Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaisko kukaan tämmöstä telkkarimainosta ehkä vuodelta -94??

Vierailija
05.03.2012 |

Se oli luultavasti Soneran tai Radiolinjan mainos, jossa oli lehmiä/lehmä ja muutama mies puvuissa lauloi moniänisesti a cappellana jotain "soitteli mulle...". Miljöönä oli joku kaunis pelto/maalaistalon piha/jotain sinnepäin, mutta kuitenkin ihanan kesäinen maisema.. Muistikuvat ovat hyvin hatarat, koska olin tuolloin (öpaut -94) vielä alle kouluikäinen, mutta mainoksen rauhallinen js kesäinen fiilis on vahvana mielessä vieläkin.

Äh välähdys tästä mainoksesta on jostain syystä ollu mun mielessä vaikka kuinka pitkään, enkä löydä mitään youtubestakaan.. Tietäisikö joku mitä mainosta tarkoitan?? Mistä voisin sen löytää, haluaisin niin katsoa sen uudelleen! :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä tiedä, mistä sen löytäisi.

Vierailija
2/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva. Mutta musta tuntuu että on ollut joskus 2000-luvun vaihteessa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä kutsuin Herttaa ja Helunaa..." t:2

Vierailija
4/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lauloi: "mä kutsuin herttaa ja helunaa, ne seuras torveni soitantaa ja metsä soitteli meille."

Vierailija
5/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuosiluku on sitte mulla menny pieleen ihan.. jotenkin kuvittelin et se oli ysärin puoltaväliä :)

ap

Vierailija
6/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

180. Paimenpoika

[Mikael Nyberg. Immi (Ingeborg) Hellén, 1861-1937.]

1. Jäi toiset aamulla nukkumaan,

kun otin konttini naulaltaan

ja kiiruhdin karjateille,

mä kutsuin Herttaa ja Helunaa,

ne seuras torveni toitantaa,

ja metsä soitteli meille, soitteli meille.

2. Mä tunnen polkuja paljonkin,

jo kesän karjaani paimensin,

en eksynyt konsaan vielä.

Mä tiedän ruohoisat syöttömaat

ja ahon rintamat marjakkaat

ja rannat siintävät siellä, siintävät siellä.

3. On armas sunnuntaiaamu tää,

se muistot mielessä herättää, –

nyt toiset on kirkkotiellä.

Mä etsin kirjani kontistain,

sen äitivainaalta muistoks' sain –

hän on jo tallella siellä, tallella siellä.

4. Nyt metsä kirkkoni olla saa,

voi täälläi palvella Jumalaa,

mun urkuni kauniit, soikaa!

Mun kirkkon' katto on korkeella,

ja yks' on ystävä seurana,

Hän kyllä muistavi poikaa, paimenpoikaa.

Tuon on levyttänyt Vesku Loiri joskus ammoin 70-80-luvulla. Tuli itselleni mieleeni myös hatarasti tuo mainos, varmaan tosiaan jonkun puhelinyhtiön.

Vierailija
7/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu ainakin on Impi Hellénin Paimenpoika; tai sanat siis ovat hänen käsialaansa, melodian tekijää en tiedä.

Jospa kuitenkin löytäisit jotain tällä tiedolla. Onnea metsästykseen!

Vierailija
8/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanatkin jo muistuu, hienoa!!

ap

Vierailija
9/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mainos palkittiin, että tosi monta yötä päivystivät siellä kuvauspaikalla että usva oli juur oikeanlainen :)

Vierailija
10/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tuon paimenpoika-laulun, oli sekin nyt jotain :) kiitos avusta!

ap

Vierailija
11/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Valion mainos!

Ja kyllä se minustakin oli 90-luvulla, koska muutin pois Suomesta 1996 ja tämä mainos oli ennen sitä. Etsiskelen.

Vierailija
13/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana mainos!!

Vierailija
14/22 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miten ihana, tunteita nostattava mainos!! Melkein tunnen kesäyön ihollani ja voisin kuunnella tuota miesten kaunista laulua vaikka kuinka kauan! Kaunista!

Vierailija
15/22 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANKKIKAA ELÄMÄ H0R0T!

Vierailija
16/22 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, video ei ole enää käytettävissä :(. Mistä tämän ihana mainoksen löytäisi? Onko jollakulla, lataisitko nettiin, olisin NIIN iloinen...

Vierailija
17/22 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainos Löytyy sillä nimellä kui Valio oodi helunalle (1990)

Vierailija
18/22 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen mainos on jäänyt voimakkaasti mieleen, ihmettelen kyllä vain miten tai onko se myöhemmin esitetty uudestaan, 1990 kun olin vuoden ikäinen. Mahdottomana en myöskään pidä, että mainos oi jäänyt jollekin kasetille, johon on nauhoitettu muutenkin lastenohjelmia Kolmoskanavalta (ja jokunen Simpsonit -jakso, mikä selittäisi, miksi mainos olisi kasetilla...).

Pitkäksi aikaa tosiaan ei jäänyt muuta vihjeeksi kuin muistikuva tummapukuisista miehistä ja hämärästä kesäillasta, ja laulu: "Mä kutsun Hertta ja Helunaa". Olin melko varma, että kyseessä oli Valion mainos, vaikka jossakin vaiheessa sitä muistikuvaa epäilin. Kun 2009 julkaistiin kirja "Kolme cabarelloa" (Don Rosan sarjakuvia sisältävä kirja), siinä Pelle Peloton yhdessä kohtauksessa lauleskelee "Mä kutsun Herttaa ja Helunaa...", silloin hoksasin, etten ainakaan sanoja ole kuvitellut, olkoonkin että edelleen mainos oli arvoitus.

Yli kymmenen vuotta sitten yritin mainosta etiä tuloksetta, nyt sitten se Youtube puolelta löytyi. Ai kiesus mitä nostalgiaa! Mainos on ikinä paras tehty!

Vierailija
19/22 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanan ysäriä naisten vaatetus ja hiusmuoti.

Vierailija
20/22 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990, viimeinen kohtuuhyvä vuosi ennenkuin 90-luvun lama toden teolla alkoi, vaikkakaan ei enää niin hyvä kuin 1989. Peruskoulu loppui 1990 keväällä, pian kaikki olikin toisin kuin mihin peruskoulussa oli opittu, euroopan kartta mullistui, neuvostoliitto kaatui, työttömyys räjähti pilviin, kaikki opit työelämästä ei pitäneetkään enää paikkaansa, jne. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi