Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kummilasta sinulla on, ja annatko kaikille laatuaikaa?

Vierailija
08.03.2012 |

Minulla on kuusi kummilasta, miehellä vielä yksi lisää, ja omia lapsia meillä on neljä. Totuus on se, että kauheasti meillä ei mitään laatuaikaa ole kummilapsille tarjota, toki kyläilemme aina silloin tällöin puolin ja toisin näiden perheiden kanssa, mutta emme kutsu lapsia esim viikonlopuiksi yksin kylään meille. Minulla on siitä hieman huono omatunto, mutta kun ollaan työssäkäyviä ihmisiä, ei vain repeä kaikkeen. Kenenkään kummiudesta emme ole tietenkään halunneet kieltäytykään, ja ainakin esirukouksia on tarjolla, ja tottakai ne 'pakolliset' muistamiset.

Miten teillä muilla, joilla on useampi kuin pari kummilasta, onko teillä heille aikaa, ja hyvä omatunto asian suhteen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vaan synttärikäynteihin. Ei vaan ehdi kun oma perhe ja työ hoidettavana.

Ihaniahan ne naperot on mutta omat lapset ovat etusijalla.

Vierailija
2/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hänet viimeksi vauvana, nyt on jo nuori mies (täysi-ikäinen). Vanhemmat aikoinaan eivät pitäneet sopimuksista kiinni, eivät käyneet, soittaneet tai mitään. Minä aikani yritin mutta yhteydenpito loppui kun muuttivat eivätkä ilmoittaneet uutta osoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuppaa itseäni mihinkään.

Vierailija
4/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vaan synttärikäynteihin. Ei vaan ehdi kun oma perhe ja työ hoidettavana.

Vierailija
5/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä heistä näen oikeastaan viikottain, aika usein käy meillä yökylässä nuoremman sisaruksensa kanssa.

Yksi asuu niin kaukana, että näemme vain kerran-kaksi vuodessa. Kun hän oli pienemi, vietti kesällä aina viikon luonamme, ei enää, on jo niin iso :)

Kolmannen kanssa en ole oikeastaan ollenkaan tekemisissä, pakolliset joulu- ja synttärilahjat vain.

Vierailija
6/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en hirveästi pidä yhteyksiä. Toki muistan nimpparit, synttärit ja joulut mutta harvemmin muuten vaan kysyn kuulumisia.

En vaan kerkeä, kun on omakin perhe huollettavana.

Vierailija
7/7 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jotenkaan tottunut sellaiseen. Olen siis kaikkien kummilasten kanssa ihan väleissa, mutta en näe heitä mitenkään kovin usein, ovat kaikki jo aika isoja, pieninkin tokaluokkalainen. Kaikkeahan heidän kanssaan voisi tehdä, mutta ei ole tullut tavaksi. Ei munkaan lasten kummit mun lasten kanssa vietä "laatuaikaa", eikä se tee heistä mun mielestä mitenkään huonoja kummeja. Kummiuden merkitys on aika vähäinen mun maailmassani.

Omat kummini olen nähnyt viimeksi ehkä 20 vuotta sitten. Toisen näin viimeksi alle kouluikäisenä, ja olen nyt 38 vuotta... Kaipa tää on lapsuudesta opittua tää kummikäyttäytyminen.