Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fysioterapeutin käynneistä kysymys? Onko jollain kokemusta?

Vierailija
03.03.2012 |

Sain työpaikka lääkäriltä lähetteen fysioterapiaan selän takia ja sain valita paikan mihin menen itse.

Valitsin saman lääkärikeskuksen fysioterapeutin kun paikka on lähellä.

Nyt kolme käyntiä takana ja ekalla kerralla meni suurin osa ajasta selästä keskusteluun, kävi nopeesti selkärangan lopuksi läpi. Tokalla kerralla sain sähköhoitoa ja fysioterapeutti kävi selkärangan läpi. Kolmannella kerralla kysyi miten selkä voinu ja sanoin että paremmin. Käytiin muutama jumppaliike läpi ja se oli siinä.

Tiedän että ajat ovat tunnin aikoja ja ekalla kertaa meni se tunti, tokalla vajaa ja tää komas kerta kesti vajaa 40 minuuttia.

Nyt mietin et vetääkö fysioterapeutti kotiin päin kun tietää että työpaikkani maksaa laskun ja luistaa siksi hommistaan? Ei käytä koko aikaa mikä on varattu.

Oisin joka kerralla toivonu et ois vähän hieronutkin samalla, mut en ole pyytänyt sitä, mutta pitäisikö mun ja kuuluuko fysioterapeutin hieroa käynneillä?

Mietin et pitäiskö mun vaihtaa terapeuttia, mut ajatus tuntuu vähän nololta rupee pyytää sitä lähete lappusta takas, et en oo tyytyväinen sun hoitoon, haluun jollekkin toiselle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttaa selkää, ei hieroa. Mutta toki hänen kuuluisi mielestäni kuntouttaa/liikuttaa selkää koko ajan edestä mitä on varattu.

Vierailija
2/5 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käyttää koko ajan ja fysioterapiaan, ei varsinaista hierontaa vaan jumien availua. Olen kyllä myös käynyt toisenlaisilla tapauksilla, joista on tosiaan jäänyt rahastuksen maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartoittamista varten; keskustelua ja tutkimista.

Fysioterapia on aktiivista kuntoutusta eli ohjataan ihmistä hoitamaan itseään. Hieronta ei ole sinällään mikään fysioterapian muoto eivätkä fyssarit saa hierontaa koulutusta kuin noin 20 h koko 3,5 vuoden aikana. Jos hierontaa haluaa kannattaa mennä hierojalle mutta siitä ei sitten saa Kela-korvausta.

Sähköhoito on erittäin tehokasta ja hyvin yleisesti käytetty hoitomuoto. Sähköhoitoja on hyvin monenlaisia mutta niiden kestot vaihtelevat eli niitä ei voi edes antaa mielin määrin.

Sinulla on todennaäköisesti tuo kappalemäärä kohdassa 300 a-c ja se tarkoittaa sitä, että käynnin pituus voi olla 30-60 min.

Olisi kiva tietää, mikä sinulla on ongelmana; ei voi juurikaan kommentoida enempää.

Vierailija
4/5 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti ei paranna sua vaan antaa sulle "työkalut", joiden avulla parannat itse itsesi. Käyntisi jälkeen fyssari todennäköisesti vielä kirjaa jotain käynnistäsi tiedostoihinsa, joita sitten silmäilee ennen kuin menet seuraavan kerran.

Vierailija
5/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kartoittamista varten; keskustelua ja tutkimista.

Fysioterapia on aktiivista kuntoutusta eli ohjataan ihmistä hoitamaan itseään. Hieronta ei ole sinällään mikään fysioterapian muoto eivätkä fyssarit saa hierontaa koulutusta kuin noin 20 h koko 3,5 vuoden aikana. Jos hierontaa haluaa kannattaa mennä hierojalle mutta siitä ei sitten saa Kela-korvausta.

Sähköhoito on erittäin tehokasta ja hyvin yleisesti käytetty hoitomuoto. Sähköhoitoja on hyvin monenlaisia mutta niiden kestot vaihtelevat eli niitä ei voi edes antaa mielin määrin.

Sinulla on todennaäköisesti tuo kappalemäärä kohdassa 300 a-c ja se tarkoittaa sitä, että käynnin pituus voi olla 30-60 min.

Olisi kiva tietää, mikä sinulla on ongelmana; ei voi juurikaan kommentoida enempää.

Tulen pikkasen myöhässä kommentoimaan, mutta sähköhoitoa voi toteuttaa itse myös kotona esim 3x1,5h jaksoina per päivä. Ja joka päivä saa ja pitää hoitoa toteuttaa.. Täysin väärin mennä sanomaan ettei saisi antaa sähköhoitoa mielin määrin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä