Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä tuplarattaista kaivataan.

Vierailija
07.03.2012 |

Eli oon nyt miettimässä mitkä tuplat olis parhaat, mutta tuntuu niin hankalalta. Lapsille tulossa ikäeroa 1v9kk, asutaan taajamassa missä hyvät tiet. Harvemmin tulee käytyä missää metissä tms.

Oon miettiny näitä mountain buggy duetteja

http://www.lastenturva.fi/tuote/mountain-buggy-duet-tuplarattaat-musta/…

sekä teutonian team cosmoja

http://www.lastenturva.fi/tuote/teutonia-team-cosmo-2011-sis-istuinosan…

Vai olisko kuitenki brion perus tuplat paremmat

http://www.lastenturva.fi/tuote/brio-double-wave-tuplarattaat/732159673…

Mountain buggyissä mietityttää se kapeus.. Toisaalta hyvä kaupoilla, mutta onko lapsilla liian ahtaat oltavat.

Ja toisaalta teutonioissa mietityttää leveys, mahtuuko niillä mistään menemää..

On tää vaikeeta.

Kertokaapa ite mielipiteitä, millaset tuplat olis parhaat (voi olla myös jotkut muut kun joku näistä). Entä millaset ominaisuudet olis hyviä /olette todenneet hyviksi..

Kiitos jo etukäteen. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ihan mielettömän tyytyväinen niihin. Asutaan Tampereella ja ainain täällä mahtuu bussiin hyvin. Oltiin kerran pienessä bussissa Phil&Tedsien (tuplat) kanssa ja hyvin mahtui. Edessä on pienemmät kääntyvät etupyörät, joten ne liikkuu hyvin esim. kaupoilla hyllyjen/tankojen väleissä. Lumessakin kulkee hyvin. Aurauspenkkojen yli mennessä oon peruuttanut, muttei niistä nyt pääse "maastovaunuillakaan" ihan tuosta vaan. Meillä ei vauva vielä istu, mutta sittenkin kun molemmat lapset istuu, niin molemmat näkevät hyvin eteen päin. Eikä kumpikaan lapsi ole työntäjän jaloissa potkittavana. Suosittelen!

Vierailija
2/5 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärkeää oli erilliset kuomut, kääntyvät eturenkaat (kahden kanssa on tosiaankin raskaampi työntää ja etenkin kääntyä!). Monissa tuplissa tulee painoraja (yht. 30kg) pian vastaan, joten todellinen käyttöaika on varmaan kun molemmat lapset on alle 4v, jopa 3v. Päädyimme halvoista tuplista mielestäni parhaimpiin eli carenan double swingeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti näitä:

- kesällä on usein jonkin verran hyttysiä, ja hyttysverkko on paljon näppärämpi viritellä vaunuihin, joissa molemmille on omat kuomut. Vauva kun todennäköisesti nukkuu puistoreissut tms.

- mieti miten pidät vauvan syksyllä ja ensi talvena lämpimänä rattaissa, joissa on kiinnityksenä pelkät valjaat. Kuitenkin kylmä tulee alta päin. Ois hyvä, jos vauvalle voi laittaa taljan ja makuupussin (ehkäpä jopa pehmeän lämpökopan tai vastaavan) ja vauva pysyy silti turvallisesti rattaissa, vaikka osaisikin jo liikkua. Tietenkin, jos ette pitkiä aikoja ulkoile talvisin, niin tätä ei tarvitse niin miettiä.

- huomioi se, että monissa sisarusrattaissa kuomu on niin matalalla, että jo parivuotiaan pää osuu siihen reunaan.

- kääntyvät etupyörät on ihan ehdottomat, koska sitä lastia rattaissa on. Ota huomioon että noi etupyörät on riittävän isot, koska pienillä etupyörillä ei tee mitään kun on mentävä katukiveysten yli, joita ei ole madallettu tai muuten vaan kynnysten yli.

Vierailija
4/5 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pitäis syntyä loppukesällä. Hyviä kirjotuksia tullu. Ite oon kyllä kans noitten kääntyvien eturenkaitten kannalla.. Mutta toisaalta taas sitte takaraivossa kummittelee että mitä jos niillä ei teekkää talvella mitään.. Mutta eiköhän niilläki pääse, jos kerta muutki on päässy. :) Lisää mielipiteitä kaipaan.. Merkkejä yms. kehiin. :)

t.ap

Vierailija
5/5 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset peräkkäin tuplissa ja hyvä näin. Jos kääntyvät eturenkaat saa lukittua, ei ne ole ongelma.

Meillä on P&T vervet, mutta saattaisin harkita mutsyn tupliakin (myynnissa at lastenturvalla).

Noi mountain buggyt vaikutti oikein näppäriltä myös, vaikka onkin vierekkäin. Teutonian liian massiiviset mun makuun.

Jos ostaisin vierekkäin olevat tuolla ikäerolls (meillä ikäero lapsilla 1v5kk), niin tosiaan ehdottomasti pitäs olla eri kuomut. Itse myös pidän vaatimuksena sitä, että voi käyttää travel systemiä, eli klikata kaukalon kiinni rattaisiin. Se helpottaa aivan älyttömästi.