Olenko väärässä, siinä että, jos ja kun lapsella on avustaja esim.
päiväkodissa. Niin avustaja ei ole velvoitettu pitämään silmällä muita ryhmän lapsia?
Kommentit (9)
kenellään on henkilökohtaista avustajaa. Pyörätuolissa olevalla lapsella saattaa olla.
Vain sokea tms. saa henk.koht avustajan.
Meillä on kaksi avustajaa. Itse olen toinen, ns. ryhmäavustaja eli vaikka olen yhden lapsen erityisvaikeuksien vuoksi ryhmään palkattu, tehtävänäni on toimia koko ryhmän ylimääräisenä aikuisena, jotta esim. lastentarhanopettaja ehtii tehdä erityistä tukea tarvitsevan kanssa tehtäviä.
Toinen avustaja toimii yhden lapsen kanssa koko ajan, sillä lasta ei saa jättää hetkeksikään ilman valvontaa. Ja hän todellakin pysyy vain sen lapen kanssa, itse saatan tuurata muissa ryhmissä välillä.
ottaa avustaja yhden lapsen takia, mutta avustaja on kuitenkin kaikkia lapsia varten.Siinä ei ole mitään väärää.
muita velvollisuuksia. Häntä ei voi esim. jättää yksin lapsiryhmän kanssa.
vaan sijaistamassa toisessa ryhmässä. Siinä ei avustajan auta väittää, että ei kuulu tehtäviin, esimiestä on toteltava ja mentävä. Periaatteessa työsopimus on tehty yhden lapsen avustajaksi, käytännössä tehdään se, mitä pomo käskee.
vaan sijaistamassa toisessa ryhmässä. Siinä ei avustajan auta väittää, että ei kuulu tehtäviin, esimiestä on toteltava ja mentävä. Periaatteessa työsopimus on tehty yhden lapsen avustajaksi, käytännössä tehdään se, mitä pomo käskee.
niin ja tästä jos nostaa metakan niin?
Vierailija - 09.03.12 04:54 (ID 14443379)
joita on jostain syystä viikottain.
voi olla lapsiryhmän mukana, ja olla puuttumatta, jos oikeasti jotain ongelmatilanteita tulee. Heitteillejättö on rikos ohikulkijankin kohdalla.
Kokonaan toisen ryhmän sijaisena olo on eri juttu.