Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen teillä siivoaa huoneensa itse?

Vierailija
09.03.2012 |

Minkä ikäinen kykenee

a) järjestämään lelut paikalleen?

b) järjestelyn jälkeen imuroimaan?

c) järjestelyn jälkeen imuroimaan, luutuamaan ja pyyhkimään pölyt?

Millaisia siivousrutiineja vaaditte lapsiltanne?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin itsenäisesti, täydellisesti, ilman erillistä käskyä, ajallaan ...

Meillä on siis lapsilla siivouspäivän lista, jossa jokaisella erikseen mitä pitää olla tehtynä ennen kuin saa pihalle lähteä.

Niin kuudesluokkalainen hoitaa hommansa ok, kasiluokkalaisella on tullut notkahdus, ilmeisesti teiniys ja suuret läksymäärät verottavat, kolmasluokkalainen ei yleensä muista koko asiaa ennen kuin joku huomauttaa ja työ jää koko ajan kesken, eskarilainen tekee innoissaan, mutta jälki joissakin asioissa vähän viimeistelyä vaille.

Meillä lapset eivät ole koskaan aloittaneet siivoamista vaan ovat olleet siinä mukana ihan heti kun rätti pysyy kädessä. Että ovat sikäli taitavia. Meillä myös nostata henkeä, että kiva kun tulee viikonloppu, yhdessä siivotaan, sitten voitte / voidaan katsoa elokuva, kavereita voi tulla, karkkipäiväkin sitten jne. Nämä on kytketty yhteen varhaisesta ja lapset jotenkin itsekin nauttivat tästä rytmistä, että oma huone ja koti pitää olla siisti, sitten on ihana mennä saunaan ja relata.

Vierailija
2/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6- ja 8-vuotiaat siivoaa huoneensa pyydettäessä/käskettäessä. Laittavat lelut paikoilleen, vievät pyykit pesuun ym, mutta pitää kyllä vähän valvoa ja käskyttää.. Imuroivat huoneen toisinaan. Minä pyyhin pölyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) vissiin olivat n 5 vuotiaita, pölyt myös

c) huoneitaan eivät ole ikinä luutunneet

Meillä ei ole ns rutiineita, eli lapset hoitavat huoneensa itse, tarvittaessa. Muuten kotitöitä tehdään, kun ehditään, on tarve tms.

Mä pesen lattiat ja ikkunat, muita töitä voi kaikki tehdä.

Mutta siis 5 veestä on hommat hoituneet ilman jeesausta.

Vierailija
4/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) 3-4-vuotiaana b) ja c) 5-vuotiaana.

Itse on pienestä pitäen halunnut mukaan siivoilemaan ja nyt sujuu jo todella hyvin. En vaadi mitään viimesen päälle siisteystä, mutta kun siivoaa ei tarvitse korjailla jälkiä. Vaadin ja tarvittaessa autan 4 ja 5 vuotiaita petaamaan petinsä aamuisin ja lelujen keräämisen paikoilleen leikkien jälkeen tai viimeistään illalla. En ole mikään siivousintoilija.

Vierailija
5/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) vissiin olivat n 5 vuotiaita, pölyt myös

c) huoneitaan eivät ole ikinä luutunneet

Meillä ei ole ns rutiineita, eli lapset hoitavat huoneensa itse, tarvittaessa. Muuten kotitöitä tehdään, kun ehditään, on tarve tms.

Mä pesen lattiat ja ikkunat, muita töitä voi kaikki tehdä.

Vierailija
6/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että milloin mainitsemani toimet on tehty itsenäisesti niin, ettei jälkiä tarvitse paikkailla tai olla apuna.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi