Mitä kannattaa välttää etelässä (ruoka)
en nyt ajatellut kaikkea alkaa välttämään. Ruoka on niin ykkösjuttu. Onko keski-euroopassa jo turvallista syödä mitä vaan?
Kommentit (11)
perheeni kanssa aina, eikä ole mitään koskaan sairastettu.
mutta lähinnä siksi, että maisuu niin paljon kloorille.
Itse en ole ainakaan Albaniassa/Espanjassa/Italiassa saanut tautia mistään ruoasta tai hanavedestä.
Usein kehotetaan välttämättän maitotuotteita, koska ns. etelänmaissa on niin erilainen bakteerikanta, että pistää suoliston helposti koville.
Penskana kun olin niin tätä omat vanhempani kovastikin noudattivat, mutta enpä ole kymmeneen vuoteen ihmeemmin katsonut mitä syön ulkomailla. Siis jos nyt ei ihan karkkia ojasta nouki ja rottia elävänä syö.
Esimerkiksi Kiinassa puhtaimmat ruuat oli ns. kadun miehillä, jotka kaasukeittimillä niitä noutoruokia paistoivat. Niin kuumassa liekissä kuoli kaikki pöpöt.
Söimme jäätelöitä, majoneesileipiä, rannalla ostettiin papajasalaattia, kanaa ja riisiä, pannukakkuja ja vaikka mitä. Hanasta ei otettu vettä ja toukat sun muut jätin maistamatta (ällöttää).
joka paikasta toiset ei mistään. Itse olen saanut ainoat ruokamyrkytykset Helsingistä:) Esim Egyptissä ja aasiassa ei mitään ongelmia ja kaikkea on syöty.
Ainoa mitä välttelen on usean tunnin auringossa maannut valmiiksi leikattu vesimeloni.
kaikkea kylmää lämpimillä säillä. Salaatit ja vastaavat, joita itse ei ole kuorimassa ja pesemässä. Majoneesit ja rasvaiset kastikkeet jotka seisovat pöydällä kylminä on parhaita bakteeri alustoja. Etenkin avoimessa kulhossa olevat. Vesi ja jäät juomissa on hyvä välttää.
Jos ruoka ei miellytä hajultaan, eikä ole juuri kuumennettu, kannattaa olla varovainen.
Siellä paikan päällä tuppaa unohtuman ja haluaa kokeilla kaikkea.
Ja ainoan kerran kun olen vatsataudin saanut oli jo menomatkalla lentokoneessa.
perheeni kanssa aina, eikä ole mitään koskaan sairastettu.