Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ulkomailla uskaltaa syödä raskaana ollessa?

Vierailija
01.03.2012 |

Kun on niin paljon noita ruokarajoituksia. Mietitään pientä kaupunkilomaa keväälle, mutta mietityttää, uskaltaako mihinkään matkustaa, kun ei saa syödä sitä eikä tätä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kypsennettyä ja kuumaa, sitä voi syödä.

Vierailija
2/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin paljon noita ruokarajoituksia. Mietitään pientä kaupunkilomaa keväälle, mutta mietityttää, uskaltaako mihinkään matkustaa, kun ei saa syödä sitä eikä tätä...

Mitäköhän kyseisissä maissa raskaana olevat mahtaa syödä? Joo, tiedän että suomalaiset vauvat ovat aivan erityisiä, mutteivät kuitenkaan ihan niin erityisiä kuin aloittaja kuvittelee :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan maassa kuin maassa raskaana oleva voi syödä mitä vain, jos laittaa ruokansa itse. Mutta esim. Suomessakin on aika vaikeaa löytää ravintolasta sellaista syötävää, jota raskaana oleva voisi syödä. Lihaa esim. ei välttämättä saa kypsänä, vaikka pyytäisikin ja salaateissa yms. on usein jotain juustoa, jota ei voi syödä. Jne. Jne.

ap

Vierailija
4/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan salaateissa yleensä maininta jos löytyy pehmeitä juustoja ja lihoista ainakaan kanaa ja possua ei missään tarjota puolikypsänä

Vierailija
5/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kaikki pastaruuat, kanaruuat, pizzat ym varmasti kypsennetyt ruuat... Salaateista ei tosiaan aina tiedä miten on pesty, joten ne olen jättänyt vähemmälle ja ostanut kaupasta hotellihuoneelle vihanneksia/hedelmiä, jotka sitten itse kuorittuna/pestynä turvallisia syödä. Hotellin aamupalabuffetissa myös hyvin tarjolla kaikkea syötäväksi kelpaavaa, joten olen siellä tankannut mahan täyteen, ja sillä pärjää jo aika pitkälle iltapäivään :)

Vierailija
6/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyrkinyt lähestymään asiaa hiukan positiivisemmin. Olen ajatellut, mitä En voi syödä. Ja niitähän nyt ei sitten ihan niin pitkään listaa olekaan. Kyllä enemmän jää sille puolelle, mitä Saa syödä.:) Tietenkin tämänhän riippuu siitä mitä, sinä Ap, "terveenä" ollessasi syöt... Anteeksi, ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta kirjoituksistasi huokuu hienoinen pelko ja ylireagointi.:)

Vierailija
7/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta normaalisti söisin kalat ja lihat raakana ja paljon juustoja, salaatteja enkä koskaan söisi pitsaa tms. Ehkä mun normaaliruokavalio vaikuttaa siihen, että tuntuu, että nyt kaikki on kiellettyä. Lisäksi mulle on sattunut jo monta kertaa ravintolassa niin, että ruoassa onkin ollut jotain kiellettyä juustoa tms., vaikka olen etukäteen erikseen kysynyt, että eihän ole ja on vakuutettu, että ei. Pastan päällekin Ranskassa oli lätkästy raaka kananmuna :-( Jäipä syömättä.

Kiitos näistä vastauksista! Ehkä täytyy opetella syömään pitsaa :-)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi