Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen juonut jo 2 siideriä ja kolmatta tekee mieli

Vierailija
05.03.2012 |

mitä ihmettä tässä nyt tekisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tämä jo liikkaa? en minä aina juo..

ehkä jätän tähän.

'

ap

Vierailija
2/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä häpeämään? Maistuisi itsellekin pienet "päikkärit" nyt. Työ ja sosiaalinen hyväksyntä ei sitä oikein juuri nyt mahdollista. Voisin toki tehdä etätyöpäivän, mutta ei siitä työstä mitään tuole jos juopottelee.

Jos maistuu niin anna mennä vaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia aloittaa päivää juomalla siideriä. hae apua ennekö makaat kurat housussa puistossa.

Vierailija
4/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia aloittaa päivää juomalla siideriä. hae apua ennekö makaat kurat housussa puistossa.

joten en usko että mua ihan AA:han hyväksyttäisiin. No ei se mitään, kerrankos sitä erehtyy.

ap

Vierailija
5/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sinulle olla alkoholi se ongelma. Aloitat varmaan kahvilla päiväsi joka aamu? Aika paha ongelma jos et pysty olemaan ilman. Suosittelisin käymään jonkun juttusilla, ei ole tervettä.

Miksi sinun pitää tehdä siitä alkoholista ongelma? Jos on tylsää, ja janottaa, niin miksei voi ottaa siideriä/kaljaa?

Uskon että saat jonkinasteista tyydytystä tuosta meuhkaamisesta. Olet varmaan soittanut sosiaaliviranomaisille ystäviesi perheistä myös, ja aivan syyttä? Sinulla taitaa olla myös hattu, jossa on kukkia. Kiellät ilmeisesti elokuvat lapsiltasi, ja tuputat jeesusta heille?

Kyllä, minäkin tein tämän kaiken olettamuksen tuosta sinun kommentistasi. Samoin kun sinä syyllistit AP-rukkaa siitä että hän kauniina keväisenä päivänä halusi ottaa siiderin-pari.

Häpeä, senkin ihmisperse.

Vierailija
6/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa niitä siidereitä kotiin ollenkaan jos niitä tulee sitten juotua arkipäivinäkin. Mieheni kanssa olemme todenneet, ettemme osta olutlaatikoita kotiin, ja kesälomaksi niitä onkin vain hankittu. -Mutta kun niitä on niin kiva juoda vähän joka välissä....Niinpä nykyään emme osta laatikollisia, vaan yksittäisiä vaikkapa viikonlopuksi.

Litra siideriä on paljon, yksikin puolen litran tölkkikin olisi mielestäni keskellä arkipäivää vähintään outoa.

Vierailija
7/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tämä ei ole sinulle ap normaali arkinen tapa, hyvä niin...! En nyt tarkoita ettei arkena saisi ollenkaan alkoholia käyttää, mutta jos siitä tulee tapa, niin se alkaa olla alkoholismin puolella.

Mieheni ottaa monesti arkenakin yhden viskin tultuaan töistä. Minusta se on ihan ok, jos se pysyy siinä yhdessä annoksessa. Ruoan kanssa voin sen yhden 0,33 oluen juoda, tai saunajuomana jopa arkenakin, mutta päivittäinen naukkailu olisi jo huolestuttavaa.

Vierailija
8/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pari kertaa on juhlissa juonut jotain. En siltikään ymmärrä tätä ajatusta, että alkoholi ei voi kuulua arkeen. Eihän kaikilla ole edes lomat vain viikonloppuisin.

Minusta on huolestuttavaa ylipäätään, jos pitää juoda säännöllisesti esim joka viikonloppu. Aika moni suomalainen on täysin alkoholisti, koska ei pysty viettämään yhtä viikonloppua ilman alkoa. Mutta jos ap sanoaa juovansa noin kaksi siideriä kuussa ja nyt sitten on pari jounut tänään, niin eihän se mistään alkoholiongelmasta kerro. Jospa ap on lomalla ja kirjottelee vaikka laskettelurinteen kupeesta, kun aamulaskut on jo laskettu ja voi mennä mökille lekottelemaan pariksi tunniksi.

Vierailija
9/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut lasteni synnyttyä pari vuotta lähes kokonaan juomatta vain pari kertaa on juhlissa juonut jotain. En siltikään ymmärrä tätä ajatusta, että alkoholi ei voi kuulua arkeen. Eihän kaikilla ole edes lomat vain viikonloppuisin.

Minusta on huolestuttavaa ylipäätään, jos pitää juoda säännöllisesti esim joka viikonloppu. Aika moni suomalainen on täysin alkoholisti, koska ei pysty viettämään yhtä viikonloppua ilman alkoa. Mutta jos ap sanoaa juovansa noin kaksi siideriä kuussa ja nyt sitten on pari jounut tänään, niin eihän se mistään alkoholiongelmasta kerro. Jospa ap on lomalla ja kirjottelee vaikka laskettelurinteen kupeesta, kun aamulaskut on jo laskettu ja voi mennä mökille lekottelemaan pariksi tunniksi.

Minua pelottaa eniten se mihin tämä kansakunta ja kukkahattutädit ovat menossa. Jo yleensäkin se, että toisen juomisilmoituksen ympärille pitää heti kehitellä jokin skenaario jossa se juominen onkin sitten poikkeuksellisesti hyväksyttyä, esimerkiksi juurikin tuo "istuu laskettelurinteen kupeessa laskemisen jälkeen". Siis ihan oikeasti?? Ihan yhtä hyväksyttyä se on kotona jos on tylsää. Se ei ole teidän päätettävissänne.

Joo, se on totta että meillä on paljon päihdeongelmaisia. Meistä kaikista ei kuitenkaan tule päihdeongelmasia, vaikka joisimmekin muualla ja muulloin kuin juuri näissä ns. AV-skenaarioissa, joissa kuvataan aina se idyllinen tilanne vuorotyön, keväisen auringon tai juuri sinetöidyn työsopimuksen jälkeen. Kaikki ei ole aina niin kaunista. Joskus vain tekee mieli juoda pullo, joskus kaksi, joskus enemmän. Miksi ihmeessä siitä pitää tehdä ongelma?

Tarkastellaanpa vaikka muuta eurooppa. Siellä alkoholista ei ole tehty syntistä pahetta, eikä sitä piilotella Alkon hyllyillä. Miten siellä alkoholinkäyttö sujuu? Aika hyvin, mitä olen vierestä ja lehdistä seurannut. Miksi ihmeessä se on täällä niin kamalaa? Yhtä lailla juotte kahvia, poltatte tupakkaa, sokeria, laardia jne. Kaikki nuo addiktoivat, ja voivat liiallisesti käytettynä saada pahoja aikaiseksi.

Minulle on henkilökohtaisesti aivan yksi ja sama vaikka alkoholi kiellettäisiin koko universumista, mutta tätä asennoitumista en vain sulata. Minulle alkoholi ei ole mikään "pakkosaada". Joskus maistuu, joskus ei. Edelleenkin, miksi siitä pitää suurempi show aina kehitellä?

Minusta se kertoo kommentoijan omasta vääristyneestä mielestä ja omista huonoista kokemuksista (oma mies, isä, sukulainen) viinan kanssa. Tämä on tietysti harmi, en sitä kiellä. Muutaman tyypin olen menettänyt uskonnolle. Paasaanko tuolla kadulla ja palstoilla raamatun kieltämisestä? En, koska uskon kaiken kohtuulliseen käyttöön, ja jokaisen itsemääräämisoikeuteen.