Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä miksi työttömät valittavat ettei ole tekemistä tai on tylsää?

Vierailija
08.03.2012 |

Aika menee työttömänä tai eläkeläisenä aivan liian nopeasti.

Kertaakaan ei ole ollut tylsä päivä tai tekemisestä pulaa.

En ymmärrä sitä, että joku valittaa ettei keksi työttömänä itselleen mieluisaa tekemistä.

Sohvalla löhöäminenkin on tekemistä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hampaan irvessä opettelee jotain yksinään, niin onpa tosi hauskaa. Se joka tykkää käsitöistä, voi esim. inhota leipomista yli kaiken. Aina kun yrittää tehdä jotain, niin epäonnistuu. Ei sitä joka päivä viitsi yrittää, jos on täysin kädetön jossain asiassa.

Mikä sun koulutus/ammatti on?

Vierailija
22/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän ihmisiä, jotka eivät osaa jompaa kumpaa tai kumpaakaan. Tosin on mullakin asioita, jotka eivät yrityksistä huolimatta suju, mutta onneksi löytyy aina ihmisiä, jotka ne osaavat. =)

Joka tapauksessa on tylsää tyrkyttää ihmisille sellaista tekemistä, joita he eivät osaa, ehkä jopa inhoavat. Kyllä sullakin varmasti on jotain sellaista tekemistä mistä et tykkää yhtään. Täyttäisitkö sä sillä tekemisellä päiviäsi ja olisit todella hyvällä tuulella, kun nyt taas sait osoittaa itsellesi, että epäonnistuit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin ruuanlaitossa :)

Jos tuntuu vaikealta, niin aloittaa helposta, ei heti kannata yrittää jotain vuoritettua juhlamekkoa ommella :) En nyt muista miten itse aloitin, mutta aluksi vaan korjailin vaatteita, ja muokkasin ostamiani juttuja (tyyliin pienensin pöytäliinaa tms). Ekoja itse ompelemiani vaatteita taisi olla leveähelmainen hame, joka oikeasti oli vaan suora kangaskaitale jonka ompelin renkaaksi, alareunan käänsin ja yläreunaan ompelin kuminauhakujan ja laitin sinne kuminauhan. Pelkkää suoraa saumaa, ai ollut vaikea :) Pikkuhiljaa ne taidot karttuvat.

Ja ei tosiaan kaikkien tarvitse ommella, kuto tai virkata, kyllä käsillä voi tehdä muutakin, tähän vuodenaikaan vaikka pääsiäsikoristeita ;) Tai jos puutyöt yms. tuntuu helpommilta niin sitten rakennella. Mutta korjailu tuntuu ainakin itsestä ylipäänsä helpommalta aloittaa: ei ole vaikea parsia jotain ratkennutta saumanpätkää tai korjata rautalangalla repsottavaa pyykkitelinettä.

Ja mitä materiaaleihin tulee, niin ei tartte aina ostaa kallista. Meillä ainakin kertyy kaikenlaista hyädynnettävää ihan arkielämässäkin, ja ihan Prismoistakin saa jo kaikennäköistä tarviketta. Ei hirveen ihmeellistä, mutta ehkä aloittelijalle parempi niin :) Ja tietty jo paikkakunnalta löytyy esim. kierrätyskeskus tai kirpputosi niin valinnanvara kasvaa huikeasti.

Kas yllätys, niitä kädentaitoja oppii kun harjoittelee ja mikäs sen parempaa jos on kaiket päivät aikaa harjoitella.

Vierailija
24/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän sitä voipi vähän masentua pidemmän päälle. Ja se sitten aikaan saa tylsistymistä jne.

Vierailija
25/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta innokas kyllä opettelemaan vaikka pitsinnypläystä jos aikaa olisi.

Monilla on kai tuo se ongelma, ettei mikään kiinnosta tai innosta.

