Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siirtymätilanteet pk:ssa?

Vierailija
06.03.2012 |

Olen varmaan tyhmä, mutta mitä ne tarkoittavat? Pojalla oli eilen eka päivä tarhassa, ja kun menin hakemaan, niin sanoivat muuten menneen päivän hyvin, mutta siirtymätilanteissa tuli välillä ongelmia. whaaaaaaaaat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähdetään ulos. Kestää, ennen kuin siirtyy leikeistä ruokapöytään. Kyse ei siis siitä, etteikö osaisi esim. pukea, mutta on vaan hidas, keskittyy muihin juttuihin, jos pukeminen ei kiinnosta jne.

Vierailija
2/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteet ulos mentäessä ja sisälle tultaessa pukemisineen/riisuuntumisineen ja vessassa käymisineen, sekä mm. tilanteet ennen päiväunia/lepohetkeä ja niiden jälkeen ovat siirtymähetkiä. Siis käytännössä ne hetket, jolloin ryhmässä siirrytään tilanteesta toiseen koko porukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtymistä esim. tilanteesta toiseen (leikkihetkestä ruokailuun, ulkoilusta sisälle).

Eli tilanteita joissa mennän fyysisesti toiseen tilaan tai ryhdytään tekemään jotain uutta.

Lapsi voi säikähtää kun ei tiedäkään mitä on tulossa ja protestoida. Tai yksinkertaisesti tosi hyvä leikki kesken eikä halua lähteä nukkumaan tms.

Vierailija
4/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hitaus ja vaikeus siirryttäessä toiseen hommaan/tilanteeseen on lapsilla ihan tyypillistä. Mulla on ekaluokkalainen poika, jolla edelleen vaikeuksia tässä. Tosin, esim. eskari vuonna petrasi tässä ihan hirveästi. Jos sun lapsi ei ole vielä edes eskarissa, ei tästä tartte mitään stressiä ottaa.

Mun poika puhuu ja puhuu ja unohtaa siinä sivussa pukea tai syödä tai mitä nyt pitääkään tehdä. Päiväkodissakin puki aina viimeisenä, kun ensin kertoili juttuja ja hauskuutti muita kun ne pukivat ja sitten yhtäkkiä havahtui siihen, että muut on jo pihalla. Edelleen on hidas pukija, vaikka siis osaa kyllä ihan hyivn pukea, mutta jostain syystä keskittyy siinä kohtaa kaikkeen muuhun kuin siihen pukemiseen. Sinänsä keskittymiskyvyssäkään ei ole vikaa, keskittyy kyllä oikein hyvin niin halutessaan.

t. 2

Vierailija
5/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaikeudesta hahmottaa tulevaa tai syitä. Muutokset sen hetkisestä tilasta voivat aiheuttaa sisäistä levottomuutta. Siirtymätilanteiden ongelmat voi näkyä ylimenevänä pelleilynä tai vastaanharaamisena.

Vierailija
6/6 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hitaus ja vaikeus siirryttäessä toiseen hommaan/tilanteeseen on lapsilla ihan tyypillistä. Mulla on ekaluokkalainen poika, jolla edelleen vaikeuksia tässä. Tosin, esim. eskari vuonna petrasi tässä ihan hirveästi. Jos sun lapsi ei ole vielä edes eskarissa, ei tästä tartte mitään stressiä ottaa.

Mun poika puhuu ja puhuu ja unohtaa siinä sivussa pukea tai syödä tai mitä nyt pitääkään tehdä. Päiväkodissakin puki aina viimeisenä, kun ensin kertoili juttuja ja hauskuutti muita kun ne pukivat ja sitten yhtäkkiä havahtui siihen, että muut on jo pihalla. Edelleen on hidas pukija, vaikka siis osaa kyllä ihan hyivn pukea, mutta jostain syystä keskittyy siinä kohtaa kaikkeen muuhun kuin siihen pukemiseen. Sinänsä keskittymiskyvyssäkään ei ole vikaa, keskittyy kyllä oikein hyvin niin halutessaan.

t. 2

Ja etenkin viisi vuotias tyttöni on aina ollut tämmöinen haaveilija. Kaikki eivät vaan ole niin reippaita mutta silti minustakin on tullut ihan elämässä pärjäävä :)