Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäsäännöllinen kuukautiskierto ja raskaaksi tulo?

16.11.2005 |

onko antaa neuvoja epäsäännöllisiin kuukautisiin ja raskautumiseen..kuinka helposti tärppäsi vai tarvittiinko avuksi ovulaatiotestejä,lääkärin tutkimuksia ym?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa yritettiin 8 kk ennen kuin tulin raskaaksi. Toista yritettiin ensin 9 kk, jonka jälkeen keskenmeno, ja uudestaan tärppäsi 4 kk kuluttua. Ovulaatioita en sen paremmin yrittänyt metsästää, kun saattoi tulla missä kohdassa kiertoa vaan. Paras ohjeeni on, että unohda oviksen metsätys ja kaikenlainen laskeminen ym. Normaalia seksielämää (mahdollisimman aktiivista tietenkin :) vaan, niin kyllä se sitten jossain vaiheessa onnistuu. Meillä ainakin tulin raskaaksi aina niistä kierroista, jolloin ei jostain syystä oltu oikein tietoisesti yritetty (esim. esikoinen tärppäsi siitä kierrosta, jolloin lopettiin tietoinen yrittäminen molempien kyllästyttyä ainaisiin pettymyksiin. Kakkonen taas tärppäsi siitä kierrosta, kun molemmat sairastimme poskiontelontulehdukset sekä minä vielä mahataudinkin, ei siis edes ollut juuri seksielämää :)

Jos ei vuoden sisään onnistu, niin kannatta kysellä gynekologilta neuvoja.

Vierailija
2/9 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti!! Vaikka kuukautiset ovat aina olleet todella epäsäännölliset ja minua " varoiteltu" että en ehkä helposti tule raskaaksi...

Nyt rv 23+2 menossa :)

Neuvoja ei ole antaa. Mutta lääkäriin kannattaa mennä jos plussaa ei kuulu tai kuukautisia.

T. Suzy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa tuosta pillereiden lopetuksesta raskaaksi tuloon meni 9kk (n. 8 kuukautiskiertoa). Neljännestä kierrosta lähtien aloin kokeilemaan oviksen löytämistä aconin ovistesteillä, joka aina löytyikin (aina 14 vrk päästä oviksen löytämisestä alkoi menkat). Lopulta lähete naistentaudeille keskussairaalaan ehti lähteä matkaan, ja sit olinkin jo raskaana, eli sai peruuttaa ajat. En tiiä, oliko joku psykologinen vaikutus tuolla lähetteen lähtemisellä, vai onko se vaan niin pienestä kiinni, milloin tulee raskaaksi. Aikalailla jokatoinen päivä/joka päivä oviksen aikoihin ollaan touhuiltu, loppukierrosta ja alkukierrosta (menkkojen aikaan) vähemmän.

Vierailija
4/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi tulin 2vuoden yrityksen jälkee ja nyt viikkoja 31+6 =)

nekkuli ja elmeri31+6

Vierailija
5/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut aina epäsäännöllinen kierto. No oli se toki säännöllinen kun söin pillereitä, mutta muuten se on ollut kaikkea väliltä 21-100 päivää. Noin kaksi vuotta sitten jätin pillerit pois. Siitä vuosi eteenpäin ja saldona oli: Kahdet kuukautiset, kaksi raskautta ja varhainen keskenmeno. No toinen raskaus jaksoi loppuun asti ja nyt meillä on ihana 4,5kk ikäinen tyttö.

Mitään ovulaatiotestejä ym. en käyttänyt vaan tulin kohtuu helposti raskaaksi vaikka aikaa menikin. Tai ainakin itse koin sen helpoksi, kun ei tarvinnut kuukausittain jännätä.

Onnea yritykseen!

Puzzle

Vierailija
6/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme kertaa olen tullu raskaaksi eka yrittämällä,siis ekassa yrityskierrossa...

Vierailija
7/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pillereiden lopettamisen jälkeen oli pari ekaa kiertoa tasasia ja seuraavakierto niistä ylipitkä. Sen jälkeen raskauduin ilman mitään testejä. Mutta ovis oli ollut paljon myöhemmin mitä ajattelin.(tämä selvisi sikiön koosta ultrassa) Kuitenkin päätimme silloin kun aloimme yrittämään tätä vekkulia,ettemme ala käyttämään mitään ovistikkuja. Mutta kaikilla on yksilöllistä raskautuminen. mitään neuvoa en voi antaa,muuta kuin että ei kannata stressata. Kyllä se vaavi sieltä tulee kun on tullakseen.

Tsemppiä yritykseen :)

Lilli 81 11+5

Vierailija
8/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi välttämättä mitään lisätoimenpiteitä, vaikka kierto oiskin epäsäännöllinen, ovulaatio voi silti tapahtua. Mutta aina ei tietenkään sitä voi tietää etukäteen, täytyy vain yrittää ja toivoa:)

Jos ei vauvaa ala kuulua vuodessa, ota lääkäriin yhteyttä, ja jo ennemmin, jos kuukautisiakaan ei kuulu, mutta et ole raskaanakaan. Mulla oli yhdellä tutulla kuukautiset pois kolmea-neljää kuukautta, sillon alkaa jo hermo mennä ku ei raskaanakaan ole, joten hän sai jotai hormooniapua lääkäriltä ja olikin jo parin kuukauden kuluttua raskaana. Hän siis tarvi apua ovikseen... Lykkyä tykö!

Vierailija
9/9 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto ollut aina 28-76 ilman pillereitä.

Ekan kanssa oli tyyli tulee jos on tullakseen(sama tyyli oli kakkosen ja tän kolmosen kanssa eli varsinaisesti ei ole muksut tekemällä tehty) ja se vei puoli vuotta.

Toisen kanssa kävi niin, että kokeilin kierukkaa muutaman kuukauden, mut ei sopinut joten otatin kierukan pois 8/99, vikat kuukautiset oli 12/99, 3/00 kävin lekurilla kun outoja alavatsakipuja, mut raskaustesti näytti negaa, pisti sairaalaan tutkimuksiin ja kun sinne pääsin 4/00 oli rv 8. Eli meni n. 7kk

Ennen kolmatta söin pillereitä 4vuotta, jolla kierto pysyi säännöllisenä. Lopetin ne 12/04, menkat tuli 2/05, testejä tein muutamat, kun menkkoja ei kuulunut 12 viikkoon, kunnes vappuaattona tuli haamu. Viikko myöhemmin vahva+. Eli meni n.4kk

Heidi 32+3