Mitä valmisruokia teillä syödään?
Kommentit (21)
Maksalaatikkoa ja hernekeittoa syödään muutaman kerran vuodessa, vielä harvemmin jotain muuta laatikkoruokaa.
Pinaattilettuja noin kerran kuukaudessa. Torteliineja saman verran. Eipä muuta.
kirjolohikiusaus ja pinaattiletut, ehkä kerran kuussa.
ja kausiluontoisesti, joskus pari kertaa viikossa, joskus ei pitkiin aikoihin yhtään. Joskus harvoin kauheessa kiireessä samaisesta luomukaupasta sellaisia (halutessa) mikrolämmitettäviä pusseja, joissa esim riisiä, linssejä ja soijaproteiineja tai tofutäytteisiä ravioleja. Joskus myös valmis seitanpihvejä tai muita vastaavia pyöryköitä. Normaalisti teemme kaksi (eri) lämmintä ruokaa päivässä. Emme silti koskaan syö pelkästään noita eineksiä, vaan ne tulevat osaksi ateriakokonaisuutta.
Verimakkarat ja veriletut, varmaan 1xkk jotain noista. Aa ja niin grandiosan classik pizzaa kans varmaan 1xkk.
Pinaattien lisäksi kasvishernaria purkista keskimäärin kerran kuussa, juustotäytteisiä ravioleja tomaattikeittoon parin kuukauden välein.
Maksalaatikkoa, kinkku- ja kirjolohikiusausta. Pinaattikeittoa. Makaronilaatikkoa. Syödään silloin tällöin.
Ei ikinä. Pizzaa haetaan joskus kotiin, ei muuta. Siis pizzeriasta, jolloinhan se e i ole mikään eines oikeasti, mutta valmis kyllä:)
Nakkeja meillä ei syödä, makkarat ostan pienest lihakaupasta jossa ne tehdään tuoreista raaka-aineista paikanpäällä.
Hernesoppa on niin helppoa tehdä itse, et en vaivaudu tölkkeihin.
Samoin maksalaatikko on itse tosi helppo tehdä. Et ei kiitos eineksille.
maksalaatikkoa samoin, pizzaa kerran viikossa, välillä kyllä tehdään itsekin. Poistoalesta ostan välillä mitä tahansa, jos sopivasti kohdalle sattuu, vaikka riisipuuroa, lihasoppaa, kotikylän lihapullia, joitakin mikroaterioita ym.
Satunnaisesti kiiretilanteessa napataan joku valmisruoka jollekin, jolla on kiire eikä ehdi odotella muiden ruoka-aikaa tai on ruoka-aikana muualla.
Mutta jos olen paljon töissä niin silloin useammin. MOzzarellapizza, purkkihernekeitto, maksalaatikko.
Nakkeja meillä ei syödä, makkarat ostan pienest lihakaupasta jossa ne tehdään tuoreista raaka-aineista paikanpäällä. Hernesoppa on niin helppoa tehdä itse, et en vaivaudu tölkkeihin. Samoin maksalaatikko on itse tosi helppo tehdä. Et ei kiitos eineksille.
En tykkää valmisruoista eivätkä ne muutenkaan tunnu oikealta ruoalta. Mies syö välillä maksalaatikkoa ja minä makaronilaatikkoa. Pari päivää sitten tuli ostettua kirjolohipullia, enpä aio ostaa toiste.
ranskalaisia. Siinäpä ne, ei kauhean usein mutta joskus. Perunamuusia noista eniten käytetään
valmiista aterioista, siis esimerkiksi hernekeitto, mikroruoat, maksalaatikko.
EIkä puolivalmisteista...
1-4 kertaa kuukaudessa. Yleensä tortellineja, välillä kana-juurespannua, pizzaa ja kevätkääryleitä.
josta teen nakkikeittoa, ehkä kerran kuussa.
Rasnkanperunoita, joita syödään sunnuntaisin ehkä kerran kuussa, ja purkihernekeittoa meilläkin syödään talvisin, kerran kuussa keskimäärin sitäkin.
Kesällä grillataan grillimakkaraa takassa. Siinä ne meidän einekset, ja töihin kiireessä ostan joskus roiskeläppää eli Saarioisten jauhelihapizzaa.
Aika vähän meillä syödään eineksiä, tehdään itse ruuat, tulee halvemmaksi, on terveellisempää ja maukkaampaa. Liha oikeasti lihaa, ja hyvälaatuista sellaista.
Hernaria ehkä joka toinen viikko, on koko perheen suosikkia ja nimenomaan purkista. Maksalaatikkoa ehkä kerran kuussa tai harvemmin, pinaattilättyjä samoin. Tai niitä syö mies ja lapset, minä en.
Mun mielestä valmisruoka on lämnmittämistä vaille valmista, joten en koe että esim. makkara tai nakit on valmisruokaa. Tänään tein kärkkäristä makkarakastiketta, mutta kyllä se oli mun mielestä jotain muuta kuin valmisruokaa. Piti pilkkoa makkarat ja sipuli, ruskistaa, laittaa joukkoon paseerattua tomaattia, mausteita, vettä ja suurustaa maizenalla. Aika lailla yhtä kauan meni kuin vaikkapa jauhelihakastikkeessa.
satunnaisesti, ehkä pari kolme kertaa kuussa. muut valmisruoat eivät lapsille maistu.