Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urheilijat ja/tai laihduttajat neuvoja kaivataan

Vierailija
12.03.2012 |

Olen nyt viimein päättänyt tiputtaa muutamat ylimääräiset kilot joita vuosien ja raskauksien saatossa on kertynyt vajaa kymmenkunta.

Aloitin urheilemisen vuodenvaihteessa noin 4-5x viikko siten että välillä on esim. 30min hölkkälenkki melko kovemmalla sykkeellä, välillä 60min rauhallista hiihtoa, välillä työskentelyä punttisalilla painoilla.

Edistystä on tapahtunut siten, että urheilussa huomaa kunnon kasvaneen. Lihaksia on tullut lisää ja rasvaa palanut niin että osa vanhoista vaatteista alkaa sopia päälle, mutta kiloja ei ole vielä lähtenyt kuin kaksi. Ongelmana on, että meillä kiertää tyypilliseen lapsiperheen tapaan usein flunssia yms. Tällöin saattaa mennä kokonainen viikkokin ilman mahdollisuutta treenata.

Ruokavalioon en ole tehnyt mitään suurempia muutoksia. Syön neljä kertaa päivässä; aamupalan, luonaan, päivällisen ja iltapalan. Muuten ruokailu on ihan järkevää annoskokojen ja ruuan laadun suhteen, mutta iltaisin tekee mieli napostella. Tapa, jota minulla ei ole ennen ollut. JOs en syö illalla tuhdisti, herään nälkäisenä ennen aamua. Pienin lapsista herättää vielä kolmekin kertaa yössä. Vanhemmat lapset onneksi vaan erityistilanteissa, kuten kipeinä.

Millaisilla elämäntapamuutoksilla olisi mahdollista pudottaa viimeiset viisi kiloa, ja millainen aikataulu on realistinen? Kuinka pian flunssasta toipumisen jälkeen on turvallista urheilla? Mikä auttaa parhaiten valvomisesta johtuvan väsymyksen voittamiseen ja itsensä motivoimiseen laihduttamiseen?

Vinkkejä ja kokemuksia otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluumin putoaa vaatteet päältä, kuin pari kiloa painosta.

mitä väliä, mitkä lukemat vaaka näyttää, jos edistystä tapahtuu?

ihaile itseäsi peilistä ja jos et voi liikkua, syö kevyemmin.

Vierailija
2/2 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksesta ja juttuja, mitä olen itse ammattilaisilta kuullut. Liikuntamäärät kuulostaa hyvältä. Huolehdithan, että joku suoritus parantaa myös peruskuntoa eli liikut tarpeeksi alhaisella syketasolla. Reipas noin tunnin kävalylenkki vaunujen/rattaiden kanssa voisi esimerkiksi olla hyvä vaihtoehto.

Jos illalla tekee mieli napostella, on todennäköisesti päivän aikana syönyt liian vähän. Itselläni on usein sama ongelma. Kannattaa kokeilla pitää ruokapäiväkirjaa vaikka muutamakin päivä esimerkiksi kiloklubissa tai muussa vastaavassa ilmaisessa palvelussa. Saa suuntaa antavan kuvan siitä syökö tarpeeksi monipuolisesti ja ylipäätänsä tarpeeksi. Itse huomasin tuon avulla, että ruokavaliossani ei ollut tarpeeksi hyviä rasvoja. Hyviä rasvoja lisäämällä napostelun tarve vähentyi ja paino lähti laskuun.

Flunssan suhteen minulle on opetettu, että yhtä monta päivää pitää levätä kun on sairastanutkin ennen kovaa treeniä. Kevyempää liikuntaa voi toki harrataa jo aikasemmin, jos vointi sen sallii. Kuumeen jälkeen kannattaa olla varovaisempi kuin perus flunssan.

Jos haluaa pysyviä tuloksia, kannattaa painon antaa pudota maltillisesti 1kg/2vkoa tai jopa 1kg/3vkoa. Nälkäkuurin jälkeen kilot tulevat helposti takaisin.

Onnittelut jo saavutetuisa tuloksista ja tsemppiä jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla