Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako raskaana laihduttaa?

Vierailija
06.03.2012 |

Tarkoituksenani oli tiputtaa painoa ennen raskautta, mutta nyt kävikin niin onnellisesti, että tulin kerrasta raskaaksi.

Tämä on neljäs raskauteni ja aikaisemmissa raskauksissa painoa on tullut älyttömästi, vaikka olen elänyt jokseenkin normaaliin malliin.

Uskallanko siis tällä kertaa ns. laihduttaa raskaana ollessani? Voisiko koko raskauden ajan noudattaa esim. raskausdiabetesajan ruokavaliota tai vastaavaa (jos saan sellaisen jostain käsiini) ja rajata energian saannin max. 1500 kaloriin päivässä. Toki söisin monipuolisesti marjoja, kasviksia ja hedelmiä, maitotuotteita ja kalaa.

En tahtoisi olla 9 kk:n päästä tankero.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin noudattaa, tulee syötyä säännöllisesti ja monipuolisesti, eikä tule ylimääräisiä kiloja.

Vierailija
2/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan nyt noin 65kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot syönyt paljon herkkuja, pitsaa, joka päivä viineriä ja limua, niin sellaiset voi toki jättää pois.

Kunnon ruoan kalorimääriä en alkaisi vähentämään raskauden aikana vaan vasta myöhemmin.

Vierailija
4/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit lihava. Onko ongelma nyt korvien välissä? Edelleen olen kyllä sitä mieltä että raskausajan diabetes ruokavaliota voi noudattaa, koska se on hyvin suunniteltu ruokavalio. Kysy neuvolasta reippaasti vaan!

Vierailija
5/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön reiluja annoksia (en liho kovin helposti, vaan kilot ovat hiipineet vähitellen), mutta raskausaikana painoa tuolla tavallisella syömisellä kertyy hurjasti. En tahtoisi kerätä taas liki kolmeakymmentä ylimääräistä kiloa. :(

ap

Vierailija
6/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa mitä moskaa työnnät suuhusi. Kaikki mitä syöt saa lapsesikin rakennusaoneiksi itselleen. Tuo raskausdiabetesajan ruokavalio kuullostaa hyvälle!

Vierailija
7/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sitä rasvaa tarvitaan valitettavasti. vasta jos painat yli 80kg, voidaan puhua liiallisesta raskausajan lihomisesta.

15kg raskausaikana on TÄYSIN NORMAALIA

Vierailija
8/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vika on korvien välissä. Mutta ettei tulisi lisäkiloja kovinkaan paljon syö terveellisesti.

Vierailija
9/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä syöt, mutta sun pitää kuitenkin syödä riittävästi. Vähintään 1800-2000 kaloria takaa teille molemmille riittävän energian, mutta ei lihota. Raskausaikana EI saa laihduttaa, mutta syömisiään voi järkeistää ja jättää turhan mätön pois.

Juttele th:n kanssa, eiköhän tuo anna ne raskausdiabetesohjeet sulle ja muutenkin neuvo syömisissä.

Vierailija
10/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisi varsinaista laihduttamista raskausaikana. Itse olin niin nälkäinen että olisi ollut kidutusta olla syömättä vaikkapa iltapalaa. Heräsin joskus aamuyölläkin nälkään ja menin jääkaapille...samoin imetyksen alkuaikana. 1500kcal kuullostaa kovin vähältä. Mutta ravinnon laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, välttää sokeria ja kovin rasvaisia ruokia.

Vierailija
11/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm pitkälle hyvä paino olisi siinä 48 - 55 kg, joten 65kg on liikaa. Painoa voi tarkkailla, mutta ihan laihduttamaan en lähtisi. Ota tavoitteeksi hyvällä ja terveellisellä ruokavaliolla painon nollanousu, se on sallittua ylipainoisille odottajille.

Vierailija
12/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään faktatieto

Vierailija
13/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta tilanne oli 66/165, eli suoraan sanottuna pönäkässä kunnossa :)

Nyt on neljäs lapsi tulossa.

Yhdessä aikaisemmassa raskaudessa olen saanut painoa hirveästi, n. 60 kg => 75 kg - tosin tippuihan se sen jälkeen nopeasti. Muistoksi jäi rumat raskausarvet vatsaan, jotka tuskin katoavat.

Olen näissä seuraavissa yrittänyt pitää painonnousun kohtuullisena, eli syön vähän ja pieniä annoksia.

Edellisessä raskaudessa paino synnyttäessä oli ehkä 70 kg, ja parissa viikossa se oli laskenut alemmalle tasolle kuin ennen raskautta (63 kg => 60 kg). Toisin sanoen olin laihtunut raskauden aikana. Enkä myöskään saanut raskausarpia.

Myös tällä kertaa olen yrittänyt pitää syömiset kurissa, tosin ison vatsan kanssa ei ruoka oikein maistukaan. Nyt rv 31 paino on 72 kg eli yhteensä 6 kiloa tullut lisää. Pyrin syömään pieniä annoksia ja laadukasta ruokaa. Omana mittarina painon kurissapysymiselle on se, ettei raskausarpia enää tule.

Vierailija
14/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sopiva paino olisi siellä alle 60 kg, mieluusti lähempänä 50 (pituus-110 = ihannepaino) joten voit hyvin tarkkailla syömistäsi, mutta älä vedä liian alhaisilla kaloreilla, ettei keho mene säästöliekille. Ylipainoisille odottaville äideille ei painoa tarvitse kertyä lainkaan.