Vierailija
26/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on sitten joku kiinnostava maininta, luen senkin artikkelin. Sieltä eksyn kolmanteen, neljänteen ja viidenteen... Tai sitten jos leffassa on joku kiinnostava henkilö/hahmo, luen siitä ja taas eksyn lukemaan kaikesta siihen liittyvästä.

Kuvia etsin, koska tykkänä katsella kauniita kuvia :D vaihtelen taustakuvaa ja sitten mulla on blogi (ihan vaan mulle, muut ei näe), jonne lataan niitä kuvia fiiliksen mukaan, joskus kirjoittelen haveeita, mitä on tapahtunut, puran ajatuksiani tms. Mutta tosiaan nautin ihan vaan siitä kauniiden kuvien katselusta (flickr on tässä muuten hyvä, samoin weheartit).

Testejä ja pelejä teen ihan huvittelumielessä, testejä vähän samaan tapaan kuin monet lukee horoskooppeja.

Olen kyllä sellainen että minua kiinnostaa melkein kaikki, ja saan usein iloa ihan pienistäkin asioista. Varmaan vähän lapsellinenkin kun pelit yms. huvittavat, mutta ainakaan en pitkästy helposti :)

sä sieltä wikipediasta sitten esimerkiksi luet? Muutamia blogeja mäkin luen, mutta en niin montaa että niihin nyt kovin kauan menis. Mihin sä niitä kuvia etsit?

Fb:ssä olen ja pelejä pelaan,mutta niihin kyllästyn aika nopeesti. Testit netissä on yleensä aika diibadaabaa,ja ne luotettavimmat äo-testit on jo tehty. Leffoja toki katson minäkin.

Vierailija
27/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei osaa, niin olis aika opetella.

Vierailija
28/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse luen tosi paljon, ja tykkään katsoa leffoja. Luen juttuja esim. lukemani kirjan kirjoittajasta, tapahtumapaikasta tai muusta siihen liittyvästä (esim. aikakaudesta). Tai sitten ajankohtaisaiheista, saatan lukea taustatietoja jollekin uutiselle, esim. poliittisesta liikkeestä, jostain henkilöstä, maanjärjistyksistä, jostain taudista jne.

Vierailija
29/31 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ohjelmaa, että pitäisi olla ainakin viisi vuotta työttömänä että ehtisi katsoa vuoden aikaan katsomatta jääneet ohjelmat, jotka olisi tahtonut katsoa.

Ei käy aika pitkäksi työttömänä, aika ei riitä siihen kaikkeen mitä tahtoisin tehdä.

Vierailija
30/31 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tietyn aikaa jaksaa, mutta kun kaikki on nähty ja tehty, rahaa ei ole, ei töitä tai mitään. 500e pitäisi pärjätä, toimeentulotukea en ole hakenut enää vuosiin, koska silloinhan olisin vain työtön sossurotta joka elää "teidän" rahoilla. Työhön ei palkata koska ei ole vuosien kokemusta ja työttömyyskin vain pitenee pitenemistään. Nuoret vie "paskaduunitkin" joten niihinkään ei enää oteta. On oltu osarina ja muuta, lupailtu jatkoja ja kun aika koittaa on löytynyt taas uusi "uhri" tilalle. Jossain vaiheessa iskee se masennus ja enää ei ole voimia edes yrittää tai edes lähteä kotoa. Henkinen kuolema tulee jossain kohtaa ja muutut zombiksi, joka miettii itsemurhan ja sohvan väliltä. Jos joku haluaa vaihtaa työnsä minun rooliin niin vaihdan mielelläni, voin maksaa veroja jotta sinä saat sen 500e ja sinnittelet sillä vaikka loppuelämäsi.

Vierailija
31/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, ja tämä se vasta tylsää onkin, mulla ois kotona niin paljon järkevämpääkin tekemistä, yhteiskunta vielä maksaa tästä hommasta....En ihmettele että tämä maa on konkurssissa kun tämmösistä paska hommista maksetaan palkkaa... Suoraan sanoen käyn lepäilemässä Täällä töissä, todelliset työt neljän lapsen äitinä onkin sitten kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi