Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri irvii koko ajan meiän vauvaa punkeroksi :(

Vierailija
01.03.2012 |

Oli vähän yli 5kk vanhana 66cm ja 8090g. Joo, ystäväni vauva on reilusti kevyempi mutta ärsyttää tuollainen irviminen.. Kait neuvola huomauttaisi jos jotain huomauttamista olisi :(

Lisäksi vihjailee koko ajan että on varmaan jotenkin jälkeenjäänyt kun ei ryömi vielä, eikä istu (vauva nyt 6kk).

Mikä ihme ihmisistä tekee noin ilkeitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton ja monesti hellittelen vauvoja juuri sanomalla palleroksi ja punkeroksi tms. En ajattele että semmoisesta pitäisi loukkaantua, koska vauvalle ihan normaalia olla pyöreä tai pulleaposkinen. Ehkä äidit sitten ottavat jotenkin loukkauksena nuo kommentit, vaikka en itse mitään pahaa tarkoittanutkaan..

Vierailija
2/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän yli 5kk vanhana 66cm ja 8090g. Joo, ystäväni vauva on reilusti kevyempi mutta ärsyttää tuollainen irviminen.. Kait neuvola huomauttaisi jos jotain huomauttamista olisi :(

Lisäksi vihjailee koko ajan että on varmaan jotenkin jälkeenjäänyt kun ei ryömi vielä, eikä istu (vauva nyt 6kk).

Mikä ihme ihmisistä tekee noin ilkeitä?

Ei nekään joilla on lapsia.

Oma kaverini oli paniikissa kun lapsi ei vielä 6kk istunut ja ryöminyt. Hän siis vertasi lastaan minun lapseen joka harjoitteli konttaamista 6kk ikäisenä ja käveli 7,5kk iässä. Eikä auttanut sekään että sanoin että minun lapseni on lähtenyt liikkeelle tosi aikaisin.

Sanot sille kaverille että lopettaa sen punkeroksi sanomisen. Sanot myös että mikä on keskimääräinen ikä kun sitä ryömimistä ja istumista aletaan harjoitella, jos ei hiljene niin sitten kaveri on vain typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein pullukammat vauvat lähtevät myöhemmin liikkeelle.

Vierailija
4/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton ja monesti hellittelen vauvoja juuri sanomalla palleroksi ja punkeroksi tms. En ajattele että semmoisesta pitäisi loukkaantua, koska vauvalle ihan normaalia olla pyöreä tai pulleaposkinen. Ehkä äidit sitten ottavat jotenkin loukkauksena nuo kommentit, vaikka en itse mitään pahaa tarkoittanutkaan..

Se ei siis todellakaan ole missään hellittelymielessä, koska se tulee aina nenää nyrpistäen "toi teiän vauva on kyllä tosi punkero.. mitä te oikein sille syötätte?". En tosiaan loukkaanu sellaisesta hellittelystä, miehenikin ihan hyvässä mielessä kutsuu kyllä vauvaamme milloin palleroksi ja milloin pötköksi..:)

-ap

Vierailija
5/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sukulaisnainen, joka aina kertoo naapurin vauvasta joka on hiiiiiiirveen lihava ja läski ja oikeen pallinaama (hänen sanoja, ei minun). Samalla sitten kehuu omaa lastaan joka on niin pieni, että menee alakäyrillä.

Vierailija
6/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi melko pienipainoista poikaa, ja molemmat ovat olleet äärimmäisen hitaita liikkeelle lähdössä.

Isompi oli 1-vuotiaana 9 kg ja oppi ryömimään 9 kk iässä, konttaamaan 10 kk iässä ja kävelemään 1v3kk iässä.

Pienempi oli 1-vuotiaana 7,8 kg ja oppi ryömimään 9 kk:n iässä, konttaamaan 11 kk:n iässä ja kävelemään 1v5kk iässä.

Molemmat ovat kehitykseltään aivan normaaleja nyt isompina.

Ja vielä kun joku kommentoi puhumista: eivät osanneet puhuakaan kuin joitakin sanoja. Isompi oppi puhumaan lauseita vasta 2-vuotiaana, pienempi hiukan alle 2-vuotiaana.

Tärkein tekijä, mikä vaikuttaa liikkeelle lähtöihin on perintötekijät. Meidän vanhempien suvussa kaikki ovat lähteneet hitaasti liikkeelle, minä itse olen nopein ja kävelin 1v1kk:n iässä.

Vierailija
7/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kaverillesi, että voisi pestä haisevan pillunsa. Eiköhän hiljene.

Vierailija
8/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saatanan sama, mitä kukin hiljaa itsekseen pitää hyvänä vauvan painona tms., mutta sitä ei esitetä tuolla lailla toiselle.

JA VARSINKAAN nyt aleta haukkua toisen vauvaa jälkeenjääneeksi. Kuusikuinen ei vielä todellakaan välttämättä istu tai ryömi, meillä ainakin opittiin molemmat taidot vasta likemmäs seitsenkuisina ja ihan ovat lapset molemmat normaalisti kehittyneitä natiaisia.

Oikeasti, SANO sille paskapäälle, että lopettaa. Muuten sinä alat kysellä häneltä, pitääkö hän omaa vauvaansa nälässä ja onko hänen vauvansa jälkeenjäänyt... tuskinpa tykkäisi itsekään.

Vierailija
9/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä totuuksia saa sanoa, eikä se sen vauvan vika ole vaan sinun.

Vierailija
10/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä niillä laihoilla vauvoilla voi olla jokin terveysongelma, vaikka kaikki vauvat ovat ihania!

Vierailija
11/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauta, että sinulle tulee tuollaisesta paha mieli, ja korjaa väärät luulot esim. liikkumiseen liittyen. "Punkerot" ei tosiaankaan lähde myöhemmin liikkeelle, naapurin oikeasti todella massiivinen vauva (oli 9-kuisena 12-kiloinen, eli painavampi kuin meidän 2,5-vuotias) lähti kävelemään 11-kuisena. Konttasi paljon ennen meidän vauvaa, joka on kai aika normimittainen tytteli.

Jos ei ymmärrä, niin vähennä radikaalisti yhteydenpitoa, ja katso ymmärtääkö sitten. Onks nää teidän ekat lapset, silloin vertailu on minusta yleisempää kuin muiden lasten kohdalla. Siis sellainen "totinen" vertailu, toki lasten kehityksestä ja mitoista puhutaan, vaikka olisi useampikin lapsi, mutta se on sellaista enemmän toteavaa, ja huolettomampaa.

Vierailija
12/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä niillä laihoilla vauvoilla voi olla jokin terveysongelma, vaikka kaikki vauvat ovat ihania!

Osa on vain luonnostaan laihoja.

Vierailija
13/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat, joilla sisaruksia, lähtevät yleensä kehittyvät usein liikunnallisesti nopeammin, koska heillä on esikuvia. He seuraavat, kun sisarukset liikkuvat ja heille tulee tarve päästä myös liikkumaan ja matkimaan.

Esikoiset ovat taas paljon kotosalla vanhempiensa kanssa, jolloin heillä ei ole siinä sisaruksia, jodien matkaan pitäisi päästä.

Tämänkin vuoksi eri lasten vertaaminen on ihan älytöntä! Meillä esikoinen tykkäsi makoilla, eikä mikään kiire ryömimään. Joskus 7 kk:n ikäisenä alkoi peruuttaa ja siitä sitten pikkuhiljaa istumaan. Kuopus taas seisoi jo alle puolivuotiaana! Oli kiire päästä isoveikan perässä :D

Vierailija
14/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä totuuksia saa sanoa, eikä se sen vauvan vika ole vaan sinun.

Laittaa vauva dieetille, ettei vaan liho liikaa?

Vierailija
15/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-logiikkaa

Mulla on kaksi melko pienipainoista poikaa, ja molemmat ovat olleet äärimmäisen hitaita liikkeelle lähdössä.

Isompi oli 1-vuotiaana 9 kg ja oppi ryömimään 9 kk iässä, konttaamaan 10 kk iässä ja kävelemään 1v3kk iässä.

Pienempi oli 1-vuotiaana 7,8 kg ja oppi ryömimään 9 kk:n iässä, konttaamaan 11 kk:n iässä ja kävelemään 1v5kk iässä.

Molemmat ovat kehitykseltään aivan normaaleja nyt isompina.

Ja vielä kun joku kommentoi puhumista: eivät osanneet puhuakaan kuin joitakin sanoja. Isompi oppi puhumaan lauseita vasta 2-vuotiaana, pienempi hiukan alle 2-vuotiaana.

Tärkein tekijä, mikä vaikuttaa liikkeelle lähtöihin on perintötekijät. Meidän vanhempien suvussa kaikki ovat lähteneet hitaasti liikkeelle, minä itse olen nopein ja kävelin 1v1kk:n iässä.

Vierailija
16/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissaan täällä joku väittää että tuon kokoinen vauva on vanhempien ylisyötön tulos? Voisin ehkä ymmärtää jos vauva olisi sairaalloisen painava, mutta tuohan on ihan normi paino.. Toki osa on kevyempiä ja osa painavampia mutta kaikki silti ihan normi vauvoja..

Vierailija
17/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se vauva on punkero? Kai sitä totuuksia saa sanoa, eikä se sen vauvan vika ole vaan sinun.

Se ei ensinnäkin ole kaverin hommaa, vaan vauvat ovat painovalvonnassa NEUVOLASSA, jos et ole sattunut kuulemaan. Ei ole maallikko-mammeron asiaa tuo, eikä hänen osaamissektorillaan.

Toiseksikin puolivuotias saakin olla punkero, se vauvapulleus sulaa kun lapsi alkaa liikkua (ap:n vauvahan ei vielä liiku).

Kolmanneksikin tuo mammero vertaa ap:n vauvaa omaansa ja nirpistelee siksi. Ja kehtaa vielä väittää, että vauvalla on kehityksessa viivettä, kun ei nippanappa kuusikuisena vielä ryömi. Mikä on paskapuhetta ja ilkeää.

Joten: älkää kommentoiko kaverinne vauvaa negatiivisesti. Kyllä se on neuvolan rootelia valvoa kehitystä ja kasvua.

Vierailija
18/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein pullukammat vauvat lähtevät myöhemmin liikkeelle.[/i

Meidän 3 pulleroista vauvaa ovat lähteneet liikkeelle todella aikaisin.

ryömineet 3kk ikäisenä, istuneet 5kk ikäisenä, kontanneet 6kk ikäisenä, kävelleet 10kk (+2 päivää päälle) 9kk (+4päivää päälle) ja 10 kk ikäisinä. Hoikkeliini vauva ollut pari kk hitaampi liikkuja, mut ihan normaali hänkin ja hyvä urheilija nyt melki teini-ikäisenä.

Ihan ihme puppua tännekin kirjoitetaan.

Kuten joku muukin tuossa jo totesi, se on geeneistä kiinni.

Itse olen kävelllyt jo 7kk ikäisenä, mieheni 10kk ikäisenä jne.7

Vierailija
19/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ero johtuu siitä, että teidän vauvanne on vajavainen, kuten vanhempansakin".

Ja kaikki ovat hetken äläkän jälkeen onnellisempia.

Vierailija
20/22 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa vauva dieetille, ettei vaan liho liikaa?

ja aikamoinen massapallohan tuo on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä