Pitäisi järjestää lapsen neurologinen kuntoutus...
työn puolesta saan päivän tai päivät iltavuoroiksi jolloin aika on. Aika on joka viikko 45min tiettynä päivänä ja aikana, kuulemma. Eivät jousta ajassa / ajoissa... Mutta tuon vuoksi koulu jää vähäiseksi tiettynä päivänä joka viikko 32 kertana...
Mitenkäs nyt sitten ? Ideoita ?
Kommentit (7)
neuropsykiatrista vai neuropsykologista kuntoutusta?
Meillä lapsi menee itsenäisesti taksilla kelan kustantamana. Siellä tehdään koulutehtäiä yms. yhteistyö opettajan ja terapeutin kanssa erittäin tärkeää.
Meillä oli niin, että ensin minä kuljetin, mutta kuntoutuksen kestäessä yksi tavoite oli siinä, että lapsi oppi kulkemaan itse ja itsenäisesti. Se tuo lisää omantoiminnanohjausta, hahmotuskykyä ja itsetuntoa. Tähän päästiin noin puolessa vuodessa, vähän aikaisemminkin.
Suoraan sanottuna, koulu on vähemmän tärkeää kuin kuntoutus. Koulusta pitää saada ja saa vapaata sairauden tai vamman hoitoa eli kuntoutusta varten. Ja lapsi ei todennäköisesti huýödy koulusta mitään ilman kuntoutusta, joten kuntoutus menee ajakäytössä edelle.
Siis olet itse VAJAA ÄLYINEN kun täältä neuvoja kyselet!!!
Siis olet itse VAJAA ÄLYINEN kun täältä neuvoja kyselet!!!
:D :D sinä toinen kaltaiseni
Kuntoutusta järjestäviä tahoja on niin vähän ettei sulle jää valinnan varaa. Päinvastoin, saat olla onnellinen, että ylipäätänsä saat aikoja lapsellesi. Eli sieltä todellakin sanellaan ne ajat, toisin kuin esim kampaajalla.
Ja kai tuo kuntoutus on sen verran tärkeää, että sen vuoksi koulunkäynti saa joustaa?
Sovit asiasta vaan opettajan kanssa etukäteen