Kysyin mieheltäni, onko sillä mitään sitä vastaan, jos jään kotirouvaksi
vuoden päästä (opintoni loppuvat silloin, ja tuntuu että olisin pitkäaikaisen loman tarpeessa, opinnot ja esim. kesätyöt ovat tuntuneet vievän ihan liikaa aikaa ja voimiani)
että mä voisin sitten alkaa haluamakseni ajaksi (vuodeksi, tai sitten vaikka loppuelämäkseni) oikein vanhanajan kunnon kotirouvaksi, tekisin kaikki kotityöt, laittasin ruoat valmiiksi kun mies tulee töistä, hoitaisin lapset ja leipoisin, ja mies hoitaisi taloudellisen puolen.
Mies sanoi, että hänelle sopii hyvin. Saan kuulemma jäädä kotirouvaksi tai lähteä töihin, miten itse haluakaan. Kivaa :)
Kommentit (19)
Jos pidempiaikaista,mies maksakoon vaimolleen eläkettä
loppuelämäkseen kotirouvaksi. Hah, missä miehet maksavat vaimoilleen eläkettä:) Varsinkaan eron koittaessa.
loppuelämäkseen kotirouvaksi. Hah, missä miehet maksavat vaimoilleen eläkettä:) Varsinkaan eron koittaessa.
kyllä ap jotain varmasti sitten keksii...
a) jaksan luottaa siihen, ettei eroa tule ja jos tuleekin, saanhan mä puolet kaikesta, ollaan naimisissa.
b) koko eläkesysteemiä ei välttämättä ole enää silloin, kun olen eläkeikäinen
c) voin myös mennä töihin myöhemminkin, työvuosia jäljellä vielä useampi kymmenen.
ap
harvoja tällaisia helmiä enää löytyy! Pidä kiinni tai tuun kaappaan sen ;)
että jäät kotiin loisimaan, etkä hyödynnä yhteiskunnan kustantamaa kallista koulutusta. Puolensa kaikissa asioissa.
olen :/. Velattomiakin olemme ja rahaa säästössä reilusti!
ja avioliiton kasassa.
Kotitöistä on selkeä työnjako, molemmat tekee elämässään sitä mitä haluaa. Tuo lisää perheen yhteistä aikaa ja vähentää kiirettä ja stressiä arjesta.
että jäät kotiin loisimaan, etkä hyödynnä yhteiskunnan kustantamaa kallista koulutusta. Puolensa kaikissa asioissa.
No ainakin sen, että mieheni ei tarvitse olla töistä pois kipeiden lasten takia ikinä :)
Ja kunnan rahat ei mene lasteni päiväkotipaikkoihin.
Ja voin mä alkaa jotain hyväntekeväisyystyötä tekemään aina silloin tällöin.
ap
Pankkiin vaan asian tiimoilta.
Mieti kuitenkin sitäkin, ap, että ammattitaitosi vanhentuu kotona ollessa. En tiedä millä alalla olet, mutta jos alkaa kotirouvailu venyä, niin mieti jotain keikkatyötä tai pätkää, jolla pidät itsesi kilpailukykyisenä.
mikset jää nyt jo kotiin????Vai opiskellaanko oulussa kenties silitystä???
Ja hah, miks sun pitää käydä kesätöissä jos ukkos elättää... ei ihan mee tää paska provo läpi
päättäjien touhua, niin yks lysti! Itsekin kansanedustajat jäävät sopeuttumuseläkkeelle jopa nelikymppisinä ja ei mikään pieni läke!!
ja avioliiton kasassa.
Kotitöistä on selkeä työnjako, molemmat tekee elämässään sitä mitä haluaa. Tuo lisää perheen yhteistä aikaa ja vähentää kiirettä ja stressiä arjesta.
Ja kun mä vielä oon sellanen, että oikeasti ihan pidän kotitöistä ja kotosalla puuhailusta, työelämä sen sijaan vie multa jotenkin kaikki voimat.
Ja mieheni taas tykkää työstään, mutta inhoaa kotitöitä.
todellinen win-win tilanne siis!
ap
miten haluaa elää. moni vaan ei voi. mä olen aina voinut onneks valita ja olen valinnut työn. toiset viihtyy kotona, toiset töissä. meillä on jo kaikki lapset koulussa pitkiä päivä, joten ihan sama, olenko kotona vai töissä.
mikset jää nyt jo kotiin????Vai opiskellaanko oulussa kenties silitystä???
Ja hah, miks sun pitää käydä kesätöissä jos ukkos elättää... ei ihan mee tää paska provo läpi
(vaikka mieli tekisi!) koska 2 vuotta kuitenkin kohta jo takana ja vuosi enää jäljellä. Onhan se hyvä olla ammatti kuitenkin. Jos vaikka joskus se mieheni jättää ja mun tarvis taloudellisten syiden vuoksi mennä töihin :D
Kesätöissä oon käynyt lähinnä tavan vuoksi ja työkokemuksen saamiseksi, sain siitä esim. lisäpisteitä kouluun hakeutumisessa.
ap
ja minkäikäinen olet?
Mä suosittelisin että jos mahdollista niin saisitko oman alan keikkahommia? esim: silloin tällöin vkl.
Meillä on vain yksi lapsi, mutta erityislapsena hän vaatii enemmän huomiota ja apua kun muut ikäisensä. On tällä hetkellä 8-vuotias. Olen ratkaissut asiani työn suhteen niin, että käyn tekemässä pari kertaa viikossa oman alani töitä sillä aikaa kun lapsi on koulussa. Tämä ratkaisu on meille ihanteellinen. On aikaa olla lapsen kanssa, hoitaa kotia ja hemmotella miestä :) Taloudesta en ole huolissani. Toki olen eläkesäästäjä. Mies maksaa tietyn summan kuussa sinne.
Meillä on vain yksi lapsi, mutta erityislapsena hän vaatii enemmän huomiota ja apua kun muut ikäisensä. On tällä hetkellä 8-vuotias. Olen ratkaissut asiani työn suhteen niin, että käyn tekemässä pari kertaa viikossa oman alani töitä sillä aikaa kun lapsi on koulussa. Tämä ratkaisu on meille ihanteellinen. On aikaa olla lapsen kanssa, hoitaa kotia ja hemmotella miestä :) Taloudesta en ole huolissani. Toki olen eläkesäästäjä. Mies maksaa tietyn summan kuussa sinne.
ja tuskinpa muutakaan omaisuutta.