Jos kouluikäinen käy kahden tunnin välein vessassa, onko se mielestäsi usein?
Kommentit (15)
2 t välein vessassa käyminen on kenelle tahansa usein.
Kyllä normaalisti juovalle ihmiselle suurinpiirtein kahden tunnin välein tulee pissahätä.
nyt ole aika yksilöllistä. Minä käyn itsekin vähintään joka toinen tunti ja nyt raskaana useamminkin. Ei ole ainakaan minun kohdallani merkki mistään ongelmasta tai sitten minulla on ollut joku ongelma yli 30 vuotta.
Ekana tulee mieleen diabetes tai pissatulehdus, mutta voi toki olla toiminnallistakin eli rakko vain on yliaktiivinen. Jos ei pysty olemaan harvemmin pissaamatta niin kyllä asia pitäisi selvittää lääkärissä.
Jos juo normaalisti tai runsaasti, tulee varmasti naiselle pissahätä parin tunnin välein. Itse juon pari litraa päivässä ja juoksen vessassa kyllä aika usein.
rakkoon tai johonkin muuhun häiriöön/sairauteen. Lapsista en niin tiedä onko suunnilleen sama määrä.
vai onko tuo vaan päivällä?
Jos käy öisinkin useamman kerran niin kyllä sitte on jotain mätää. Aloittaisin verensokerin mittaamisesta. Helpoin ja nopein ja sulkee diabeteksen pois...
yökastelua tosin poitsu 5 vee, sairaalasta oikein kehoittivat poikaa käymään pissalla 2 h välein. Tällöin kuulemma rakko pääsee kunnolla tyhjenemään.
Kirvelyt ym. on sitten taas erikseen.
öisinkin herään, mutta vain kerran, tosin joskus kahdesti. Mua tutkittiin nuorempana, opiskeluaikana ja vielä työterveyshuollonkin kautta jokunen vuosi sitten. Ihan terve olen, niin sanovat. Käyn sit vaan useammin vessassa kuin muut :).
Mutta mulla ainakin asia tutkittiin, ei ollut vanhempien ja opettajien mielestä ok, että parin tunnin välein, joskua jopa joka välitunnilla laukkasin vessassa.
Ihmetys oli kyllä suuri, kun ainoat kuukaudet, jolloin kävin HARVEMMIN olivat, kun olin raskaana. Kaikilla muilla kavereilla ja tutun tutuillakin mennyt juuri päinvastoin...
aikuisen naisen kuuluisi käydä vessassa noin kahdeksan kertaa päivän aikana (ei yöllä). Silloin rakko toimii normaalisti.
rakkoon tai johonkin muuhun häiriöön/sairauteen. Lapsista en niin tiedä onko suunnilleen sama määrä.
Itse käyn vessassa parin tunnin välein kotona mutta en yöllä enkä koulussa onkohan mulla joku vika kun pissaa tulee normaali määrä eikä kirvele
Tyttönä koko kouluajan oli näin: joka toisella välitunnilla vessaan. E ollut oikeastaan tarvetta, MUTTA jos en käynyt, meinasi tulla liian kiire ennen seuraavaa välituntia ja oli jo vaikea keskittyä opetukseen. Yritin vuosien vieriessä monta kertaa pidentää väliä, onnistumatta.
Nykyään istumatyössä tai kotona istuessa väli voi olla neljäkin tuntia, mutta ylösnoustessa tulee kiire, kuin "pohja" pettäisi heti!
Kyllä mäkin käyn pissalla parin tunnin välein.