo täynnä kissoja ja lapsia

Vierailija
15/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun lapset kasvaa, sulla on enemmän aikaa ja rahaa koska voit olla enemmän töissä jolloin voit pitää hevosta.

Mä luovuin hevosestani kun lapsi tuli 1v, totesin ettei riitä aika ja raha mitenkään. Nyt kun poikani on 5v olen taas onnellinen hevosenomistaja =)

Vierailija
16/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos jostakin lapsesta huolehditaan huonosti niin yleensä takana on äiti jolla on heppoja sivubisneksenä tai ihan työnä.

terkuin ope

Vierailija
17/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran, järjestelykysymys

Vierailija
18/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu hyvin vaikealta luopua jostain muusta rahaa vievästä siksi että saisi lapsia, ehkä sitä tunnetta kannattaa kuunnella ja jättää lapset tekemättä.

Lapset antavat paljon, mutta ei voi kyllä vähätellä sitä miten paljon niiden saaminen myös vaatii kompromisseja muulta elämältä.

Vierailija
19/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat luulla, että olen aivan idiootti?

Olen pahoillani, jos ei toimi kaikilla.

kaks lasta on enemmän ko yks. Työ voi olla aika uuvuttavaa, varsinkin aluksi.

Mutta hyvä jos jaksat ja ehdit! Minä en jaksais enkä ehtis, joten käyn vaan kerran kaks viikossa ratsastuskoululla.

Vierailija
20/21 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, kun ihan tuntematta osaat sanoa minua melkein idiootiksi. Kertoo sinusta melko paljon.

Olen tehnyt tätä samaa työtä nyt 12 vuotta, lasten tulon aikana on ollut taukoja. Kuten jo mainitsin, nuorempi lapsi on nyt reilun kaksivuotias, joten snadi aavistus minulla jo on siitä miten paljon enemmän kahdessa lapsessa on työtä kuin yhdessä..

Minulle ja perheelleni tämä homma toimii mainiosti, jos en jaksa jokaista viikonloppua tehdä, voin maksaa tallivuokraa enemmän ja olla kotona vkl, en vaan oikein keksi mitään muita syitä pois olemiselle kuin sairastelun. Silloin olen pois, eikä siitä syystä pois ollessa ole koskaan tarvinnut maksaa tallivuokraa enempää. Reilu tallinpitäjä.

Minulla menee tallin tekoon tunti ja hevosten ajoon tunti/hevonen, ja ajan ne vuoropäivinä, starttarilla vain pari kertaa viikossa. Joten aikaa yhteensä olemme lasten kanssa tallissa noin 15 tuntia/vko. Jonkun mielestä toki mahdotonta ja liian raskasta kaikille, mutta meille se on yhteistä aikaa ja ulkoilua, mielummin minä tallilla sen ajan kulutan kuin perse homeessa (ja kaksinkertaisen kokoisena) hiekkalaatikon reunalla.

Ja sille opelle terkkuja, että ikinä et lasten ulkoisesta olemuksesta arvaisi, että meillä on hevosia. Minun ulkoisesta olemuksestani kyllä, lähikaupan kassalla jos tulen tallista suoraan. Muuten et.

Tässäkin tapauksessa olisi vain pitänyt pitää suunsa kiinni, eikä edes raottaa sellaista mahdollisuutta, että kaikki on mahdollista kun vaan tinkii oikeista asioista, eli itsestään. Ei, ostetaan kaikki itselle ja lapselle liikaakin, heitetään kaikki muu elämä ikkunasta ulos. Niin ja tietty kissat, koirat ja hevoset perässä. Ei niitä tarvita, nyt on lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme